Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Ahh... jeg havde forstået at den brænder du "mistede" var Formac'en. Du
> > kan godt lide at handle i Tyskland, hva'?
> >
> > Jeg tror faktisk, at Formac-brænderen lige har toastet min Firewire-bus
> > i Cube. Den ene port leverer ikke længere strøm til brænderen og den
> > anden kan ikke se den mere. Jeg nåede ikke engang at brænde én CD
>
> fy for faen, jeg lider med dig -fungerer den uden FW?
Maskinen virker fint, men jeg har stadig problemer med 100% lock-ups af
10.1. Det havde jeg også før jeg prøvede brænderen. Jeg skal lige prøve
et par gange til og så vil jeg teste en anden brænder i maskinen samt
Formac-brænderen på en anden maskine.
> > Der var intet strømkabel med i pakken, som der eller er lovet i
> > manualen, så jeg blev nødt til at bruge Firewire-bus'en som strømkilde.
> > Det var vist ikke så smart, men det skulle jo virke...
>
> det må være formacs garanti der skal dække cube'en?
Nu må vi se hvad der egentligt er i stykker her...
> > Er der nogen der ved om garantien på maskinen er røget, bare fordi man
> > har skiftet RAM og HD?
>
> ram betyder ikke noget men kan forstlle mig at du bør sætte din hd
> tilbage i -dvs jeg så forleden en specificering af garantien på PBG4
> hvor man ikke må skifte hd: på fejl der kan opstå i forbindelse med
> udskiftning af hd ryger garantin, på andre fejl er den stadig dækkende.
Jeg har kigget lidt på Apple's Cuber support-sider og her står intet om,
at man ikke må skifte HD'en. Faktisk står der, at såfrem man IKKE følger
deres vejledning kan garantien ryge, men det gjorde jeg, så der er vil
næppe nogen diskussion.
Jeg kan ikke bare sætte HD'en tilbage i maskinen og håbe på, at de ikke
opdager det, for man kan godt se på skruerne, at jeg har pillet.
--
René