Har jeg sukkersyge, eller lign?
Fra : Lars Jeppesen

Dato : 14-10-01 00:36

Hej, jeg har længe haft det meget sløjt, og da 3 blodprøver(hvor
alting blev krydset af og kontrolleret) intet viste, måtte jeg jo
prøve alternative ting. Jeg har så holdt med fra en masse ting,
alkohol, cigaretter, og sukker.
Og med det gode resultat at jeg blev frisk og rask. Så har jeg efter
nogle fået spist en smule usundt og dermed indtaget sukker, og nu har
jeg da noget sløjt igen. Kan det passe at jeg ikke kan tåle sukker,
eller er jeg på vildspor? Og kan det passe at en blodprøve ikke man
vise alle former for sukkersyge?

(Håber at nogle folk ved noget mere end mig, og min ret håbløse læge.)

Fra : Niels

Dato : 15-10-01 10:27

prøv at læs tråden fra den 1.10.2001: Faldende blodsukker.

Fra : Tulla

Dato : 15-10-01 11:11

> [...]
> vise alle former for sukkersyge?
>

> (Håber at nogle folk ved noget mere end mig, og min ret håbløse læge.)

Det er ikke altid at en eventuel diabetes kan ses i en blodprøve. Prøv at få
din læge til at tage en ny blodprøve, en "sladrehank". Jeg er ikke så godt
inde i alt der der med blodprøver, men mener at man ved hjælp af finurligt
apparatur kan måle mængden af blodsukker 8 uger tilbage.

Mvh Ulla

Fra : someone

Dato : 20-10-01 21:23

Du bør bede din læge om en henv. til en blodprøve som hedder HbA1c denne er
en såkaldt sladreprøve som viser langtidsblodsukkeret, du bør også få
undersøgt om din urin evt. indeholder sukker.
Der findes endnu en test nemlig en glukosebelastningsprøve, her indtager du
en afmålt sukkervæske (testen foregår på blodbanken) og herefter måles så
jævnligt dit blodsukker, denne test plejer at vise om folk måske har
diabetes.

Symptomer på diabetes er: tørst, hyppige vandladninger,træthed,nedsat
appetit og evt. vægttab,kløe ved kønsorganger, infektioner huden og på
slimhinder.

Nu kan der jo også findes stoffer i det "usunde" du har indtaget som du
måske er overfølsom for.

Vh.