Rengøring af træ-gulve
Fra : Henrik Jensen

Dato : 04-12-00 15:04

Vi er blevet indehavere af et hus med massive fyrretræs-plankegulve som er
afhøvlede og ikke lakerede.
Vi vil gerne vaske dem nu, men vi er i tvivl om hvad der er bedst.

Nogle har anbefalet sæbespåner, andre brun sæbe.

Er der nogle der kan hjælpe?

Mvh. Henrik

Fra : RENÉ JØRGENSEN

Dato : 04-12-00 18:01

Henrik Jensen <fahmeda@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90g8au$t1i$1@news.inet.tele.dk...
> Vi er blevet indehavere af et hus med massive fyrretræs-plankegulve som er
> afhøvlede og ikke lakerede.
> Vi vil gerne vaske dem nu, men vi er i tvivl om hvad der er bedst.

Jeg har selv ulakerede fyretræsgulve.

Jeg har nu i flere år anvendt trip trap trævask. Det er lidt dyrere end
andre produkter. Men jeg syntes at resultatet bliver bedre.

Hilsen

René

Fra : Ivar

Dato : 04-12-00 21:28

> Nogle har anbefalet sæbespåner, andre brun sæbe.

Det vil nok være det samme her.

Jeg har haft hus med fyrretræs-gulv i 13 år, det blev altid
vasket med brun sæbe. En gang imellem fik det en ordentlig
tur med skurebørsten (som skibsdrenge på et dæk), ellers
kom der en mørk hinde på gulvet.
Husk, hvis du får hakker i gulvet, er det blot at give det
en god våd vask, så rejser træet sig igen.

Ivar