mac/javaplugin
Fra : Thomas ottosen

Dato : 11-10-01 20:26

Hej..

Jeg er igang med at udvikle en Japplet, men er muligvis kommet i problemer.
Såfremt en bruger ikke har java plugin hentes denne. Problemet er bare at en
del bruger arbejder på mac. Hvor hentes plugin til mac, eller er mac "født"
med understøttelse af swing ??

Thomas

Fra : Thomas Dyhr

Dato : 12-10-01 15:18

in article 9q4rmi$6q3$1@sunsite.dk, Thomas ottosen at ottosen@email.dk wrote
on 11/10/01 21:25:

> [...]
> del bruger arbejder på mac. Hvor hentes plugin til mac, eller er mac "født"

Hej,

På Mac OS X har apple implementeret sin egen versionerede udgave (altså
ingen problemer). På Mac kan du også uden videre køre java udgave af swing.
Men f.eks. LimeWire (gnutella) implementerer sin egen udgave af swing). Du
kan selvfølgelig gøre det samme, men det fylder og er unødvendigt. Mac
brugere skal selvfølgelig helst have den nyeste udgave af java (Mac OS 9.0
=>).

Her er et par hints til java på Mac OS classic:

<http://www.dyhr.com/java/>

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 12-10-01 18:39

Thomas ottosen <ottosen@email.dk> wrote:

> [...]
> del bruger arbejder på mac. Hvor hentes plugin til mac, eller er mac "født"

Plug-in følger med alle mac browsere jeg har prøvet, eller de bruger MRJ
der følger med mac os. Til swing skal du blot henvise til Sun's sted
hvor swing kan hentes, denne virker også med MRJ.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.