hjæææælp
Fra : Peter Jensen

Dato : 25-10-01 12:49

Jeg har en Discus som ik vil æde røde myggelarver samt oksehjertemix (Købt)
og fladfoder

Hvad katten skal jeg gøre ?? den går alene lige for tiden i et 75 l akva...

Den er sk*de tynd :(

/Peter

Fra : Bonlykke

Dato : 26-10-01 16:10

Hej Peter,
Jeg har hørt at man kan afhjælpe manglende appetit ved kun at tænde
lyset når du fodrer.
Lige et par spørgsmål:
Er du sikker på at den ikke er syg? - manglende appetit skyldes så vidt
jeg ved sygdom eller stress.
Hvorfor går den alene? - Discus er jo et flokdyr og hvis du har taget
den ud af flokken kan det være årsag til stress/dårligt humør.
Held og lykke
Kim Bønlykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-10-01 17:19

"Bonlykke" <Bonlykke.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorfor går den alene? - Discus er jo et flokdyr og hvis du har taget
> den ud af flokken kan det være årsag til stress/dårligt humør.

Hej

Jeg har taget den ud fordi den ikke fik lov til at spise..... og det er ca 3
uger siden... og siden da har den ikke spist ret meget.... tager lige et
lille styk rød myg i munden og spytter det ud igen..... overvejer at prøve
med torskerogn... den må være kræsen

/Peter

Fra : Bonlykke

Dato : 26-10-01 19:49

"Peter Jensen" skrev d. 26-10-01 17:19 dette indlæg :

> [...]
et
> lille styk rød myg i munden og spytter det ud igen..... overvejer at

Hej igen Peter,
-Jeg har oplevet det samme - at en fisk ikke fik lov at spise af de
større fisk (også discus). Jeg klarede det ved at fodre flere steder i
akvariet - og jeg fodrede rigeligt.
Jeg er ikke ekspert, men jeg tør vædde på, at det at du tog den fra
flokken blot har forværret dens "humør". Jeg ville sætte den tilbage og
hjælpe den til foderet i det oprindelige akvarie.
Spørg evt. Søren og Birgitte på http://www.shm.dk - de ved sq næsten alt
hvad der er værd at vide!
Held og lykke
Kim Bønlykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-10-01 20:20

> [...]
> flokken blot har forværret dens "humør". Jeg ville sætte den tilbage og
> hjælpe den til foderet i det oprindelige akvarie.

Okay det vil jeg gøre så....

Takker

/ Peter