kabel? - mus?
Fra : Birthe Møller

Dato : 20-10-01 09:42

jeg vil gerne forbinde min iceBook og min iMac. Men jeg er lettere
forvirret over betegnelserne på kabler. Jeg ser at jeg skal bruge et
crossover, og går ud fra at det er det det hedder krydset RJ-45 på
dansk. Men nogle hedder kat.5 og andre kat.5E, forskel???

Er der nogen der ved om man ikke længere kan købe lille runde iMac-mus,
jeg ved godt at den ikke er elsket af alle, men er den ligefrem blevet
mobbet ud af markedet ???

venlig hilsen
Birthe

Fra : macsteen

Dato : 20-10-01 09:46

in article 1f1knp8.3hsumyrcsqjkN%cfs@bog.dk, Birthe Møller at cfs@bog.dk
wrote on 20.10.2001 10:42:

> [...]
> crossover, og går ud fra at det er det det hedder krydset RJ-45 på
> dansk. Men nogle hedder kat.5 og andre kat.5E, forskel???

Det er så vidt jeg ved korrekt - vedr. 5E er jeg blank!

> Er der nogen der ved om man ikke længere kan købe lille runde iMac-mus,
> jeg ved godt at den ikke er elsket af alle, men er den ligefrem blevet
> mobbet ud af markedet ???

Den kan faktisk stadig anskaffes - MacXpres har den, men jeg har da også en
som du kan købe billigere og den er ganske ubrugt endda.

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-10-01 14:07

In article <B7F7067D.BA55%macsteen@remove.yahoo.com>,
macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Men nogle hedder kat.5 og andre kat.5E, forskel???
>
> Det er så vidt jeg ved korrekt - vedr. 5E er jeg blank!

Du kan køre gigabit på 5E, i modsætning til 5.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : macsteen

Dato : 20-10-01 14:36

in article newsspam3-7D0B68.15072520102001@test.edlich.dk, Martin Edlich at
newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 20.10.2001 15:07:

> Du kan køre gigabit på 5E, i modsætning til 5.

Ja der kan man se. Jeg har kun set Gigabit på optiske kabler, men der er
klart at nu hvor selv PowerBooks kommer med Gigabit kan man også bruge
kabler med RJ45-connector.

Fra : macsteen

Dato : 20-10-01 11:51

wrote on 20.10.2001 10:42:

> [...]
>
> Er der nogen der ved om man ikke længere kan købe lille runde iMac-mus,
> jeg ved godt at den ikke er elsket af alle, men er den ligefrem blevet

Der er noget galt med din retur-adresse!

This is the Postfix program at host cicero2.cybercity.dk.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<cfs@bog.dk>: host www3.cybercity.dk[212.242.40.84] said: 553
<cfs@bog.dk>...
No such user

Fra : Jesper

Dato : 20-10-01 12:15

Birthe Møller <cfs@bog.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om man ikke længere kan købe lille runde iMac-mus,
> jeg ved godt at den ikke er elsket af alle, men er den ligefrem blevet
> mobbet ud af markedet ???

Jeg ville ikke mene at den er god til andet en småbørn - hvis jeg skal
mobbe lidt!
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 12:24

> [...]

> forvirret over betegnelserne på kabler. Jeg ser at jeg skal bruge et
> crossover, og går ud fra at det er det det hedder krydset RJ-45 på

ja, dvs iceBook'en behøver ikke etkrydset kabel, da den selv "vender"
signalet ved direkte tilslutning uden om hub/switch.

> Men nogle hedder kat.5 og andre kat.5E, forskel???

kapacitet, bare køb kat.5, deterrigeligt godt til 100Mbit

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Birthe Møller

Dato : 20-10-01 13:52

> kapacitet, bare køb kat.5, deterrigeligt godt til 100Mbit

kapacitet, der kan man bare se, tak for hjælpen

og Jesper det er ikke pænt at mobbe hverken små børn eller små mus

venlig hilsen
Birthe

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 14:02

Birthe Møller <birthe@bog.dk> wrote:

> og Jesper det er ikke pænt at mobbe hverken små børn eller små mus

jo, så længe de er mindre end en selv