Ulovligt gejl
Fra : SS

Dato : 09-10-01 12:21

Hejsa

Hvad er grænserne for hvad man må lave af "styling" modifikationer på sin
scooter i lovgivningen ?

Må man tone lygterne mørke ?
Må de have andre farver fx blå ?
Hvad med neonlys under scooteren ?
Andre båt horn ?

Mvh
Kenny

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 09-10-01 13:20

"SS" <ss@lsl.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvad er grænserne for hvad man må lave af "styling" modifikationer på sin
> scooter i lovgivningen ?
>
> Må man tone lygterne mørke ?

Svjv lovligt, da man alligevel ikke skal bruge dem på en 30'er.

> Må de have andre farver fx blå ?

Svjv lovligt, da man alligevel ikke skal bruge dem på en 30'er.

MEN... Vores lokale knallertkørelærer siger at der om et par måneder træder
en lov i kraft hvor man må bruge blink- og stoplys fremfor hænderne... Om
det så bliver ulovligt at tone der ved jeg ikke, men de blå blink bliver
helt sikkert.

> Hvad med neonlys under scooteren ?

Ulovligt.

> Andre båt horn ?

Ulovligt.

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : RpR

Dato : 09-10-01 14:08

> Svjv lovligt, da man alligevel ikke skal bruge dem på en 30'er.

Blinklysene, ikke lygterne.

> [...]
> det så bliver ulovligt at tone der ved jeg ikke, men de blå blink bliver

De må IKKE være blå, kun udrykningsfartøjer må ha' blå blink.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : /~-_kTTs_-~\\

Dato : 09-10-01 23:27

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> De må IKKE være blå, kun udrykningsfartøjer må ha' blå blink.

De må være lige den farve man lyster, bare man ikke bruger dem i trafikken

/ kTTs

Fra : RpR

Dato : 10-10-01 05:56

> De må være lige den farve man lyster, bare man ikke bruger dem i trafikken

Du må slet ikke have blå blink.
En jeg kender på en Sonic der havde sat blå pærer i blinklysene og
transparente glas fik lov at møde op på stationen med de normale pærer i
næste dag, da han blev stoppet.

Fra : Mads Jensen

Dato : 10-10-01 19:45

> [...]
> En jeg kender på en Sonic der havde sat blå pærer i blinklysene og
> transparente glas fik lov at møde op på stationen med de normale pærer i

Du ved vel ikke hvor han har fået de transparente blinklysglas fra ?

Mads

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 10-10-01 19:57

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> wrote in message
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> trafikken

> Du ved vel ikke hvor han har fået de transparente blinklysglas fra ?

Mon ikke han mener Sonics standard, som er transperante, pånær en let
toning?

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Mads Jensen

Dato : 10-10-01 21:05

> Mon ikke han mener Sonics standard, som er transperante, pånær en let
> toning?
>
> --
> Best regards
> Rasmus AKA [UC]Rapperand
> ICQ# 54047619
> www.gramsespektrum.com

Sorry, det tænkte jeg ikke på...

Men er der ikke nogle som ved om man kan få 100 % transperante blinklysglas
til Sonic ?

Mads

Fra : PHK

Dato : 10-10-01 10:52

"/~-_kTTs_-~\" <ktts_the_mighty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

Nej. Blinklys skal være gule - punktum. Uanset om man bruger dem eller ej.

Det er lidt i stil med - monterer du ekstralygter på din bil, "så er det
lige meget om de virker eller ej".

Nix - de er der og de skal virke. Ellers skal de afmonteres.

> De må være lige den farve man lyster, bare man ikke bruger dem i trafikken

Du må ikke bruge andre end gule blinklys (enkelte ældre biler må bruge
røde). Du må f.eks. heller ikke skrive "pilot" hen ad siden på din bil (hvis
du har en :)).

--
_
|_|

Fra : RpR

Dato : 10-10-01 16:40

> [...]
> lige meget om de virker eller ej".
>
> Nix - de er der og de skal virke. Ellers skal de afmonteres.

Nu er det jo ikke lovpligtigt med blinklys på en 30'er, og selvom de er der,
skal du stadigvæk række hånden ud.

Fra : Kenny

Dato : 10-10-01 11:20

Ok det korte af det lange er altså at man ingen ting må, men hvor seriøst
tager politiet det så ?

Jeg kan forstå at blå lamper tager de ret alvorligt, men hvad med toning,
neonlys og båthorn ?

Mvh
Kenny

Fra : MaxiSmiley

Dato : 10-10-01 14:09

Panserne er lidt ligeglade med om du har tonet dine lygter eller andet
båthorn, jeg er selv blevet stoppet med tonede lygter og min Hot 50 kom
ind på Politi gården, det eneste de fjernede var mir rør!
Så du kan sagtens tone dine lygter, de er sq ligeglade!

Mvh. Maxi=)

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 10-10-01 16:41

> [...]
> ind på Politi gården, det eneste de fjernede var mir rør!
> Så du kan sagtens tone dine lygter, de er sq ligeglade!

Well, knalder du et blåt eller grøn lys i som pære foran, så buster de dig.

Fra : /~-_kTTs_-~\\

Dato : 11-10-01 13:24

> Well, knalder du et blåt eller grøn lys i som pære foran, så buster de
dig.

Nejnej =) Jeg havde engang blå forlygter i min BWs... (hjemme-farvede).. Jeg
blev stoppet adskillige gange... Men sagde bare at jeg havde fået at vide at
det var ulovligt, og at der var nogle standard pærer på vej fra THansen...
Så fik man sq lov til at køre igen =)

Dog skal det lige siges, at jeg ikke lider af 100% hul i hovedet... Mit
nærlys var stadig hvidt... Hvis nu man skulle få brug for at kunne lyse
noget op =)

Mvh
kTTs

Fra : RpR

Dato : 11-10-01 14:30

> [...]
at
> det var ulovligt, og at der var nogle standard pærer på vej fra THansen...

Godt klaret, her har jeg set folk på lovlige knallerter få 500,- i hatten
for det!

> Dog skal det lige siges, at jeg ikke lider af 100% hul i hovedet... Mit
> nærlys var stadig hvidt... Hvis nu man skulle få brug for at kunne lyse
> noget op =)

Fjernlyset havde nu været mere smart at lade være hvidt.

Fra : jabbe

Dato : 11-10-01 16:11

Jeg har da en blå pære på min...

Og når jeg kører om dagen så kører jeg kun med det helt korte lys(svarer til
parkeringslys på biler) og panserne blinker bare af mig for at tænde for
kørelyset......

Det skal lige siges jeg kører med kørelys(nærlys) på om aftenen...

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 11-10-01 20:14

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> wrote in message
> [...]
til
> parkeringslys på biler) og panserne blinker bare af mig for at tænde for

Af folk jeg kender der kører med en anden farve lys foran, er det værste der
er sket at de har fået en advarsel. Ikke for at opfordre til det, kører selv
med standard farverne...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : RpR

Dato : 12-10-01 02:45

> [...]
der
> er sket at de har fået en advarsel. Ikke for at opfordre til det, kører

Hmm, vist godt i ikke bor hernede =)

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 12-10-01 11:14

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> der
> selv
>
> Hmm, vist godt i ikke bor hernede =)

Heh
Kender kun EN der fik en advarsel, og han blev stoppet fordi han havde sin
5-årige lillebror med ud og køre en lille tur (det var vel med 5 km/t or
so)...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand