Er koden optimal?
Fra : Lars Olesen

Dato : 21-10-01 21:13

Jeg laver en CD, hvor jeg har en masse videoklip. Jeg åbner de
enkelte videoklip i et popup-vindue med flg. kode, men jeg kan
ikke helt gennemskue, om der er fejl i, eller det kunne optimeres
yderligere.

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--

function minpopup(MinURL)
{

var video;

doit = true;
   if (window.closed == null || !video || video.closed)
   {
   doit = false
   video = window.open(MinURL, 'video',
'location=no,width=400,height=300,resizable=no,dependent=yes,alwa
ysRaised=yes');
   video.focus();
   }
else if (window.focus) {
video.blur();
window.focus();
return false;}
}

//-->
</script>

Som jeg åbner med flg.:

Fodboldens Legestue-videoen</a>

Bør jeg i øvrigt lave en <noscript>, og hvordan skal jeg
udfærdige den.

Med venlig hilsen
Lars Olesen
www.legestue.net

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Olesen

Dato : 21-10-01 21:20

> Fodboldens Legestue-videoen</a>

I øvrigt: hvad er forskellen fra at bruge onclick?

Fra : Lars Olesen

Dato : 23-10-01 13:55

Scriptet giver i alt fald fejl i IE 4.0. Jeg vil gerne lave scriptet således
at det ikke giver fejl i nogen browsere.

Scriptet kan ses i aktion på www.legestue.net/tricks/video.asp

/lars