Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overpriser i Danmark, på fotoudstyr !?!
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-01 22:48

Hej Fritid.foto

Jeg skal til at have en ORDENLIGT spejlrefleks

Jeg er sikker på at det skal være et Nikon F 80..

men jeg har kigget rigtigt meget efter noget optik..

Jeg har både kigget på danske, og udlandske hjemmesider,,

Og fx.. Sigma´s 50-500 zoom,,

står til 18.370 Kr. på www.pentax.dk

Meenn.. på http://www.cameraworld.com

er det en noget anden pris:

og så er det et kit:

Sigma AF50-500mm f/4.0-6.3 Lens
Sigma AF2.0x Teleconverter
UV Filter
Full Size Tripod

til en pris af kun 999$

Jeg kan også komme med flere eksempler...

Det ser ud til at Danske forhandlere har en god avance..

Der er også stor forskel mellem normal pris, og så udsalgs pris..

fx, Sigma´s 28-300mm F/3,5-6,3 IF DL Asp. står til 6995 på www.pentax.dk og
den sælges til 4298 på www.discountfoto.dk som er "normal" pris hos dem.

Så noget siger mig,,, at der tages gode normal priser..

Håber der kommer lidt snak omkring dette...

Bjarke Hansen

Fra : Thomas Hartig Brauns~

Dato : 13-01-01 00:17

Der er ingen tvivl om at der tages gode priser her i Danmark. Jeg skulle selv
have mig en 28-105 AF D, som hos Platan Foto stod til 4600 kr. De er ellers
billige og gode med andre ting, men Kamerahuset tog 3700 kr. for den samme
linse. Og ved forespørgsel kunne Platan faktisk også lave den til den pris....
SÅ det betaler sig at presse lidt og forhøre sig rundt omkring. Avancerne er i
top - og vores økonomi i bund. Hvad der er sparet er tjent (og det er dobbelt
op (skattefar)).

Thomas

Fra : poul

Dato : 13-01-01 01:00

De "bandittos" tjener mindst 40%.
Prøv køb her www.technikdirekt.de der kan betales med "kreditkort"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-01 20:46

> Prøv køb her www.technikdirekt.de der kan betales med "kreditkort"

Når du nu nævner en shop,, kan i andre ik også komme med jeres forslag til
webshop, af kamera udstyr?

Og hvilke i evt. arfaringer i har haft.

Fra : Frisk Fisk Foto

Dato : 13-01-01 07:52

> Det ser ud til at Danske forhandlere har en god avance..
> Der er også stor forskel mellem normal pris, og så udsalgs pris..

Fotohandleren tager sig en god avance hvor de kan. Men de har det ikke
særligt fedt for tiden.
Mange fotohandlere køber desuden hos den danske importør, som også tager en
flot avance. Blandt andet for at påtage sig garantien.

Jeg har en ven der lige har købt en dyr zoom på tilbud i Amsterdam lufthavn.
Han gav ca. 30% mindre end en dansk fotohandler skal give i indkøbspris hos
den danske importør.

/*FFF

--
Frisk Fisk Foto (Fri Fotografs Finurlige Frembringelser)
fotografen@get2net.dk - Mobil: 20 410 877

Fra : Michael Suodenjoki

Dato : 13-01-01 12:16

Hej,

Jeg har måske et knapt så seriøs indslag i debatten om kamerapriser. For et
stykke tid siden var der en gut i nyhedsgruppen rec.photo.digital der havde
en - efter min mening - morsom forklaring på hvorfor priserne på kameraer er
højere i Europa end i USA. Indlægget kan læses på min hjemmeside med
adressen: http://hjem.get2net.dk/misuo/backpage/index_uk.htm

Mvh
/Michael