hvorfor fanden kan jeg ikke logge på sunsi~
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 22-10-01 21:31

Her sidder jeg og er ved at brække mig over OE men det er min eneste måde at
få hjælp på. Jeg har haft problemer med at logge på sunsite, hvorfor jeg
prøvede en anden nyhedsserver. Dette hjalp dog ikke og jeg ændrede internet
config tilbage i håb om at det nu vil virke. Det gør det bare ikke. Når jeg
prøver at logge på sunsite.auc.dk via macsoup får jeg beskeden "could not
get the adress og the newsserver" plus noget mere. Det ironiske er at jeg
ingen problemer har med at logge på via OE når jeg angiver samme adresse
...... Der må være noget jeg overser, men hvad ?

Håber der er nogen der kan hjælpe, OE stinker til news............

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-10-01 21:33

In article <B7FA4EB0.366%n94jhk@nat.ou.dk>,
Jakob Højer Kristensen <n94jhk@nat.ou.dk> wrote:

> Håber der er nogen der kan hjælpe, OE stinker til news.

Prøv news.sunsite.dk i stedet for.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 23-10-01 18:15

in article newsspam3-5E7D7A.22331122102001@test.edlich.dk, Martin Edlich at
newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 22/10/01 22:33:

> Prøv news.sunsite.dk i stedet for.

Det hjælper ikke. Det mærkelige er at jeg godt kan komme på ved at bruge
sunsite.auc.dk som adresse via OE. Hvis jeg prøver med macsoup får jeg
beskeden " you typed the server adress incorrectly.... plus en masse andet"
damm jeg er ved at være træt af min mac

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-10-01 00:31

In article <B7FB7217.39B%n94jhk@nat.ou.dk>,

> [...]
> beskeden " you typed the server adress incorrectly.... plus en masse andet"

Bare lige en ide: Du har ikke byttet om på SMPT og NNTP vel?

Jeg formoder du også har indtastet dit password til Sunsite.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 24-10-01 10:06

> [...]

> ..... Der må være noget jeg overser, men hvad ?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe, OE stinker til news............

Hele dagen igår kunne jeg ikke komme ind på sunsite, via min mac på
arbejdet (som du ser kan jeg idag!) prøvede dog kun via MacSoup
/news.sunsite.dk... den prøvede at skabe forbindelse i meget lang tid
for til sidst at komme med en besked om at den ikke kunne forbindelse...
om aften derhjemme kunne jeg godt ?

måske havde de problemer igår ?
--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-10-01 10:47

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:
> [...]
> /news.sunsite.dk... den prøvede at skabe forbindelse i meget lang tid
> for til sidst at komme med en besked om at den ikke kunne forbindelse...

Så har de osse i dag!:
Har lige brugt 5 minutter på at hente 40 meddelelser (genemsnit: ca. 200
bps)fra denne gruppe (havde faktisk 'bestilt' 50 - men opgav!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-10-01 11:09

Angaaende Sunsite diskussionen.

Det er helt igennem tilladt at gaa ind paa http://sunsite.dk hvor man
bl.a. kan laese, at sunsite.dk pt. lider af overbelastning paa grund
af frigivelsen af RedHat Linux 7.2.

Jeg ved godt, at det ofte er et problem for Mac-folk at laese
manualer, men alligevel..

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-10-01 16:05

Thomas Bjorn Andersen <thomas@ted.gen-v.net> wrote:
> Jeg ved godt, at det ofte er et problem for Mac-folk at laese
> manualer, men alligevel..

hmm...meget morsomt! ;) Men:

1. I så fald må frigivelsen åbenbart have strakt sig over et længere
tidsrum.

2. Fordi jeg tilfældigvis lige skal ind på en news server, jeg ellers
sjældent benytter (netop fordi den næsten altid er nede eller 'damned
slow'!), går jeg ikke nødvendigvis ind og checker dens web site, hverken
før eller efter!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-10-01 16:27

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) writes:

[RedHat 7.2 frigivelse gør nntp://sunsite.dk langsom]

> 1. I så fald må frigivelsen åbenbart have strakt sig over et længere
> tidsrum.

Tjah, jeg er ved at downloade de 1.2 GB, og det tager mig ca. 24 timer...

> [...]
> sjældent benytter (netop fordi den næsten altid er nede eller 'damned
> slow'!), går jeg ikke nødvendigvis ind og checker dens web site, hverken

Næh, men du (eller var det en helt anden?) spurgte "hvorfor fanden kan
jeg ikke logge på sunsite" og konstaterede at der var
uregelmæssigheder i driften. I sådanne tilfælde er det ofte hurtigst
at gå direkte til kilden.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-10-01 22:39

Thomas Bjorn Andersen <thomas@ted.gen-v.net> wrote:

> Næh, men du (eller var det en helt anden?)

Ja!

> spurgte "hvorfor fanden kan
> jeg ikke logge på sunsite" og konstaterede at der var
> uregelmæssigheder i driften. I sådanne tilfælde er det ofte hurtigst
> at gå direkte til kilden.

Helt enig!!

--
med venlig hilsen