javascript form/input/redirection
Fra : Thomas Angermann

Dato : 23-10-01 19:34

Hej,

jeg er ikke særlig stiv udi java scripts...

Meningen med nedenstående kode er at jeg gerne vil sende brugeren videre
afhængig af hvilken tekst der bliver indtastet i formularen.

Indtastes "effe" indlæses ../effeside.htm.

Det virker imidlertid ikke helt efter hensigten. Alle lander på ../fejl.htm.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh.
Thomas Angermann

<head>

<script language="JavaScript">
<!--
function go(input)

{ if (input == "effe")
{url = 'effeside.htm';}

else if (input == "huggo")
{url = 'huggoside.htm';}

else if (input == "rocker")
{url = 'ha.htm';}

else
{url = 'fejl.htm';}

location.href = url;
return false;
}
//-->
</script>

</head>

<form onSubmit="return go(input)">
<input type="text" name="input" value="">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 23-10-01 21:16

"Thomas Angermann" <nospam@nospam.nospam> skrev:
> Hej,
Hej
> jeg er ikke særlig stiv udi java scripts...
Det er jeg heller ikke
> [...]
> Indtastes "effe" indlæses ../effeside.htm.
> Det virker imidlertid ikke helt efter hensigten. Alle lander på ../fejl.htm.

Ja-da, din onSubmit skal være som følger:
onSubmit="return go(document.forms[0].input.value)"

mvh
morten