Problemer med uploadning
Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 17-10-01 16:54

Hej!
Jeg har en hjemmeside hos teledanmark. Der er pludselig opstået det
problem at jeg ikke kan uploade noget til den. Jeg har en
ADSL-forbindelse og bruger normalt Fetch 3.0.3, men nu får jeg blot en
fejlmeddelelse "Error: the server dropped the connection (it may be
too busy)." Jeg har også prøvet at gå ind via forskellige browsere.
Der er ingen problemer med at se hjemmesiden, men så snart jeg prøver
at bruge ftp, får jeg blot en fejlmeddelelse.
Altså http://home6.inet.tele.dk/rf/ fungerer fint, men
ftp://home6.inet.tele.dk/rf/ dur ikke.
Fra en PC på min arbejdsplads kan jeg derimod godt komme i kontakt med
siden via ftp.
Som jeg ser det kan fejlen ligge:
1) i min opsætning
2) i min ADSL-forbindelse
3) hos teledanmark.
Er der nogen der har en løsning?

mvh
KES

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-10-01 18:08

Knud-Erik Strange <kes@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ftp://home6.inet.tele.dk/rf/ dur ikke.
> Fra en PC på min arbejdsplads kan jeg derimod godt komme i kontakt med

Jeg kan lige sige at jeg har været inde på min
home19.intet.tele.dk-hjemmeside nu her, med Fetch 3.03 uden problemer.
Men hvis du kan komme i kontakt med siden med en PC (uhfffff ...), er
der jo noget der tyder på at der er i 1) eller 2) du skal søge
løsningen.
Held og lykke.
Martin

Fra : Magnus Rohde

Dato : 17-10-01 19:11

d. 17/10/01 17:53 skrev Knud-Erik Strange på kes@tdcadsl.dk i artiklen
b3dd3aed.0110170753.2243ce6f@posting.google.com:

> [...]
> ftp://home6.inet.tele.dk/rf/ dur ikke.
> Fra en PC på min arbejdsplads kan jeg derimod godt komme i kontakt med

Prøv at sætte passive mode til i kontrolpanelet Internet under "Avanceret"
og ftp servere. Du skal muligvis ændre din brugerprofil, det er vist i
redigér menuen (nederst)

Magnus

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 17-10-01 23:42

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote in message news:<B7F3964B.CDCF%magnus-marius@mail.tele.dk>...
> Prøv at sætte passive mode til i kontrolpanelet Internet under "Avanceret"
> og ftp servere.

God ide, men den virkede desværre ikke!
Jeg mener efterhånden at jeg har prøvet alle mulige kombinationer af
opsætnings muligheder, men hvis der er nogen som har en liste over
korrekte indstillinger hører jeg gerne om det.
Det må vel dreje sig om: AppleTalk, Internet, TCP/IP samt Fetch's egne
preferencer. Er der flere?
Jeg tror nu mest på at det drejer sig om en fejl der på en eller anden
måde har noget med ADSL-forbindelsen at gøre.

mvh
KES

Fra : Per A. Sidor

Dato : 17-10-01 21:40

Har samme problem med hjemmesiden i det firma,
hvor jeg arbejder. Sitet ligger også hos TDC.

På arbejdet er problemet der stadig, og jeg uploader via
PC'en...

Når jeg forsøger fra min private Mac, er problemet der også,
hvis jeg ikke slår min firewall fra. Uden firewall'en - ingen problemer.

Hvis du har software-firewall, kan du prøve det samme som mig.
Hvis du har den firewall, som er indbygget i TDC's Netexpress bliver
jeg et svar skyldig, men du kan ændre på konfigurationen via en
browser. Koderne til det kan jeg ikke hjælpe med!

Håber det er en hjælp!

Per