kork fliser
Fra : Sus@nne

Dato : 11-10-01 17:42

Hej

Er der nogen her i gruppen der har erfaring med kork fliser, de skal være
ubehandlede så vi selv kan lakere dem... de skal bruges i et sommerhus....
Hvis nogen ligeledes ved hvor de kan findes billige, så hører jeg gerne om
det også

--
Hilsen
Susanne

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-10-01 19:24

"Sus@nne" wrote:

> [...]
> Hvis nogen ligeledes ved hvor de kan findes billige, så hører jeg gerne om

Den erfaring jeg har - som måske kan interessere nogle af de der læser dette -
er, at hvis man køber korkfliser i en bestem fave er der stor tolerance på
farven.

Dvs.man kan ikke forvente at få eksakt den samme fave som det man har set på
en evt. prøve.

Mvh. Jørgen

Fra : Hanne Tornøe

Dato : 21-10-01 17:39

Hej Susanne
Køb så tykke korkgulvfliser som muligt - og lad endelig være med at
fernisere dem (stort arbejde med vedligeholdelse) - men giv dem i stedet
linoliefernis med tørrelse. Det kan påføres med klud (husk, at kludene kan
selvantænde - men det står på flasken) Står der "søer" tilbage efter ca. 1/2
times forløb, skal de fjernes med nye klude. Men giv rigeligt l. gang, så
gulvet får mulighed for at suge til sig - der må blot ikke blive stående
noget overflødigt, der så giver et lidt blankt sted efter tørring.
Det er langt lettere at have med at gøre end lakering, hvor overfladen skal
være absolut støvfri. Med linoliefernis kan man let give de slidte steder
separat, uden at hele gulvet skal behandles. Med tiden bliver gulvet kønnere
og kønnere, og der bliver stadig længere tid imellem behandlingerne. Venlig
hilsen Hanne T
Sus@nne <jensens@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9q4hma$1hto$1@news.cybercity.dk...

Fra : H. Olesen

Dato : 22-10-01 13:57

On Sun, 21 Oct 2001 18:38:52 +0200, "Hanne Tornøe" <hanne@tornoe.net>
wrote:

[snip et råd om kork fliser]

Hej Hanne,

Der er mange der ikke kan se dit indlæg, fordi du starter dit svar med
Sv., det bliver simpelthen filtreret fra på mange nyhedsservere.

Jeg vil derfor opfordre dig til at poste indlægget igen, begyndende
med Re.

Hvordan du får det ændret i OE kan du se på denne side
http://kommunalbastards.org/oe/

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Hanne Tornøe

Dato : 24-10-01 09:16

Hej Helle
Tak for dit gode råd - og link. Jeg er absolut ingen ørn på computer, men
gør stadig små fremskridt ved gode menneskers hjælp. Håber det virker nu.
Venlig hilsen Hanne T
H. Olesen <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2o58ttc0eb8s5s330l2oe2gho5iq4213pk@4ax.com...

Fra : H. Olesen

Dato : 24-10-01 12:02

On Wed, 24 Oct 2001 10:15:43 +0200, "Hanne Tornøe" <hanne@tornoe.net>
wrote:

>Tak for dit gode råd - og link. Jeg er absolut ingen ørn på computer, men
>gør stadig små fremskridt ved gode menneskers hjælp. Håber det virker nu.

Det er lige som det skal være

Fra : Hanne Tornøe

Dato : 24-10-01 09:22

Hej Helle - Tak for dit gode råd og linket. Jeg er absolut ingen ørn på
computer, men håber alligevel stadig at tage nyt land i besiddelse. Prøver
at sende dette med den foreslåede forbedring. Venlig hilsen Hanne

Fra : Hanne Tornøe

Dato : 24-10-01 09:11

Hanne Tornøe <hanne@tornoe.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd2fa7e$0$26981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
kønnere
> og kønnere, og der bliver stadig længere tid imellem behandlingerne.
PS - Køb ikke fliserne for billige. Til gengæld sparer du penge, hvis du
ikke skal lakere med dyr lak!

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 04-11-01 18:08

Nu ved jeg ikke hvilket gulv du vil lime dem på, men pas pa! Hvis det er et
støbt uisoleret gulv (ældre sommerhuse) vil du med lakerede korkfliser få et
dårligt resultat. Den grundfugt/kondens der stiger op fra gulvet (uanset
hvor tør det ser ud, så kommer der altså noget) vil danne kondens mellem
betongulv og korkfliser. resultat: der vil opstå store buler på korkfliserne
(uanset hvor godt de er limet på).
Taler af erfaring ;-(