iTunes vil ikke afspille
Fra : Tina H.

Dato : 20-10-01 16:57

hejsa

Efter en opgradering til 9.2.1 DK, kan jeg pludselig ikke afspille mp3 I
iTunes.

Er der andre som kender til problemet og en evt. software konflikt.

Jeg har et AudioMedia III lydkort installeret I min 466MHz G4. og en mixer
koblet til kortet.

Kan sagtens bruge MacCast Lite, som afspiller uden problemer.

Please hjælp.

hilsen Tina

Fra : Tina H.

Dato : 20-10-01 20:41

Hej igen

Faktisk virker iTunes slet ikke. Heller ikke som CD afspiller. Jeg kan godt
se numrene I play listen, men menuen er er gray out. Det vil sige jeg kan
ikke trykke på frem, tilbage eller stop.

Jeg har opdaget det nu osse gælder I SoundJam. Det er til at blive vanvittig
af. Kan simpelthen ikke regne ud, hvad fejlen skyldes. Nogle bud?

Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-10-01 21:05

In article <B7F79FCF.8FBE%tvlyd@worldonline.dk>,
"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Jeg har opdaget det nu osse gælder I SoundJam. Det er til at blive vanvittig
> af. Kan simpelthen ikke regne ud, hvad fejlen skyldes. Nogle bud?

Har du både SoundJams og iTunes' udvidelser installeret samtidigt?

Et skud, men har du opdateret CarbonLib for nyligt?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Tina H.

Dato : 20-10-01 23:37

On 20/10/01 22:05, in article
newsspam3-55684B.22051220102001@test.edlich.dk, "Martin Edlich"
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Har du både SoundJams og iTunes' udvidelser installeret samtidigt?

Ja begge udvidelser kører samtidigt.

> Et skud, men har du opdateret CarbonLib for nyligt?

Det er CabonLib v.1.4., som blev installeret med system 9.1.2

Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 00:05

In article <B7F7C924.8FE3%tvlyd@worldonline.dk>,

> Ja begge udvidelser kører samtidigt.

Lad være med det.

> Det er CabonLib v.1.4., som blev installeret med system 9.1.2

Har det fungeret med 9.2.1 installeret?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Tina H.

Dato : 21-10-01 02:16

Hej Martin

Jeg har nu prøvet alle muligheder. iTunes ser kun ud til at virke, hvis der
bliver spillet gemmen, den indbyggede lydudgang. Jeg prøvede at vælge 9.2.1
komplet I udvidelseskontrollen og så virkede det.

Kan det være en konflikt med mine lydkort drivere. Det er meget mærkeligt
fordi Audion og CD Player kan sagtens afspille gennem lydkortet.

AudioMedia III. Det er driverne til ProTools 5.1.1, der er installeret.

Må nok indrømme, at jeg ikke har brugt iTunes I meget lang tid, så jeg ved
ikke om det har virket med 9.2.1 eller 9.1.

Det gør det jo lidt svært at checke det.

hilsen

Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 02:47

In article <B7F7EE72.8FEF%tvlyd@worldonline.dk>,
"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Jeg har nu prøvet alle muligheder. iTunes ser kun ud til at virke, hvis der
> bliver spillet gemmen, den indbyggede lydudgang.

Jeg kan så forstå at du har et ekstra lydkort installeret (AudioMedia
III?). Har det virket med det lydkort før?

> Jeg prøvede at vælge 9.2.1 komplet I udvidelseskontrollen og så
> virkede det.

Så er SoundJams udvidelse svjv også slået fra.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Tina H.

Dato : 21-10-01 08:28

Hej Martin

Itumes vil ikke spille gemmen lydkortet, Har lige sat højttalerne til
maskinen og I lyd kontrolpanelet valgt at der skal spilles fra den
indbyggede.

Så virkede det. Jeg har ikke prøvet iTunes på min G4, men på den gamle
9600MP og kan derfor ikke huske om det virkede på lydkortet den gang.
Men nu virker det I hvert fald ikke.

Det er squ da for dårligt, at man ikke kan bruge et lydkort med iTunes.
Det må Apple se at få ordnet, specielt når der I G4 ikke er en lyd indgang,
så man er tvunget til at sætte et lydkort I maskinen.

SURT SHOW!!!!!!

> Så er SoundJams udvidelse svjv også slået fra.

SoundJam var altså ikke problemet.

Tak for dine svar og tålmodighed.

hilsen Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 15:05

In article <B7F84588.8FF4%tvlyd@worldonline.dk>,
> [...]

