Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
web-ring for danske foto sites
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-01 21:51

Jeg er bekendt med, at der er del af denne gruppes brugere, som
har/driver web-sites omkring emnet fotografi, derfor vil jeg høre om der
er nogen, som er interet i at lave/danne en web-ring for danske foto sites.

Der kan være nogen, som ikke ved hvad en web-ring er, så lad mig lige
kort forklare.

Der findes både åbne og lukkede web-ringe, men fælles for dem er, at et
antal web-sites bliver enige om at anbefale/linke til hinanden, det
foregår som regel ved, alle ringens deltagere har en liste med links
nederst på forsiden.

Alle ringens deltagere får den fordel, at hvis en given bruger har
fundet et site, som er med i en web-ring, så bliver han der informeret
om, at der er andre gode sider om det samme emne, eller nært beslægtede
emner.

Hvis man laver en offentlig web-ring, så kan alle tilmelde sig den
pågældne web-ring, i en offentlig web-ring er reglerne er som regel
meget løse.

Vælger man at lave en lukket web-ring, så kan man lave en masse regler,
som bl.a. kan sikrer, at nye medlemmer kun kan optages, hvis alle i
ringen er enige om, at sitet supplerer ringens emne, og at sitet er i
kvalitet, så det er værd at anbefale, man kan også holde sider ude, som
konkurrerer med sites, der allerede er repræsenteret i web-ringen.

/Bilag 1:

Yahoo har en speciel søgemaskine for web-ringe: http://dir.webring.yahoo.com/rw

/Bilag 2:

http://w1.1331.telia.com/~u133100467/ - denne side handler om gamle
fotografier, den har nederst på siden et links til en web-ring.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-01-01 22:44

> [...]
> kvalitet, så det er værd at anbefale, man kan også holde sider ude, som
> konkurrerer med sites, der allerede er repræsenteret i web-ringen.

Jeg har også overvejet hvorledes man kunne støtte og inspirere hinanden. Og
en webring er en god idé, som jeg gerne vil støtte. Og medvirke til at få på
benene.
Umiddelbart er jeg mest interesseret i, at der stilles visse minimumskrav
for at en website kan indgå i sådan en webring. Følgende områder bør man på
forhånd tage stilling til IMHO
Skal den:
være udelukkende privat
være ikke kommerciel
udelukkende være rettet mod fotografi
kun indeholde fotos (med kommentarer)
indeholde både fotos og teknik
have foto/teknik som en meget væsentlig del
have et minimumsindhold af fotos/teknikbetragtninger
ikke porno
være finansieret af bannere eller andet

Det er hvad jeg umiddelbart kunne komme i tanke om. Måske kender nogen en
webring, hvor man kunne 'låne' nogle tanker.

Kommentar: Du nævner konkurrence?
Tænker du på noget kommercielt ?? Jeg tror ikke jeg er interesseret, hvis
den skal have et direkte kommercielt sigte!

Jeg er nok mest stemt for en privat webring.

mvh Per,
som har en spæd fotohjemmeside med billeder fra Indien:
http://www.worldonline.dk/~perfa ,
som er under opbygning
mail +++perfa@worldonline.dk fjern +