Boot OS X eller 9.x (Bootloader II)
Fra : Zorilla

Dato : 23-10-01 23:14

Jeg så et andet indlæg angående muligheden for at have et boot menu så man
kan vælge mellem OS 9 eller X ved opstart. Desværre kørte debatten
fuldstændig af sporet.

Er det muligt? Jeg har en ibook500 og hvis jeg holder ALT nede under opstart
kommer der ganske rigtigt et billede frem hvor man skal klikke. Problemet er
at der er kun mulighed for at klikken på Mac HD og så starter den jo
alligevel op som normalt. Hvordan får jeg 2 muligheder ?

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-01 23:30

Zorilla <Zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> at der er kun mulighed for at klikken på Mac HD og så starter den jo
> alligevel op som normalt. Hvordan får jeg 2 muligheder ?

det lyder besynderligt der burde komme to muligheder op, en med et X
icon og en med et klasisk mac os icon.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 24-10-01 09:57

> det lyder besynderligt der burde komme to muligheder op, en med et X
> icon og en med et klasisk mac os icon.

Det kræver at man har 2 partitioner, død irriterende men så virker
det !
--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-10-01 11:42

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Det kræver at man har 2 partitioner, død irriterende men så virker
> det !

på min gamle iBook havde jeg 2 partitioner - en med både Mac OS X og Mac
OS 9, en med Mac OS 9. Alle tre systemer dukkede op i OF's bootmanager.

Fra : Zorilla

Dato : 24-10-01 11:46

Øv, 2 partitioner det var ikke lige med i planen
Der findes ikke et eller andet program der kan klare problemet ?

Peter

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-01 12:19

> det lyder besynderligt der burde komme to muligheder op, en med et X
> icon og en med et klasisk mac os icon.

Jeg har kun mulighed for at vælre mellem systemer der er installeret på
hver sin partition. Og OS X har førsteret til en partition hvis både X
og 9 er installeret på samme.

/thomas