skal jeg brokke mig ???
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-01-01 14:34

Hejsa

Vi købte en vaskemaskine for 3 år siden, en Bauknecht til omkring 5500.- kr,
vi fik af vide af sælgeren der havde vi vaskemaskine i det næste mange mange
år, men ak og ve efter 3 år stod timeren af, den koster 1400.- , og vi skal
betale den, der er jo ikke garanti på maskinen mere er jeg godt klar over,
men jeg syntes jo jeg lige så godt kunne have købt en Harald Nyborg maskine
så, jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg skal brokke/råbe/skrige oppe i
forretningen, eller bare tage det som en oplevelse.
Det skal lige siges vi er 2 i husstanden, og maskinen, køre max 4-5 gange om
ugen, så det kan vel ikke være slid

Mvh Jesper

Fra : Hauge

Dato : 03-01-01 16:39

Hejsa

"Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> wrote in message
> Det skal lige siges vi er 2 i husstanden, og maskinen, køre max 4-5 gange
om
> ugen, så det kan vel ikke være slid

Hvad vasker i deri? I må da bruge en hulens masse tøj, hvis i 2 personer kan
fylde en maskine 4-5 gange om ugen, så skifter i da tøj 2-3 gange hver dag..
Men nej, den burde kunne holde længere tid.. Men timeren er mange gange den
svageste del i en vaskemaskine.

Mvh Hauge

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-01-01 18:29

> Hvad vasker i deri? I må da bruge en hulens masse tøj, hvis i 2 personer
kan
> fylde en maskine 4-5 gange om ugen, så skifter i da tøj 2-3 gange hver
dag..

Det kan da osse godt være det er mindrer, det er ikke mig der bruger den så
meget, det med 4-5 gange var bare et gæt

Mvh Jesper

Fra : J Rasmussen

Dato : 03-01-01 20:57

Jesper Pedersen wrote:

> [...]
> betale den, der er jo ikke garanti på maskinen mere er jeg godt klar over,

Klip.

Da du er over garanti-perioden er det vist ikke rimeligt at brokke sig. Men vi
kan jo altid diskutere det her. Det giver jo lidt liv i gruppen.!

Der er jo en vis statistisk sandsynlighed for at vaskemaskinen fejler efter 1 år
og 1 dag, eller efter 15 år, så du må nok bare leve med det.
På den anden side kan den måske nu køre 10 år uden problemer.

Mvh. Jørgen Rasmussen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-01-01 22:31

> [...]
> og 1 dag, eller efter 15 år, så du må nok bare leve med det.
> På den anden side kan den måske nu køre 10 år uden problemer.

Jeg kan godt se det rimelige i de ikke vel dække den på garantien, men jeg
syntes bare et eller andet sted så alligevel, dengang vi købte den spurgte
jeg ham hvorfor jeg ikke bare skulle købe en i Harald Nyborg, eller et andet
sted hvor man kunne finde en billige en, uuhhhhaa nej sagde han med denne
maskine havde vi vaskemaskine i mange år, så derfor havde jeg da ikke regnet
med at skulle ud og bruge penge på den, hvis jeg nu havde købt en billigere,
så måtte jeg jo leve med det, det skal lige siges vi spurgte osse om vi
skulle bruge lidt flere penge på en maskine også købe en Miele, men nej en
bauknecht var mindst lige så god det er nok derfor jeg føler mig lidt snydt

Men hvad jeg må nok leve med det

Mvh Jesper

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-01-01 22:43

> skulle bruge lidt flere penge på en maskine også købe en Miele, men nej en
> bauknecht var mindst lige så god det er nok derfor jeg føler mig lidt
snydt

> Men hvad jeg må nok leve med det

Jeg har haft en Bauknecht i nu 14 år, den har kørt mindst 6 maskiner om ugen
og i den tid har den kun fået skiftet lejer en gang og pumpe en gang,
sidstnævnte fordi den var forkert tilsluttet afløb, så jeg vil gætte på at
din holder de næste mange år uden problemer - og uden udgifter, hvis det kan
være en trøst.

Jeg skal i hvert fald have en Bauknecht igen, når den ikke kan mere.

Mvh Maria

Fra :

Dato : 03-01-01 23:07

Det er brand ærgeligt at skulle punge ud til en ny reservedel.

Men du har stadig en god vaskemaskine. Havde du haft en billig Harald Nyborg
maskine havde det sikkert været både lejer, varmelegeme, pakninger, ophæng
mm. der var slidt.
Det fejler sandsynligvis ingen ting på din maskine.

Min erfaring er at det ikke kan betale at BROKKE sig, men det kan godt
betale sig at UNDRE sig. Hvis man kontakter firmaet med en sur tone kan man
være sikker på at de svarer igen i samme tone.
Men hvis man ringer og udtrykker sin glæde over at vaskemaskinen har kørt
upåklageligt i 3 år, og at det er fedt at den kan spare på energi og vand
(hvis den har fuzzy-logic) og den slags. Og derefter udtrykker sin undren
over at timeren kun holdt i 3 år, da forhandleren jo netop havde fremhævet
mærket som kvalitet osv. Tja så er chancen for at få et plaster på såret
større, fx. ved at dele udgiften, eller lade dig nøjes med at betale en
timeløn til en reparatør, mens de sender timeren uden beregning (og måske
får den gamle retur).

Hvem har i øvrigt konstateret at det er timeren?
Der findes reparatører som straks slynger ud at det er timeren, da det er
den dyreste enkeltdel. Så skifter de en sikring (på 2-3 timer) og skriver en
kæmperegning.

Held og lykke

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 03-01-01 22:39

"Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kr,
> vi fik af vide af sælgeren der havde vi vaskemaskine i det næste mange

Selvfølgelig skal I det - I risikere højst at de siger nej.

Vi har selv en 3 år gammel Vølund (nu ASKO) som gik i stykker. Jeg havde en
lokal vaskemaskinemand ude og kigge på den (der var jo ingen garanti på), og
hans melding var, at det var timeren der var gået og at det ville koste ca.
2500,-.

Det undrede mig meget, da vi jo netop havde købt en vølund fordi de (ifølge
deres hjemmeside) er bygget til at vare længere.

Jeg kontaktede ASKO og fik en aftale om en kulance-reparation - dvs. de
betaler reservedele og jeg betaler arbejdslønnen.

Der kom en "autoriseret" ASKO mand ud. Han kiggede på den, skiftede et kul i
motoren og startede maskinen.

Jeg blev i samme anledning direkte advaret mod den lokale vaskemaskinemand -
det er en fyr som de udemærket kendte hos ASKO.

mvh
Bendt

Fra : keld Baerens

Dato : 07-01-01 15:23

ja altid brokke dig !!

Fra : THA

Dato : 07-02-01 12:33

Skift den dog selv, og prøv om du ikke kan få en der er renoveret, der er
mange firmaser der lever af det, bl.a. et der hedder WM Electro.