| OT | Missing in action ?
Fra : J.C. Voss

Dato : 07-10-01 13:54

Lader til at Hr. Rasmussens nye "Tordenfugl" har fået en lidt for stor
plads i hans liv, eller også er han stadig i gang med at installere
drivere.
Nogle der har hørt fra ham siden hin skæbnesvangre onsdag?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Min adresse er *ikke* .ugyldig

Fra : Bjarne Eiby

Dato : 07-10-01 14:01

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> [...]
> drivere.
> Nogle der har hørt fra ham siden hin skæbnesvangre onsdag?

Jeg er helt ny i disse rammer. Vil du uddybe det, du har skrevet?
--
Hilsen Bjarne

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-10-01 14:05

Bjarne Eiby <eiby@get2net.dk> wrote:

> Jeg er helt ny i disse rammer. Vil du uddybe det, du har skrevet?

Se denne tråd: <3BBB5188.BA8EF899@profiled.org> (hold æbletasten nede og
klik på linket)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Bjarne Eiby

Dato : 07-10-01 14:09

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Se denne tråd: <3BBB5188.BA8EF899@profiled.org> (hold æbletasten nede og
> klik på linket)

Desværre er jeg netop meget ny - så jeg ved ikke, hvad "tråd" betyder.
Gider du hjælpe mig med dette? Skal jeg for eksempel kopiere teksten
mellem rammerne? Eller? Jeg bruger MacSoup.
--
Hilsen Bjarne

Fra : J.C. Voss

Dato : 07-10-01 14:30

> Desværre er jeg netop meget ny - så jeg ved ikke, hvad "tråd" betyder.
> Gider du hjælpe mig med dette? Skal jeg for eksempel kopiere teksten
> mellem rammerne? Eller? Jeg bruger MacSoup.

Teksten mellem <> er ID'et på et nyhedsindlæg, og hvis du holder
æbletasten inde og klikker een gang på teksten imellem rammerne, så
bringer "suppen" dig lige til indlæget.

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-01 16:29

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> hvis du holder
> æbletasten inde og klikker een gang på teksten imellem rammerne, så
> bringer "suppen" dig lige til indlæget.

Hm, virker ikke her ...
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-10-01 16:37

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Hm, virker ikke her ...
> Martin

Indstil MacSOUP som din standart newsreader i kontrolpanelet "internet"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-01 17:38

> Indstil MacSOUP som din standart newsreader i kontrolpanelet "internet"

Det var den indstillet til ...
martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-10-01 18:35

> Det var den indstillet til ...

tredieparts software konflikt (mac os ulidelighed), det burde virke.

Fra : J.C. Voss

Dato : 07-10-01 18:44

> Det var den indstillet til ...

Så er det nok fordi du ikke har indlæg der går tilstrækkeligt langt
tilbage. Hvor mange står der under 'total' kolonnen ud for dk.edb.mac?
Jeg vil gætte på at den skal stå på små 600 hvis der skal være en chance
for at tråden er med.

En tråd udgøres af samtlige indlæg der postes til en OP (original post).
Denne tråd består f.eks. af alle de indlæg der er kommet på det
originale indlæg med titlen "| OT | Missing in action ?". Den
oprindelige tråd hvor Hr. Rasmussen fortalte om hans foræderiske
tendenser bærer titlen "Snøft og huraa påsammetid" og kan læses i hele
sin helhed på http://groups.google.com.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-01 19:31

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Så er det nok fordi du ikke har indlæg der går tilstrækkeligt langt
> tilbage.

Tak. Jeg tror det var svaret. Der står "104". Jeg har den til
udelukkende at gemme de sidste 100.

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-10-01 20:13

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Tak. Jeg tror det var svaret. Der står "104". Jeg har den til
> udelukkende at gemme de sidste 100.

det var dælme ikke mange - på visse dage er det jo næsten hvad der
kommer igennem her i gruppen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-01 23:10

> det var dælme ikke mange - på visse dage er det jo næsten hvad der
> kommer igennem her i gruppen.

Jeg plejer at sætte min til at slette artikler med en bestemt
alder. De danske grupper har jeg sat til 30 dage, og dk.edb.mac fylder
således 3,8 MB sv.t. 2385 artikler, mens de udenlandske grupper typisk
står til 8 dage. Det kan være rart at kunne gå tilbage i tiden, hvis man
pludseligt bliver i tvivl om, hvem der har sagt hvad. Som Morten siger,
så er ca. 100 artikler bestemt ikke meget. Tekst fylder ikke ret meget
på harddisken, så sæt det bare op.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.C. Voss

Dato : 08-10-01 07:14

> [...]
> står til 8 dage. Det kan være rart at kunne gå tilbage i tiden, hvis man
> pludseligt bliver i tvivl om, hvem der har sagt hvad.

Jeg har også min sat til at slette efter alder - 60 dage er min grænse,
men jeg har lige haft en situation hvor mac'en gik ned samtidig med at
suppen var travlt beskæftiget med at hente nyheder. Det resulterede i en
korrupt indexfile, endda i en sådan grad, at suppen ikke kunne klare en
genopbygning.
Det var hårdt at vinke farvel til de mange tusinde indlæg, men så er det
jo godt man har google...(-:

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-10-01 11:12

> [...]

> genopbygning.
> Det var hårdt at vinke farvel til de mange tusinde indlæg, men så er det

Men lå der ikke en masse indlæg på din udbyders news-server? Jeg
mener da, at artiklerne i de danske grupper ligger i mindst en måned og
de udenlandske 1-2 uger. Det kan selvfølgelig variere fra firma til
firma. Du kunne jo bare have sat MacSOUP til at hente de sidste tusinder
artikler, men du gad måske ikke vente på, at de mange tusinde artikler
blev hentet?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.C. Voss

Dato : 09-10-01 11:36

> [...]
> firma. Du kunne jo bare have sat MacSOUP til at hente de sidste tusinder
> artikler, men du gad måske ikke vente på, at de mange tusinde artikler

Du har jo ret.
Det indgik slet ikke i min ligning, men det var selvfølgelig det jeg
skulle ha' gjort. Nu har jeg på den anden side grædt så længe over det,
at det ville virke helt forkert at hente de sidste tusinder indlæg på
den måde...(-;

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-10-01 19:57

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Jeg vil gætte på at den skal stå på små 600 hvis der skal være en chance
> for at tråden er med.

muligvis, jeg har 56000 indlæg fra dk.edb.mac liggende...

Fra : J.C. Voss

Dato : 07-10-01 20:08

> muligvis, jeg har 56000 indlæg fra dk.edb.mac liggende...

Så må du næsten kunne dokumentere min første optræden i gruppen engang i
maj 2000?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-10-01 20:14

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Så må du næsten kunne dokumentere min første optræden i gruppen engang i
> maj 2000?

sikkert, men jeg gider ikke...

Fra : J.C. Voss

Dato : 07-10-01 20:52

> sikkert, men jeg gider ikke...

(-:

Fra : Michael Holm

Dato : 07-10-01 22:54

> (-:

hvor er han streng ham morten nå men jeg har 12828 på hjemmemacen
her
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-01 23:22

In article <1f0xm0j.9ale611jomipmN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> hvor er han streng ham morten nå men jeg har 12828 på hjemmemacen
> her

Hvordan gemmer suppen egentlig sin newscache?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 08-10-01 07:14

> Hvordan gemmer suppen egentlig sin newscache?

Den gemmer det i en database, men manualen er meget sparsom med
oplysningerne. Jeg har lavet en screendump af hvordan databasefilerne
ser ud i mappen <http://verture.subnet.dk/dumps/suppe.gif>

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-10-01 07:30

> [...]

> Den gemmer det i en database, men manualen er meget sparsom med
> oplysningerne. Jeg har lavet en screendump af hvordan databasefilerne

Aahh-altså, manualen er da meget flink. Se nu bare her:

Cachen ligger iflg. manualen i en SOUP packet (Simple Offline Usenet
Protocol). Der er en detaljeret beskrivelse af, hvordan man fremstiller
sådan en fætter med uqwk, hvis man henter news via en shell-konto.
Afsnit 2.4.1 har svaret.

Thomas Tvegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-01 13:56

In article <1f0ya8l.1ttjyds1gf3g1sN%tvegaard@mac.com>,
tvegaard@mac.com (Thomas Tvegaard) wrote:

> Der er en detaljeret beskrivelse af, hvordan man fremstiller
> sådan en fætter med uqwk, hvis man henter news via en shell-konto.

Er der også en beskrivelse af konverteringen den anden vej?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-10-01 15:35

> Er der også en beskrivelse af konverteringen den anden vej?

MacSOUP kan generere en "Reply Packet", som så kan gives til uqwk. Mit
kendskab til uqwk er mere af omtale end af praktisk brug, men mon ikke
der er muligheder, idet programmet er inspireret af trn (iflg. manualens
afsnit 14 "Acknowledgements").

Som en sidebemærkning: Programmet kan også im- og eksportere
..newsrcfiler samt søge i databasen med regexp.

Thomas Tvegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-01 15:44

In article <1f0ywp5.1b7mikayfim8N%tvegaard@mac.com>,
tvegaard@mac.com (Thomas Tvegaard) wrote:

> Som en sidebemærkning: Programmet kan også im- og eksportere
> .newsrcfiler samt søge i databasen med regexp.

Det var da en dejlig nyhed.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 08-10-01 16:16

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Aahh-altså, manualen er da meget flink. Se nu bare her:

Arh, kunne nok bare ikke se det for mine lunger, som jeg pt har travlt
med at hoste op.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-10-01 01:04

Hej Jonas

- ja da! - han lever i bedste velgående...-))

"J.C. Voss" wrote:

> [...]
> drivere.
> Nogle der har hørt fra ham siden hin skæbnesvangre onsdag?

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : J.C. Voss

Dato : 08-10-01 23:55

> Hej Jonas
>
> - ja da! - han lever i bedste velgående...-))

Sammen med Tordenfuglen...? Ppfffft - det kan ikke passe! Judas.