> Det må Apple se at få ordnet, specielt når der I G4 ikke er en lyd indgang,
> så man er tvunget til at sætte et lydkort I maskinen.

Det kan være en udvidelseskonflikt, eller en manglende udvidelse. Når du
kører med opstartssættet "Mac OS X.X.X all", så er dine
tredjepartsudvidelser slået fra, dvs en evt driver til lydkortet er ikke
slået til.

Prøv at lav en kopi af opstartssættet "Mac OS X.X.X all", slå dine
udvidelser til lydkortet til, genstart og se om det så fungerer gennem
lydkortet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Tina H.

Dato : 22-10-01 01:10

On 21/10/01 16:04, in article
newsspam3-49CD3A.16043221102001@test.edlich.dk, "Martin Edlich"
> [...]

> Prøv at lav en kopi af opstartssættet "Mac OS X.X.X all", slå dine
> udvidelser til lydkortet til, genstart og se om det så fungerer gennem

Jeg kører ikke med OS X kun 9.2.1. Kan det være et problem.

hilsen

Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-10-01 02:11

In article <B7F93088.905A%tvlyd@worldonline.dk>,

> Jeg kører ikke med OS X kun 9.2.1. Kan det være et problem.

Erstat X med et heltal fra 0 til 9 i "Mac OS X.X.X".

Sagt på en anden måde: Det var ikke OS X jeg mente, jeg kunne bare ikke
lige huske hvilken version af OS'et du brugte, og jeg var for doven til
at kigge efter.

Fungerede mit forslag ellers?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Tina H.

Dato : 22-10-01 10:36

On 22/10/01 3:10, in article newsspam3-821306.03103522102001@test.edlich.dk,
> [...]

> Sagt på en anden måde: Det var ikke OS X jeg mente, jeg kunne bare ikke
> lige huske hvilken version af OS'et du brugte, og jeg var for doven til

Ja det har jeg prøvet. Det virkede. Som jeg skrev I et tidligere indlæg, så
fandt jeg ud af at iTunes ikke virker med lyd kortet. Vælger jeg I
kontrolpanelet lyd at spille gennem den indbyggede output, så vil iTunes
gerne spille. Så det må være driverne til lydkortet der er problemet.

Jeg har forsøgt med Mac OS 9.12.1 komplet fra udvidelseskontrolpanelet plus
lyd driverne. Det virkede ikke, så det er ikke andre 3 parts udvidelser der
er problemet, men åbentbart kun Digidesigns.

Har nu skrevet en mail til Digidesign og fortalt dem om problemet. Så det
bliver spændende hvad de skriver.

Mange tak for jeres hjælp. desværre kom jeres råd ikke til at virke. Men tak
alligevel.

hilsen

Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-10-01 11:43

In article <B7F9B50A.9064%tvlyd@worldonline.dk>,
"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Har nu skrevet en mail til Digidesign og fortalt dem om problemet. Så det
> bliver spændende hvad de skriver.

Husk endelig at melde tilbage her, om hvilket svar du får.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 21:14

> [...]

> Jeg har opdaget det nu osse gælder I SoundJam. Det er til at blive vanvittig
> af. Kan simpelthen ikke regne ud, hvad fejlen skyldes. Nogle bud?

Quick time? har du installeret software som har overskrevet QT med en
ældre version?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 20-10-01 21:31

> [...]

> Jeg har opdaget det nu osse gælder I SoundJam. Det er til at blive vanvittig
> af. Kan simpelthen ikke regne ud, hvad fejlen skyldes. Nogle bud?

iTunes virker ikke hvis der også er indstalleret Soundjam. Slå enten
Soundjamudvidelserne fra eller iTunes udvidelserne.

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Jesper

Dato : 21-10-01 12:49

> [...]

> Jeg har opdaget det nu osse gælder I SoundJam. Det er til at blive vanvittig
> af. Kan simpelthen ikke regne ud, hvad fejlen skyldes. Nogle bud?

Prøv følgende fremgangsmåde:

Vælg det låste startsæt MacOS komplet i Udvidelseskontrol og duplikér
det, tilføj enten SJ eller iTunes udvidelsen og genstart.

Hvis så SJ/iTunes fungerer har du en udvidelseskonflikt. Så må du prøve
dig frem til du finder synderen.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-10-01 08:01

> [...]

> Jeg har opdaget det nu osse gælder I SoundJam. Det er til at blive vanvittig
> af. Kan simpelthen ikke regne ud, hvad fejlen skyldes. Nogle bud?

Skift nu til det internationale OS og slip for alt det bøvl.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/