Sletning af ubrugte printere.
Fra : Lars Henrik Jensen

Dato : 07-10-01 13:25

Via Opi har vi en opstilling af en masse forskellige printkøer, vi kan vælge
forskellige filmbredder, rastre, osv.

Nu har vi fået ny fotosætter og har lavet en masse nye printerkøer.

Men de gamle køer, -som er slettet på serveren, kan stadig ses på maccerne,
det er pisse forvirrende, hvordan får vi slettet de gamle og ubrugte
printkøer.

OSX-server med FullPress
G4 maccer med 9.21

--
Lars Henrik Jensen
Haraldsgade 7

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-01 13:18

Lars Henrik Jensen <lhj@e-privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Men de gamle køer, -som er slettet på serveren, kan stadig ses på maccerne,
> det er pisse forvirrende, hvordan får vi slettet de gamle og ubrugte

Kan man ikke bare smide dem i papirkurven?
Martin

Fra : macsteen

Dato : 07-10-01 13:20

in article LDXv7.96$P_4.26132607@news.orangenet.dk, Lars Henrik Jensen at
lhj@e-privat.dk wrote on 07.10.2001 14:24:

> [...]
>
> Men de gamle køer, -som er slettet på serveren, kan stadig ses på maccerne,
> det er pisse forvirrende, hvordan får vi slettet de gamle og ubrugte

Hvis ikke du har slået desktop printing extensions fra har du for hver
printer fået et symbol på dit skrivebord - som du måske har flyttet til et
andet sted. Hvis dette er tilfældet kan du blot smide dem ud du ikke vil
have mere.
Nu har du jo nok slået dem fra fordi du ikke kunne lide at få alle de
symboler på skrivebordet. Sur tur for så er der så vidt jeg ved ikke andet
at gøre end at smide preference-filer (LaserWriter 8 Prefs og/eller AdobePS
Prefs) ud hvorved alle opsatte printere forsvinder.

Fra : Lars Henrik Jensen

Dato : 07-10-01 15:34

Tak til jer begge for hintet,
selvfølgelig skal jeg bare slå Skrivebordsprintning til, så kan jeg se
printerne og slette dem!, -vi er nogle der glemmer hurtigere end andre -vi
har slået alt omkring skrivebordsprintning fra fordi alt omkring printning
foregår på serveren.