Sony's NW-MS9
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 09-10-01 21:28

Hej

Er der nogen der ved om man har mulighed for at bruge Sony's "portable
Walkman" med en Mac?

Specifikt drejer det sig om en NW-MS9...

Evt. om der findes andre måder at flytte MP3'er over til memory
kortet... Det er noget med at fil-formatet hedder ATRAC3.

Sony's egen hjemmeside efterlader ingen håb, der understøttes ifølge dem
kun PC... Men måske der en enkelt eller to der har et tip til muligheder
for at få det til at spille med en Mac...

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Simon T

Dato : 10-10-01 00:36

Eftersom den bruger USB som interface skal du nok ikke lede meget
længere end Virtual PC for at få USB-forbindelsen op og køre. Med hensyn
til ATRAC3 som kompressionsstandard er det en standard der blandt andet
bliver brugt i Sonys MD-walkmen. Den kan ikke umiddelbart kodes på Mac
(så vidt jeg ved) men på det her link ligger en codec der gør at du kan
afspille og optage Wav.-filer i ATRAC3 formatet under Windows (som du i
forvejen skal bruge for overhovedet at få forbindelse):

<http://www.minidisc.org/mdlpfaq.html#listen>

Hvis du springer ud i det må du endelig vende tilbage med erfaringer fra
projektet...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 10-10-01 02:24

Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:

> [...]
> afspille og optage Wav.-filer i ATRAC3 formatet under Windows (som du i
> forvejen skal bruge for overhovedet at få forbindelse):

Takker for linket. Tja, der er nok ikke nogen vej uden om VPC hvis man
skal ha' det til at spille

> Hvis du springer ud i det må du endelig vende tilbage med erfaringer fra
> projektet...

Ok... Kommentarer følger når jeg har kigget lidt mere på det

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 12-10-01 16:26

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Ok... Kommentarer følger når jeg har kigget lidt mere på det

Ok... Nu har jeg så fået afprøvet Sony's walkman... Det stinker... Jeg
er ked af at sige det. På trods af den smarte facon og den meget lille
størrelse er det et helvede at ha med at gøre på en Mac

Den eneste mulighed for at konvertere til formatet ATRAC3 skal foregå på
en Win-ting. VPC fungerer men det går ualmindeligt langsomt. Og så er
der endnu en rigtig irriterende detalje... Det medfølgende program
"opneMG" kan ikke benytte Mac'ens CD-drev under VPC... Så hvis man vil
konvertere en CD skal man først lave det til anten MP3 eller Waw på
mac'en, flytte det ind i VPC, konvertere til ATRAC3 og til sidst flytte
det til Walkman'en... Der må klart findes andre og bedre produkter der
fungere på en Mac...

Til sidst må jeg dog indrømme at det er en lækker lille sag sådan en
NW-MS9... Når først musikken er lagt ind kører den jo' fint nok. Og da
der absolut ingen bevægelige dele er i den kan man hoppe og danse for
vildt med hørebøfferne på

Mac'en var i øvrigt en Imac 400 m. OS 9.1