http//:www.budodanmark.dk
Fra : Michael Holm

Dato : 25-10-01 06:59

hej,

Er der andre macfolk der kan komme ind og se dette site
(http//:www.budodanmark.dk) ?

jeg har problemer med siden via IE 5.1 (OS X) ser lidt mere, men ikke
godt, via netscape 4.75 i classic...

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-10-01 07:45

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
> (http//:www.budodanmark.dk) ?
>
> jeg har problemer med siden via IE 5.1 (OS X) ser lidt mere, men ikke

Hej Michael

Hvis du lige rokerer rundt på tegnene, så der står:

http://www.budodanmark.dk/

så er det lidt nemmere, men....................

Endnu en amatør er på banen - fåkker lidt op i Netscape 4.76 og fåkker
totalt op i IE 5.0, hvilket jo i sig selv er en præstation, da den
ellers plejer at acceptere en gang rigtig lorte kode !

Synd - det ser ellers spændende ud ?

Kom lige til at tænke på, at det man ikke gider teste sit site i
forskellige browsere samt på forskellige platforme, svarer lidt til at
træne en kata hjemme i dagligstuen uden at have fået den demonstreret af
Shihan samt lært basisteknikkerne og så møde op til DM og vise sin
kunnen - det ville nok give anledning til en del smil !!

I kampsport skal man træne sine svageste sider mest - det ville være
fint hvis webmasteren på http://www.budodanmark.dk/ overvejede det
indenfor "hjemmesidekonstruktion".

Testet på en Wall Street med Mac OS 9.1 i 1024 x 768.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-10-01 08:22

> [...]
> totalt op i IE 5.0, hvilket jo i sig selv er en præstation, da den
> ellers plejer at acceptere en gang rigtig lorte kode !

Og netscape 6.1 crasher med en fejl 2 når man forsøger at bruge den.

Testet på en iMac DV: MacOS 9.2.1 DK og Netscape 6.1

mvh.
Kaj.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-10-01 08:27

In article <1f1trr8.5nt63e1cgtqw0N%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> Shihan samt lært basisteknikkerne og så møde op til DM og vise sin
> kunnen - det ville nok give anledning til en del smil !!

Egentlig er det smartere bare at bruge w3c's html validator.
Hvis du følger standarten, så må det være browsere designerens
problem at siden ikke vises korrekt. Det giver også den fordel
at der kun skal testes et sted, nemlig
http://validator.w3.org/

http://validator.w3.org/check?uri=www.budodanmark.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-01 03:45

Hej Michael

Michael Holm wrote:

> Er der andre macfolk der kan komme ind og se dette site
> (http//:www.budodanmark.dk) ?

Tja, jeg kan godt komme til forsiden, men hvis de enkelte billeder på
forsiden også skulle være links, så virker de ikke.

> jeg har problemer med siden via IE 5.1 (OS X) ser lidt mere, men ikke
> godt, via netscape 4.75 i classic...

Hvis jeg klikker på en link i kolonnen til venstre, kan jeg godt komme
ind, men selv om der tilsyneladende er yderligere links længere nede, er
scrollframe'n væk både i venstre side, men også på flere af linkene, når
der er klikket på en link, er der heller ingen scrollframe til højre.

G3/233/OS 9.2.1/NC 4.78/128bits.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Webmaster

Dato : 29-10-01 14:46

Når I nu alligevel er gået i gang med at diskuttere en amatørs
hjælpeløse forsøg på at lave en hjemmeside -var der måske en der
kunne hjælpe mig med at komme ud af de problemer ??
Evt kan I sende mig en mail og derefter tage telefonisk kontakt ?

En uvidende webknold

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-10-01 20:47

In article <35f1781f.0110290546.4437c73b@posting.google.com>,
Webmaster@budodanmark.dk (Webmaster) wrote:

> [...]
> kunne hjælpe mig med at komme ud af de problemer ??
> Evt kan I sende mig en mail og derefter tage telefonisk kontakt ?

Hey webknold

Det er ånden at lytte og være klar til at gøre en forskel!
Ikke som MSN.com der spærrede for alle browsere, som ikke levede op til
IEs kvalitet.

For det første synes jeg ikke at sitet stemmer overens med mine
forventninger til japansk kampsport. Små pop-op vinduer, statuslinien
overtaget af ligegyldige rulletekster og fragmenteret indhold. Det ville
være meget nemmere, mere stilrent, hurtigere for brugerne og harmonisk
at udradere alle disse små sjove og ganske unyttige tiltag.

+ Strukturer indholdet så man nemt kan navigere rundt.

+ Sæt indholdet enkelt og pænt op - og hold stilen. Brug stylesheets!
Ikke noget med at sætte "Fed skrift" på de enkelte ting. Der skal køres
med typografier hele vejen.

+ Prioriter indholdet og bring links direkte til det vigtigste direkte
på forsiden - det er ikke hot, hvis det står på side 2.

Det som ikke virker er imidlertid en Java applet fra FrontPage. Dvs.
navigationen. Da Windows XP ikke kommer med Java kan du ligeså godt
først som sidst droppe den og lave noget der virker. Det kunne være en
grafik for hver af de øverste grupper og tekstlinks under:

GRAFIK
- tekst
- tekst

GRAFIK
- tekst

Held og lykke med det.

//Peter Gersmann

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 30-10-01 21:26

In article <moof-CFAF48.20465529102001@news.get2net.dk>, Peter Gersmann
<moof@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

>Det er ånden at lytte og være klar til at gøre en forskel!
>Ikke som MSN.com der spærrede for alle browsere, som ikke levede op til

Det minder mig om: På et tidspunkt for halvandet år siden cirka, fandt jeg
ud af at jeg blev nødt til at supplere min iMac DV special ed med en Unix
(NetBSD!) server der var lidt hurtigere end min trofaste IIci. Jeg faldt
over en forhandlerannonce i den blå avis, og ville kigge på deres
hjemmeside. Det eneste jeg fik ud af det, var en sort side, hvor der
nederst stod - med meget småt vist - at de ikke understøttede
Mac-browsere. De fik *naturligvis* ikke solgt *mig* nogen PC. Båtnakker.

-Lasse