Skærmproblemer
Fra : Niels Martinussen

Dato : 16-10-01 09:48

Hej

Min gode ven har en 4200/90 PowerMac med system 8.6. Den tilhørende
skærm er en normal Mac-skærm, jeg husker ikke lige hvad den hedder.
Problemet: Den begyndte at blive uklar på skærmen, bogstaverne blev
udtværede, og musepilen en lodret streg. Efter at have rodet lidt med
den fandt jeg ud af at den kun kunne virke hvis jeg satte kontrolpanelet
på milioner af farver. Kontrolpanelet virker ikke i nogen af de andre
indstillinger. Skærmen virker helt klar, når jeg ser på teksten fra
skærmen der kommer frem, når jeg vil indstille på kontrast og lys
direkte fra skærmen. Ledningsforbindelserne er OK. Har nogen her været
ude for dette problem ? Kan det være skærmkortet der er gået ?

MVH Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-01 09:59

In article <3BCBF459.D7F0C509@post6.tele.dk>,
Niels Martinussen <niels_ma@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> den fandt jeg ud af at den kun kunne virke hvis jeg satte kontrolpanelet
> på milioner af farver. Kontrolpanelet virker ikke i nogen af de andre

Hvilken opløsning kører skærmen i og hvor meget VRAM er der i maskinen?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Niels Martinussen

Dato : 16-10-01 12:20

Det husker jeg ikke, men den virkede, og der er ikke stillet på
skærmopløsningen, så det kan nok ikke være der det er galt

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-01 14:55

In article <3BCC17F3.EB58D1DD@post6.tele.dk>,
Niels Martinussen <niels_ma@post6.tele.dk> wrote:

> Det husker jeg ikke, men den virkede, og der er ikke stillet på
> skærmopløsningen, så det kan nok ikke være der det er galt

Prøv at resette PRAM'en.
Virker det ikke, så prøv at smide skærmkontrolpanelets indstillingsfil
ud.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Niels Martinussen

Dato : 16-10-01 23:46

Martin Edlich wrote:

> Prøv at resette PRAM'en.
> Virker det ikke, så prøv at smide skærmkontrolpanelets indstillingsfil
> ud.

Tak for svaret, jeg vender tilbage når jeg en dag har været hos min ven
igen. Jeg tænkte bare at nogen havde været ude for samme problem.

Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-01 23:57

In article <3BCCB8B6.A941FAB6@post6.tele.dk>,
Niels Martinussen <niels_ma@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg tænkte bare at nogen havde været ude for samme problem.

Der er der, og det er ud fra de erfaringer du får et svar.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk