/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
langsom outlook :-(
Fra : Jakob H K


Dato : 12-10-01 22:48

Når jeg får tilsendt en mail med et billed atachment åbner mailen
ulideligt langsomt. Jeg har netop åbnet en mail der fyldte 150 k (jpeg
billedet fyldte 88 k). Denne mail var i omegnen af 15-20 sek til at
åbne. Det driver mig til vanvid. Kan det virkelig passe på en pm 4400
med 96 mb ram (jeg har prøvet at genopbygge databasen, og ja jeg ved
godt at det er en gammel computer


Hygge



Jakob H K

 
 
Jens Juul Andersen (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Juul Andersen


Dato : 12-10-01 23:02

96 mb er ikke meget.
Jeg tror problemet ligger der.

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen
Http://www.JJA.dk
_______________________

Jakob H K wrote:

> Når jeg får tilsendt en mail med et billed atachment åbner mailen
> ulideligt langsomt. Jeg har netop åbnet en mail der fyldte 150 k (jpeg
> billedet fyldte 88 k). Denne mail var i omegnen af 15-20 sek til at
> åbne. Det driver mig til vanvid. Kan det virkelig passe på en pm 4400
> med 96 mb ram (jeg har prøvet at genopbygge databasen, og ja jeg ved
> godt at det er en gammel computer
>
> Hygge
>
> Jakob H K


Martin Edlich (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-10-01 23:18

In article <3BC76859.9DE3BF49@post1.tele.dk>,
Jens Juul Andersen <juul@post1.tele.dk> wrote:

> 96 mb er ikke meget.
> Jeg tror problemet ligger der.

96Mb er nok til langt det meste, jeg kørte i laaang tid med 48Mb i min
4400.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jesper (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 12-10-01 23:12

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Når jeg får tilsendt en mail med et billed atachment åbner mailen
> ulideligt langsomt. Jeg har netop åbnet en mail der fyldte 150 k (jpeg
> billedet fyldte 88 k). Denne mail var i omegnen af 15-20 sek til at
> åbne. Det driver mig til vanvid. Kan det virkelig passe på en pm 4400
> med 96 mb ram (jeg har prøvet at genopbygge databasen, og ja jeg ved
> godt at det er en gammel computer
>
Ja 4400 er en gammel svend og den er ikke hurtig, hvis du har en stor
database bør du overveje at gemme dine attachments, slette dem fra
databasen og så genopbygge den.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,
at vi ikke kan leve sammen.«
Sven Bergstein, Pens. Oberstløjtnant, medlem af CD

Martin Edlich (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-10-01 23:17

In article <1f16v9u.1ytyixy1h7w874N%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Når jeg får tilsendt en mail med et billed atachment åbner mailen
> ulideligt langsomt. Jeg har netop åbnet en mail der fyldte 150 k (jpeg
> billedet fyldte 88 k). Denne mail var i omegnen af 15-20 sek til at
> åbne. Det driver mig til vanvid. Kan det virkelig passe på en pm 4400
> med 96 mb ram (jeg har prøvet at genopbygge databasen, og ja jeg ved
> godt at det er en gammel computer

Er din HD meget fragmenteret eller fyldt op til bristepunktet?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jakob H K (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 13-10-01 22:18


>
> Er din HD meget fragmenteret eller fyldt op til bristepunktet?

Nej, jeg har netop fået fingrene en større brugt så der er masser af
plads. Disken er heller ikke fragmenteret, det er hvertfald ikke lang
tid siden at alle filerne er blevet kopieret over.

Jeg får nogen gange den besked at finder løber tør for hukommelse
hvorefter maskinen fryser. Måske det kan have noget med det at gøre. Mit
system bruger nu omkring 38 mb, skulle det ikke kune lade sig gøre at få
det bragt ned ?

Er der noget med at det kan hjælpe på maskinens stabilitet at tildele
finder mere ram, og hvordan gøres dette ?



Hygge



Jakob H K

Martin Edlich (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-10-01 22:51

In article <1f18o8h.r55tq71sp5yxqN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Nej, jeg har netop fået fingrene en større brugt så der er masser af
> plads. Disken er heller ikke fragmenteret, det er hvertfald ikke lang
> tid siden at alle filerne er blevet kopieret over.

Så er det nok ikke derfor.

> Jeg får nogen gange den besked at finder løber tør for hukommelse
> hvorefter maskinen fryser. Måske det kan have noget med det at gøre. Mit
> system bruger nu omkring 38 mb, skulle det ikke kune lade sig gøre at få
> det bragt ned ?

Jeg synes at jeg har flottet mig med det system jeg bruger nu (OS 9.1),
og det bruger ca 28Mb (efter flere dage uden genstart), men jeg kan
sagtens få den ned på 15-16 stykker.

> Er der noget med at det kan hjælpe på maskinens stabilitet at tildele
> finder mere ram, og hvordan gøres dette ?

Det skal ikke være nødvendigt at give Finder mere RAM. Kør OS 9 med VM
på, så burde du få dig en meget stabil maskine.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jakob H K (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 14-10-01 08:07

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Det skal ikke være nødvendigt at give Finder mere RAM. Kør OS 9 med VM
> på, så burde du få dig en meget stabil maskine.


gør vm maskinen væsentlig langsommere ?

Og er det nok at slå udvidelser fra, eller skal de helt ud af
udvidelsesmappen hvis jeg vil prøve at få ramforbruget ned ?


Hygge

Jakob H K


Jakob H K

macsteen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 14-10-01 10:02

in article 1f19fnc.p403xy12lamfcN%ingen@email.dk, Jakob H K at
ingen@email.dk wrote on 14.10.2001 09:06:

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
>> Det skal ikke være nødvendigt at give Finder mere RAM. Kør OS 9 med VM
>> på, så burde du få dig en meget stabil maskine.
>
>
> gør vm maskinen væsentlig langsommere ?
>
Det gør det.

> Og er det nok at slå udvidelser fra, eller skal de helt ud af
> udvidelsesmappen hvis jeg vil prøve at få ramforbruget ned ?
>
De skal bare slås fra i extensions man. Speech, Web Sharing, Folder Actions,
FBC ..., Location Manager, Voice veri..., Video Startup, Video Out def...


Morten Reippuert Knu~ (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 14-10-01 10:29

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > Det skal ikke være nødvendigt at give Finder mere RAM. Kør OS 9 med VM
> > på, så burde du få dig en meget stabil maskine.
>
>
> gør vm maskinen væsentlig langsommere ?

nej ikke synderligt hvis du bruger 9.x

> Og er det nok at slå udvidelser fra, eller skal de helt ud af
> udvidelsesmappen hvis jeg vil prøve at få ramforbruget ned ?

det er nok at slå dem fra.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Martin Edlich (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-10-01 14:14

In article <1f19fnc.p403xy12lamfcN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> gør vm maskinen væsentlig langsommere ?

Ikke væsentligt.

> Og er det nok at slå udvidelser fra, eller skal de helt ud af
> udvidelsesmappen hvis jeg vil prøve at få ramforbruget ned ?

Når du slår dem fra, ryger de automatisk ud af udvidelsesmappen.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jakob H K (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 15-10-01 22:58


>
> Når du slår dem fra, ryger de automatisk ud af udvidelsesmappen.


OK tak til alle

Hvis jeg ikke kan komme langt nok ned i ram vender jeg tilbage med en
udvidelsesliste der skal tages stilling til


Hygge


Jakob H K

Magnus Rohde (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Magnus Rohde


Dato : 13-10-01 09:50

d. 12/10/01 23:47 skrev Jakob H K på ingen@email.dk i artiklen
1f16v9u.1ytyixy1h7w874N%ingen@email.dk:

> Når jeg får tilsendt en mail med et billed atachment åbner mailen
> ulideligt langsomt. Jeg har netop åbnet en mail der fyldte 150 k (jpeg
> billedet fyldte 88 k). Denne mail var i omegnen af 15-20 sek til at
> åbne. Det driver mig til vanvid. Kan det virkelig passe på en pm 4400
> med 96 mb ram (jeg har prøvet at genopbygge databasen, og ja jeg ved
> godt at det er en gammel computer
>
>
> Hygge
>
>
>
> Jakob H K


Det er sansynligvis fordi mailen er i html-format. Det betyder at
Outlook/Entourage skal loade en html fortolker (browser) inden programmet
kan vise mailen. Det eneste du kan gøre er at bede afsenderen om lade være
med at sende html mails, desværre.

Magnus


Jakob H K (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 13-10-01 22:18

Det eneste du kan gøre er at bede afsenderen om lade være
> med at sende html mails, desværre.


Jeg tror nu det var en almindelig mail med et jpeg atachment. Hver gang
jeg modtager noget med et jpeg atachment åbnes jpeg billedet umiddelbart
i forlængelse af teksten.


Hygge




Jakob H K

macsteen (13-10-2001)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 13-10-01 22:21

in article 1f18of8.uyh2fj17nuncwN%ingen@email.dk, Jakob H K at
ingen@email.dk wrote on 13.10.2001 23:18:

> Det eneste du kan gøre er at bede afsenderen om lade være
>> med at sende html mails, desværre.
>
>
> Jeg tror nu det var en almindelig mail med et jpeg atachment. Hver gang
> jeg modtager noget med et jpeg atachment åbnes jpeg billedet umiddelbart
> i forlængelse af teksten.
>
>
> Hygge
>
>
>
>
> Jakob H K

Det kan man i hvert fald slå fra - så billeder vises som attachments som
skal åbnes eller detaches.


Jakob H K (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 14-10-01 08:07

> Det kan man i hvert fald slå fra - så billeder vises som attachments som
> skal åbnes eller detaches.

Det vil jeg prøve


Hygge




jakob H K

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste