Kan I anbefale en god blender?
Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-01 07:43

Hej NG

I forgårs købte jeg en Braun PowerBlender til 599 kroner og den ryger retur til forretningen i morgen. Den er nemlig ganske ubrugelig til alt andet en helt flydende ingredienser fordi den er trekantet i bunden. Derved sidder massen blot fast langs siderne i stedet for at køre med rundt som normalt for til sidste at falde ned over kniven.

Så langt så skidt! Jeg købte ellers den fordi den lignede kvalitet.

Nu er så spørgsmålet hvad folk her i gruppen kan anbefale. Jeg er ligeglad med om den kan knuse is (noget som mange i de amerikanske grupper ellers går højt op i!) - det vigtigste er at den kan blende, og at den gør det godt!

Det er ting som hummus, falaffel og pesto den skal bruges til.

Venlig hilsen og på forhånd tak for svaret

Martin

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 10-10-01 08:57

Hej Martin

Jeg har en Kenwood, som efterhånden er ved at have nogen år på bagen. Men
den er god, og nem at gøre ren.

Det som jeg blandt andet kiggede efter da jeg købte den var netop at den
skulle være nem at rengøre efter brug. Den har ikke variabel hastighed, og
det savner jeg nogen gange, men det skulle da også lige være det eneste.

Mvh.
Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-10-01 09:20

Martin Larsen skrev:

> Nu er så spørgsmålet hvad folk her i gruppen kan anbefale.

Jeg er glad for min "Moulinex Easy Power" m/autoclean, som jeg vist
gav omkring 300 kr for. Jeg bruger den mest til en slags milkshakes
bestående af juice, surmælk, frugt og frosne bær.

Moulinex gik vist konkurs for et par måneder siden, eller var det et
andet firma? Jeg er ikke klar over hvordan det påvirker garanti m.m.,
men blenderen er altså ganske god.

// Klaus

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 10-10-01 18:53

Hej Martin

inden du læser videre vil det være en god ide at indstille din newsgroup
mailer til at bruge lineskift efter 80 tegn. Dine lange linier er
nærmest ulæselige.

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> I forgårs købte jeg en Braun PowerBlender til 599 kroner og den
> ryger retur til forretningen i
> morgen. Den er nemlig ganske ubrugelig (...)
helt enig

> Så langt så skidt! Jeg købte ellers den fordi den lignede kvalitet.
Men det er det ikke

> Nu er så spørgsmålet hvad folk her i gruppen kan anbefale.

ESGE stavblender (). Kvalitet siden 1930 fra Suisse.
AFAIK den eneste med støbt aluminiumsfod. Den kan også bruges direkte i
gryden uden at man behøver at være bange for at der smelter noget plast
eller andre ulækre ting.

Humus, Tapernade mv. er ikke noget problem.
Men jeg kender desværre ikke nogen importør.
men hvis du søger med Sherlock efter "ESGE-Zauberstab" vil du nok finde
yderlige oplysninger.

hilsen
Sebastian

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-10-01 10:46

Wed, 10 Oct 2001 08:43:15 +0200 skrev Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com>

Hej Martin,

>Det er ting som hummus, falaffel og pesto den skal bruges til.

Er du så sikker på at det er en blender du har brug for?

Jeg har altid ment at man har brug for både en blender og en
foodprocessor - blenderen er mest til væske (suppe, sauce, milkshake
etc.) og foodprocessoren mere til faste ting (kød, kagedej og falaffel).

>Venlig hilsen og på forhånd tak for svaret

Så jeg ville beholde blenderen hvis du ellers er glad for den til andre
ting, og købe en foodprocessor - en rimelig lille én kan fås for ca. kr.
300,-

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-01 11:30

Hej Rene' og I andre som har svaret!

> Er du så sikker på at det er en blender du har brug for?

Tjaaa. Min forrige blender klarede det helt fint, men desværre sprang den i luften ret hurtigt.

> Jeg har altid ment at man har brug for både en blender og en
> foodprocessor - blenderen er mest til væske (suppe, sauce, milkshake
> etc.) og foodprocessoren mere til faste ting (kød, kagedej og falaffel).

Måske har du ret i det. Man kan også købe foodprocessorer med rigtige blenderglas, en slags combiting.

Men jeg har ikke plads til en foodprocessor! Aner ikke hvor jeg skal gøre af den.

> Så jeg ville beholde blenderen hvis du ellers er glad for den til andre
> ting, og købe en foodprocessor - en rimelig lille én kan fås for ca. kr.
> 300,-

Jeg overvejer stadig.

Umiddelbart tror jeg at problemet med Braun PowerBlend er at glasset er trekantet. Derved sætter massen sig fast i en klump OVER blenderkniven, og så kan det jo være ligemeget med alle dens mange kræfter som de praler med! Et rundt blenderglas vil ikke holde på massen i samme grad.

Hilsen
Martin

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-10-01 14:44

Thu, 11 Oct 2001 12:29:40 +0200 skrev Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com>

Hej Martin,

>Tjaaa. Min forrige blender klarede det helt fint, men desværre sprang den i luften ret hurtigt.

Woah, godt klaret

>Men jeg har ikke plads til en foodprocessor! Aner ikke hvor jeg skal gøre af den.

Du kan faktisk få en meget kompakt foodprocessor (nej, ikke en
mini-hakker-dims) som du nemt kan finde plads til, det var sådan en jeg
havde indtil jeg kom til at tabe den - 3 gange, og tredie gang kunne den
ikke klare.

>Jeg overvejer stadig.

Jeg overvejer en kombi; da jeg havde en blender savnede jeg en
foodprocessor (mørdej på 10 sekunder) - jeg har prøvet at nøjes med en
foodprocessor, men savner en blender, og nu har jeg hverken eller.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Henrik Vest

Dato : 12-10-01 14:11

> I forgårs købte jeg en Braun PowerBlender til 599 kroner
Hvorfor ikke downsize .. til en "almindelig" Braun stavblender
jeg har købt min i Føtex/Bilka, der "forærer" modellen bort til
omkring DKK 300,-

> den er trekantet i bunden.
Den jeg købt har et rundt plastikglas (klart) og en ekstra hakke-
anordning ...

mvh
Henrik V

Fra : Neta & Peter

Dato : 12-10-01 14:28

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Det er ting som hummus, falaffel og pesto den skal bruges til.

Efter min erfaring er det ikke en blender du skal bruge, men en
foodprocessor, altså en med en lavere, bredere glas med længere kinive. det
er næsten umuligt at lave mere end en minimal portion hummus i en blender.

Jeg har en ældre model, der svarer til Braun Combimax K 650, se
http://www.braun.dk/e/p/hh/cm/k650_con.htm . Bortset fra det hak i glasset,
som kom fordi den faldt på gulvet efter en uge, er den intakt og kører fint
på 6. år. Piskeriset er dog også gået til grunde, det var lidt skrøbeligt.

Eftersom jeg ikke har råd til et stort forcomet vidunder på størrelse med en
cementblander, er den en rimelig anden prioritet. Rengøringen går fint nok.

MVH

Peter

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-01 07:03

Martin Larsen wrote:

> Nu er så spørgsmålet hvad folk her i gruppen kan anbefale. Jeg er ligeglad med om den kan knuse is (noget som mange i de amerikanske grupper ellers går højt op i!) - det vigtigste er at den kan blende, og at den gør det godt!

Jeg byttede den til en Krups blender og mit forsøg forsøg med at lave hummus gik over al forventning. Tak for svarene til alle!

Hilsen
Martin