hvidløgsrejse
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-10-01 21:38

Hej, nu har jeg igen et spørgsmål.

Er der nogen der har en (god) opskrift på hvidløgsrejer i varm olie?

På forhånd tak

Bolette

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 11-10-01 23:34

Køb en kasse friske rejer og hæld en blanding af chili,
hvidløg og hvidvin over.

Grilles til skallen bliver hvid og indtages med flutes med
enelleranden form for avocadomix på.

<9q4vuo$2cvo$1@news.cybercity.dk>...

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 12-10-01 04:56

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i meddelandet...

> Er der nogen der har en (god) opskrift på hvidløgsrejer i varm olie?

Føtex er din ven: her er en gratis-opskrift fra "Nem Sommer mad"...

Hvidløgsmarinerede Black Tiger rejer:
4 pers.

 200 g Seven Seas Black Tiger rejer, (optøede og pillede) marineres 30
min. i ½ dl Belloliva olivenolie rørt op med 2 fed knust hvidløg, saften
af ½ citron, 1 tsk hakket frisk rød chili, ½ tsk salt og friskkværnet
sort peber.
 Rejerne sættes i ovnen i et ildfast fad 5-10 min. ved 200°. Serveres
straks på en tandstik, evt. med lidt Engholm creme fraiche og
*tomatsalsa.

*Tomatsalsa:
8 stk. flåede tomater
2 spsk olivenolie
4 spsk citronsaft
2 spsk finthakket skalotteløg
2 fed hvidløg, knust
salt og peber
sukker
chili
hakket krydderurt, fx persille, koriander eller basilikum

 Skær tomaterne i kvarte. Skær saft og kerner fra. Pres saften fra
kernerne gennem en sigte og ned i en gryde. Kom skalotteløg, chili og
hvidløg ved. Kog lidt ind, bland olie og citronsaft i.
 Skær tomatkødet i mindre tern. Smid ternerne i lagen og smag til med
salt, sukker og peber.

Server kold. Alternativt kan tomatkødet kommes i den varme lage, der så
varmes igennem med henblik på servering varmt.
NB: Server til stegt kød eller fisk, skaldyr, kartoffelmos, bagt
aubergine, avocadomos osv.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Today in my carplayer: Jeg så julemanden kysse mor (Daimi)

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 12-10-01 18:12

Thu, 11 Oct 2001 22:37:46 +0200, skrev "Bolette Nielsen"
<Bobo@kimj.dk> :

>Er der nogen der har en (god) opskrift på hvidløgsrejer i varm olie?

Her har du opskriften på de rejer, men får serveret ved Solkysten.

GAMBAS PIL PIL (Spanske rejer)

Pr. person:
10 - 12 pillede rejer (ikke for små)
1 fed hvidløg i tynde skiver
1 - 2 hele tørrede chilipeber
salt - cayennepeber
Olivenolie

Læg rejerne i en lille ildfast skål (ca. 10 cm i diameter) - én skål
pr. person.
Læg hvidløg og chilipeber ved og drys med lidt salt og evt.
cayennepeber (alt efter hvor stærkt man vil have det).
Olivenolie hældes over, så rejerne lige er dækket.
Skålene sættes i ovnen ved 225 - 250 grader, så olien kommer til at
koge.
Serveres straks med hvedebrød til, som man dypper i olien, så man får
det med op.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens