Q3A over nettet...
Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 12:06

Jeg er blevet udfordret til at battle en af mine venner med pc, og det
er meningen vi skal slå slaget over verdensvævet. Er der nogle
netværks/Q3A-folk der kan forklare en komplet idiot ud i begge dele
hvordan man gør?

Vi har ikke prøvet endnu, men jeg vil blot være forberedt på det værste.
Min kammerat er en af dem der altid spørger hvornår jeg skal have en
"rigtig" computer, og han var mildest talt overrasket over at høre, at
der fandtes Q3A til æblemaskinen. Derfor ville det være en lille triumf,
hvis jeg nu både kunne sætte det hele op så han bare skal trykke play,
og derefter komme ridende på min kindhest og stikke ham en huskekage. Nu
mangler jeg bare at finde ud af hvordan man skifter våben (-;

Vi har begge to ADSL 512/128 forbindelser [USB-modem - altså ingen
netværkskort]. Jeg lagde mærke til, at man kunne indtaste ip-adresser i
multiplayer setup, vil det sige, at jeg kan være vært for et spil, og
sige til min kammerat at han skal indtaste min ip? Er spørgsmålet.
forstået?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 13:20

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> [...]
> er meningen vi skal slå slaget over verdensvævet. Er der nogle
> netværks/Q3A-folk der kan forklare en komplet idiot ud i begge dele

du har allerede selv forklaret det

> [...]
> hvis jeg nu både kunne sætte det hele op så han bare skal trykke play,
> og derefter komme ridende på min kindhest og stikke ham en huskekage.

Kan han li' huskekager?

> Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan man skifter våben (-;

Du kan jo håbe på at din forbindelse sutter og han får et massivt
pakketab, ellers er du i overhængende fare for tabe (ansigt)

> [...]
> multiplayer setup, vil det sige, at jeg kan være vært for et spil, og
> sige til min kammerat at han skal indtaste min ip?

ja, så simpelt er det. hvis du selv vil spille med, skal du dog sørge
for at serveren ikke køres dedikeret

> Er spørgsmålet forstået?

ja.

<icq:131382336>

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 14:12

> du har allerede selv forklaret det

<noterer dato i kalender> Vil det så sige at jeg ikke er idiot? (-;

> Kan han li' huskekager?

Nej, han er nemlig mest til ørenfigner, hvorfor et par velplacerede
virtuelle huskekager vil være ensbetydende med at sige til hans åbne
ansigt, at han lugter lidt af daggammel kattebakke.

> Du kan jo håbe på at din forbindelse sutter og han får et massivt
> pakketab, ellers er du i overhængende fare for tabe (ansigt)

Nu siger du pakketab, jeg anede ikke at PostDanmarks drift havde
indflydelse på om jeg kunne beholde mit ansigt i Q3A (-?

> ja.

Tak for svaret.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 14:59

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> <noterer dato i kalender> Vil det så sige at jeg ikke er idiot? (-;

nej! selvfølgelig ikke

> Nu siger du pakketab, jeg anede ikke at PostDanmarks drift havde
> indflydelse på om jeg kunne beholde mit ansigt i Q3A (-?

mmh... måske skulle du prøve de grønne bude eller DHL.

Nu er det sikkert mig derer idioten, da jeg ikke kan forstå om du ved
hvad
TCP/IP trafik opdeller data i små pakker før de sendes af sted.
Når en pakke er nået frem til sit bestemmelses IP#, sendes en
bekræftiglese tilbage til det IP# hvorfra det blev sendt.
Tabes en pakke undervejs sendes den igen og forsøger at finde en
alternativ vej til sit bestemmelses IP#.
Når alle pakker er nået frem, kan data samles og behandles.

Hvis du har et stort tab af pakker undervejs, vil det vare længere før
data er klar, uanset om båndbreden er stor. dvs. at du kan spille på
livet løs og se din ven i Q3 før han ser dig (op til flere sekunders
delay) - Således skulle du have en chance for at vinde, selv om du ikke
kan finde ud af hvordan du skyder, skifter våben eller bevæger dig.

<icq:131382336>

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 15:32

> nej! selvfølgelig ikke

)-: <sletter notat i kalenderen>.

> mmh... måske skulle du prøve de grønne bude eller DHL.

Ja, eller UPS (-;

> Nu er det sikkert mig derer idioten, da jeg ikke kan forstå om du ved hvad
> TCP/IP trafik opdeller data i små pakker før de sendes af sted.
^^^^^^^^
Før talte du om pakketab men nu lyder det mere som vægttab -- jeg synes
du snakker uden om Morten, og kom ikke og gi' benet skylden for det
igen. (-;
<nyt notat i kalenderen - 'Morten insinuerede at han kunne være idiot'>.

> [...]
> alternativ vej til sit bestemmelses IP#.
> Når alle pakker er nået frem, kan data samles og behandles.

Jeg havde en svag anelse om hvad det indebar, tak for den pædagogiske
forklaring.

> [...]
> delay) - Således skulle du have en chance for at vinde, selv om du ikke
> kan finde ud af hvordan du skyder, skifter våben eller bevæger dig.

Det lyder fint, men kan jeg ikke *gøre* noget ved min maskine så han
automagisk mister en masse af mine opdellede data uafhængig af
transportagent [UPS, DGB, PostDanmark (sidstnævnte synes oplagt i
forbindelse med pakketab, mens de grønne bude nok er bedst indenfor
vægttab)]?

I øvrigt så har jeg allerede fundet ud af hvordan jeg hopper - det gøres
nemmest ved at pege rocket launcheren lige foran sine egne fødder og
trykke af. Herefter letter man, men skærmen bliver så underlig rød og
der høres et fjernt vrøl - er det et tegn på at min kindhest er blevet
træt og er stukket af, eller er det lyden af mit ansigt der rammer
jorden?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:54

> )-: <sletter notat i kalenderen>.

> Ja, eller UPS (-;

nej, de drikker kalveblod og bruger genterapi... og så kører alt for
stærkt.

> ^^^^^^^^
> Før talte du om pakketab men nu lyder det mere som vægttab -- jeg synes
> du snakker uden om Morten, og kom ikke og gi' benet skylden for det
> igen. (-;

ok, så er det powerbook tastaturet (ibook of any kind rules)

> <nyt notat i kalenderen - 'Morten insinuerede at han kunne være idiot'>.

pas på tændstikken! især hvis du har en palm - plastik brænder
udemærket, og kan samtidig være et udemærket studie varme opvinde (der
var måske en idè til et lille undervisnings modul i natur&teknik?).
Eneste ulempe er at det grisser.

> Det lyder fint, men kan jeg ikke *gøre* noget ved min maskine så han
> automagisk mister en masse af mine opdellede data uafhængig af
> transportagen

ring 3 gange dagligt til din ISP og svin samtlige teknikkere til, så
skulle den sutte - eller pille-rode-rage med din router

(jeg kan i øvrigt godt li' din gramatik... LOL)

> [...]
> der høres et fjernt vrøl - er det et tegn på at min kindhest er blevet
> træt og er stukket af, eller er det lyden af mit ansigt der rammer

jeg tror sgu du har skudt fotografen...

rocket jump skulle efter sigende være både let og anvendlig, men hver
gang jeg har forsøgt har jeg ramt ham med kamaraet.

<icq:131382336>

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 16:39

> nej, de drikker kalveblod og bruger genterapi... og så kører alt for
> stærkt.

For slet ikke at tale om deres tilsyneladende besættelse af brun i flere
nuancer. Ikke noget sundt tegn skulle jeg mene.

> ok, så er det powerbook tastaturet (ibook of any kind rules)

Any kind - vil det også sige dem hvis ATA kabel er kaput? <løber mod
nærmeste kirke uden at kigge sig tilbage>

> ring 3 gange dagligt til din ISP og svin samtlige teknikkere til, så
> skulle den sutte - eller pille-rode-rage med din router

Pffft, ISP? Det du beskriver der kan man da købe sig til på vesterbro...

> (jeg kan i øvrigt godt li' din gramatik... LOL)
^^^^^^^^
Wheeh! Teknisk fejl. Korrekt stavemåde er grammatik <løber hurtigere -
kirken er i horisonten> (-;

> jeg tror sgu du har skudt fotografen...

LOL

> rocket jump skulle efter sigende være både let og anvendlig, men hver
> gang jeg har forsøgt har jeg ramt ham med kamaraet.
^^^^^^^^
Wheeh! <Lukker den tunge tykke og uigennemtrængelige kirkedør bag sig>.

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-01 15:48

In article <1f1dolp.uop93j18qyws7N%macaddict2k.ugyldig@operamail.com>,
macaddict2k.ugyldig@operamail.com (J.C. Voss) wrote:

> Det lyder fint, men kan jeg ikke *gøre* noget ved min maskine så han
> automagisk mister en masse af mine opdellede data uafhængig af
> transportagent

Download et eller andet imens i spiller.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 16:10

> Download et eller andet imens i spiller.

det burde ikke føre til pakketab, kun lavere båndbrede.

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-01 16:44

In article <1f1drm2.1jam86h1ikl2htN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> det burde ikke føre til pakketab, kun lavere båndbrede.

Tro mig, det fungerer.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk