Q3A i OS X
Fra : Jesper

Dato : 14-10-01 22:31

Hvordan er det helt præcist jeg får Quake3 til at fungere i OS X (10.1)?

Jeg har downloadet version 1.30b på nettet og har installeret Quake3 på
OS X disken.

Men hver gang jeg starter Quake3 får jeg fejlmeddelelsen:

Quake3 Error

Couldn't load default.cfg [OK]

Any ideas?

Hvordan skal spillet evt. installeres? Jeg har endnu ikke fundet nogen
dokumentation herom.

Setup: Beige G3/300/416mb/ATI128/OSX10.1

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-10-01 23:04

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> dokumentation herom.
>
> Setup: Beige G3/300/416mb/ATI128/OSX10.1

Ehh... du har alle de oprindelige Q3-filer installeret, ik'?

--
René

Fra : Jesper

Dato : 14-10-01 23:18

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Ehh... du har alle de oprindelige Q3-filer installeret, ik'?

Jo da! :) Altså jeg har installeret spillet fra CD'en og kørt patchen.

Men jeg synes fejlen er meget underlig - nu virker Wolfenstein heller
ikke mere og giver samme fejlmeddelelse?!

Ved du evt. hvad det er for en fil (default.cfg)?

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-10-01 23:35

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> ikke mere og giver samme fejlmeddelelse?!
>
> Ved du evt. hvad det er for en fil (default.cfg)?

Hmm... nu er det længe siden at jeg prøvede Q3 på OS X, men jeg husker,
at den lavede sin q3config.cfg et eller andet sted under Application
Support eller Preferences. På at se om du kan opsnuse den og slette den.
Hvis der ligger en i mappen med pak-filerne, så slet den også.

Det er lidt for længe siden jeg har rodet med det, men det virkede
første gang jeg prøvede det under OS X 10.0.4.

--
René

Fra : Jesper

Dato : 15-10-01 10:31

> [...]

> Support eller Preferences. På at se om du kan opsnuse den og slette den.
> Hvis der ligger en i mappen med pak-filerne, så slet den også.

Nu har jeg prøvet at geninstallere Wolfenstein, men jeg bliver ved med
at få den samme fejl (couldn't load default.cfg) - er det mon en fil i
systemet der mangler?

Det er sandsynligvis en fejl 40 - men jeg har sgu lidt svært ved at
gennemskue det ...

Well - jeg må prøve at geninstallere OS X (10.1) og så prøve forfra - no
big deal siden det indtil videre bare er et lege-system :)

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-10-01 23:42

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Well - jeg må prøve at geninstallere OS X (10.1) og så prøve forfra - no
> big deal siden det indtil videre bare er et lege-system :)

Gad vide om det er noget med maskinen den ikke kan lide? Grafikkorten
burde være OK, men har du flere skærme på?

--
René

Fra : Jesper

Dato : 15-10-01 23:48

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Gad vide om det er noget med maskinen den ikke kan lide? Grafikkorten
> burde være OK, men har du flere skærme på?

Nej - jeg har kun en 17 (1024x768@85Hz) sat til ATI128-kortet. Desuden
har jeg et firewire PCIkort og et Apple OEM UW kort siddende.

Men jeg har haft gang i Wolfenstein (eller jeg fik aldrig selve spillet
startet da der ingen servers var...). Men det er gået lidt i kage efter
jeg har prøvet at installere Q3A - hvad det så end kan være?

Jeg prøver med en ominstallation en af de nærmeste dage.

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-10-01 23:57

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> jeg har prøvet at installere Q3A - hvad det så end kan være?
>
> Jeg prøver med en ominstallation en af de nærmeste dage.

God idé. Jeg er lidt tom for idé'er!

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-10-01 23:57

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Men jeg har haft gang i Wolfenstein (eller jeg fik aldrig selve spillet
> startet da der ingen servers var...). Men det er gået lidt i kage efter
> jeg har prøvet at installere Q3A - hvad det så end kan være?

Orion kortet, som ikke er officielt understøttet.

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 16-10-01 00:25

> Orion kortet, som ikke er officielt understøttet.

Tja... men det er underligt at Wolfenstein har været i gang, men nu ikke
længere vil starte op pga. den manglende 'default.cfg' fil...

Anyway - jeg får jo nok en iBook (600?) en gang. Så må jeg håbe det
virker på den! :)

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 00:46

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Tja... men det er underligt at Wolfenstein har været i gang, men nu ikke
> længere vil starte op pga. den manglende 'default.cfg' fil...

kig efter usynlige filer (med et punktum foran) i din "preferences",
"Application support", "home" (alle i din homemappe) kig også i
programmets rod og mappen svarende til Q3's "baseq3" mappe. (jeg mener
spillet er basseret på Q3 motoren)

> Anyway - jeg får jo nok en iBook (600?) en gang. Så må jeg håbe det
> virker på den! :)

eller gør som jeg, spil lidt go gammeldavs "Wolfenstein 3D 2nd
Encounter" - jeg skal gerne mail den til dig hvis ikke du kan få det
nymodens stads op op at køre

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 16-10-01 10:19

> [...]
> "Application support", "home" (alle i din homemappe) kig også i
> programmets rod og mappen svarende til Q3's "baseq3" mappe. (jeg mener

Ok - det tester jeg lige næste gang "jeg går i X".

> eller gør som jeg, spil lidt go gammeldavs "Wolfenstein 3D 2nd
> Encounter" - jeg skal gerne mail den til dig hvis ikke du kan få det
> nymodens stads op op at køre

Pronto! :)
Kan huske at jeg spillede det på min gamle LC - prøv at maile det (jeg
ved dog ikke om min mac-konto kan klare det?)

--
mvh Jesper