Apple netværkskort i PC
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-10-01 00:13

Hej alle. Jeg har lige fået en ven på besøg som kom med sin PC. Hans PC
havde ikke netkort, jeg pillede derfor optimistisk mit apple netværkskort ud
af en Performa 6400 jeg havde stående. Da pc'en startede lyste netkortet på
bagsiden, og pc'en fandt da også netkortet, og begyndte selv at installere
software... men efter genstart sagde den at enheden ikke fungerede korrekt.
Jeg kunnne forestille mig at jeg skal bruge nogle drivere eller lignende?

Nogen råd eller forslag?

Mvh Mark

--
www.profiled.org

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 00:23

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> Jeg kunnne forestille mig at jeg skal bruge nogle drivere eller lignende?

korrekt du mangler en driver.

> Nogen råd eller forslag?

hvilket kort er der tale om? en hel del PCI netkort virker i både mac og
PC og en til en mindre del findes der endda originale drivere.

Kig evt på producentens hjemmeside, om ikke der skulle være en PC driver
eller om der skulle stå hvilken chip kortet er basseret på - så akn du
sikkert bruge en generic driver eller en driver fra en anden producent
hvis kort er basseret på samme chip. Deter også muligt at du kan se
hvilket chip der bruges på selve kortet.

<icq:131382336>

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-10-01 12:13

> [...]
> hvis kort er basseret på samme chip. Deter også muligt at du kan se
> hvilket chip der bruges på selve kortet.

Hej, og tak for svaret. Jeg er bange for at jeg ikke selv kan læse mig frem
til hvem der har lavet kortet. Her er hvad jeg kan se der står på det:

APPLE PCI ETHERNET 100BASETX CARD

Apple computer inc. Copyright 1995.

Der er også en Bar Code som er = *PT62802B6ZR*

Af navne på selve chips'ne kan jeg se følgende:

"Digital"
"Motorola" (logo)
"Pulse"

Jeg håber ´du ved lidt mere om det end jeg gør :).

Mvh Mark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 12:50

> [...]
> til hvem der har lavet kortet. Her er hvad jeg kan se der står på det:

Det er et Apple kort fra 1995? hmm, det må stamme fra en server. Havde
det været et nyere kort var det sansynligvis et Asanté kort, som dem der
blev solgt med visse Beige G3'ere.

> Der er også en Bar Code som er = *PT62802B6ZR*
>
> Af navne på selve chips'ne kan jeg se følgende:
>
> "Digital"

DEC, prøv om windows om windows kan få kortet til at virke med en eller
anden DEC driver (er inkluderet i windows) Står det et nummer på
chippen?

> Jeg håber ´du ved lidt mere om det end jeg gør :).

du er i al fald off-topic det er jo et windows spørgsmål.

<icq:131382336>

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-10-01 14:29

> DEC, prøv om windows om windows kan få kortet til at virke med en eller
> anden DEC driver (er inkluderet i windows) Står det et nummer på
> chippen?

Jeg prøvede at installere en DEC driver (der var kun een). Men det virkede
heller ikke. Nogen andre forslag?

> du er i al fald off-topic det er jo et windows spørgsmål.

Det kan jeg nok ikke benægte :) sorry.

Mvh Mark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:10

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Jeg prøvede at installere en DEC driver (der var kun een). Men det virkede
> heller ikke.

i den Win95 jeg har er der 3-4 stykker bla. en 100Mbit

> Nogen andre forslag?

et 100kr's kort fra den lokale pusher.

<icq:131382336>