Kongecichlide ??
Fra : Jesper Bohmann

Dato : 19-10-01 17:56

Jeg har fået noget sælgeren kaldte Kongecichlide men hvad er lige
deres latinske navn?

Jesper

Fra : J@N

Dato : 19-10-01 20:54

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået noget sælgeren kaldte Kongecichlide men hvad er lige
> deres latinske navn?
>
> Jesper

Kongecichlide, Paletcichlide, Purpurcihlide, Kribensis - kært barn
har mange navne, i dag hedder den Pelvicachromis pulcher.
Jeg har 12 unger (F1) til overs i størrelsen 2-3 cm, de kan
afhentes ganske gratis i Ishøj.

Jan

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 19-10-01 21:11

Jeg har også fundet navnet og du har ikke helt ret, og dog

den jeg har er en gul konge cichlide (jeg har dog også Kribensis) den
gule kongecichlide har et andet efternavn på latin, så det er ikke
helt samme fisk, og der er ihvertfald temmelig stor forskel på dem,
men de er kære de små

Takker for hjælpen anyways

Jesper

Fra : J@N

Dato : 19-10-01 21:19

> [...]
> gule kongecichlide har et andet efternavn på latin, så det er ikke
> helt samme fisk, og der er ihvertfald temmelig stor forskel på dem,

Nu er jeg blevet nysgerrig, hvad er det så for en 'gul kongecichlide'?

Jan

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 19-10-01 21:23

Gul Kongecichlide    Pelvicachromis taeniatus   "kienke"
Kribensis       Pelvicachromis pulcher    "Super red"

Kan du se Forskellen?

Mvh.
Jesper

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 19-10-01 21:34

du kan se lidt mere her:
http://www.thekrib.com/Apisto/P-taeniatus.html

der bliver det også forklaret en hel del bedre end jeg kan hehe, har
lige fundet det selv, jeg syntes bare de lød spændende, nu skal jeg
bare finde ud af noget om dem

de er meget lig Kribensis men ikke helt det samme alligevel, de har
meget forskellige farver, flotte små fisk

Fra : J@N

Dato : 21-10-01 21:22

Prøv at kigge i Linke & Staeck's Cichlids from West Africa, der
er alle Pelvicachromis varianter beskrevet, der er heldigvis
ingen danske navne. Brug videnskabelige navne fremover, der er
f.eks. ikke mange der kender en 'gul kongecichlide'.

Jan

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 21-10-01 21:36

eeeh prøv LIGE at kigge HER inden du brokker dig, hvad var det nu LIGE
jeg skrev i den første besked eeh?

***FØRSTE BESKED START***

Jeg har fået noget sælgeren kaldte Kongecichlide men hvad er lige
deres latinske navn?

Jesper

***FØRSTE BESKED SLUT***

Mvh.