Møde med hjernedød alkoholiker
Fra : Simon D. Hansen

Dato : 03-10-01 13:52

Var på auktion idag i Århus sammen med et par venner. Da der ikke er
flere knallerter smutter vi udenfor, og kigger lidt på en af mine
venenrs nye maskine og snakker lidt. Well de andre ska i skole og på
arbejde igen, og jeg triller hjem af.

Ser en Mc pade i modsat retning på vej hjem af, men han kiggede ikke
engang på mig eller noget - Fedt fedt tænker jeg og triller videre (ca.
50km/t). Blot tre minutter senere, flyver der en fatlam spritter ud
foran mig og råber "DU KØRER FOR HUUUURTIGT!". Jeg laver voldsom
opbremsning, hvilket desværre resultere i min tændrørshætte hopper af.
Fuck er ca. det eneste jeg tænker der, for nu ska jeg høre på det fjols.

Stiller Stalxen på foden, og låser sædet op for at finde struetrækkeren.
Imens begynder spritteren at gå hen imod mig, stadig ævlende om min
kørsel (som sagt ca. 50km/t - alene på stien, indtil han kom flyvende).
Jeg begynder at skrue det lille skjold af, og få sat tændrørshætten på
igen, og en lille ledning ud over så den sidder bedre fast.

Så begynder han at stå og spørge om jeg kender "Lillebror", hvilket jeg
svarer at jeg ikke gør. Straks må han oxo forklare mig, at lillebror er
død og alle lillebrors kumpaner kører rundt på sorte scootere med sorte
hjelme (som jeg), og det var derfor han stoppede mig. Da han lissom
fatter jeg ikke vil ham noget ondt, slapper han lidt af igen..... Lige
indtil han ser min rygsæk, så bryder helvede løs!

"HAR DU ET BASEBALLBAT DER I SOM DU VIL BANKE MIG MED?" - og straks
begynder han at hive voldsomt i min rygsæk. Bad ham pænt om at give
slip, og lade mig være, men han blev ved. Fik ham til at give slip, og
sagde at jeg ikke ville ham noget ondt, hvis han bare gad spænde
hjelmen. "Okay, men jeg vil FANDEME ikke se dig i Århus Nord mere" - Ca.
der kortslutter jeg, og begynder at fortælle ham, at han OVERHOVEDET
ikke skal fortælle mig hvor jeg må være, og ikke må. Med det til følge
at han går hen og slår to gange MEGET hårdt ned i min hjelm (oppefra).
Jeg råber noget af ham jeg ikke kan huske, starter scooteren og sætter
mig op på den.

Nu begynder jeg så at råbe af ham, for jeg ka sq fint nappe ham i optræk
- Han begynder selvfølgelig at gå hen imod mig, men jeg drejer lidt
på gassen og triller væk. Skæbnen vil så, at jeg skal holde for rødt
100meter længere henne, hvilket han ser. Han begynder at gå hen imod
mig, og pege fingre osv. Det er IKKE et kryds man bare lige passerer for
rødt lys, for der er EDDERMAME mange biler. Jeg satser på det grønne lys
kommer inden han når mig, men holder self øje med ham. Da han er fem
meter fra mig skifter lyset til gult, og jeg er væk.

At jeg blev lidt paf over hans holdning, og at jeg ikke normalt slår på
folk, redder mig i denne situation fra at blive voldsmand/offer. Nu er
jeg kommet hjem, og har fået tænkt det igennem, og snakket med et par
folk - Jeg er sq glad for jeg lod ham være. Må tilstå jeg stadig sidder
og ryster lidt, selvom det snart er en time siden.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Martin

Dato : 03-10-01 15:19

Skide surt at skulle opleve den slags! :-\

Håber ikke det bliver min tur, for jeg er BESTEMT i typen der render og
fighter med gale sprittere da.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 03-10-01 21:29

Du kan håbe på 2 ting.

1 : At fjolset selvantænder og CF må bruge 2 dage til at slukke ham.

2: At han sansynligvis glemmer alt om dig grundet sin tågede levevis ( men
han skæpper godt i stats-kassen. Nå nej det er jo der han får sine penge )

MVH Anders

PS: Hvad laver du iøvrigt på cykelstien med 50 i timen for ??

Fra : RpR

Dato : 03-10-01 21:45

> PS: Hvad laver du iøvrigt på cykelstien med 50 i timen for ??

Hvis der ikke er andre end ham selv, og den er bred nok? At køre efter
forholdene.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 03-10-01 21:55

Anders Sune Jensen wrote:

> PS: Hvad laver du iøvrigt på cykelstien med 50 i timen for ??

Er der nu endnu en hellig mc pilot der har forvildet sig herind?

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 03-10-01 23:42

"Simon D. Hansen" <Sputte@Mail.dk> wrote in message

> Er der nu endnu en hellig mc pilot der har forvildet sig herind?

> [...]

HOV!!!!!

Mikkel
- halvstor knallert, og plastic nok i læderet til at kunne blive MEGET surt
hvis sådan en gik løs på mig...

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 04-10-01 08:23

> Er der nu endnu en hellig mc pilot der har forvildet sig herind?

Åh nej ikke igen. AREA51 pilot der mente det som humor med glimt i øjet. Men
kør ikke en af mine små piger ned på cykelstien med 50 i timen så rejser du
dig ikke igen.

Anders

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 04-10-01 10:53

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
Men
> kør ikke en af mine små piger ned på cykelstien med 50 i timen så rejser

Nu kørte han jo helt alene...

De største idioter på cykelstierne her i området er racercyklister! De
HAMRER bare afsted med ca. 50 km/t, og laver ikke andet end at råbe "IDIOT!
Se dig for!" efter folk de er ved at køre ned... De har overhovedet ikke
andet end deres rekord tid fra sted til sted og deres klamme cykelshorts i
hovedet!

Rasmus

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 04-10-01 14:17

> [...]
> andet end deres rekord tid fra sted til sted og deres klamme cykelshorts i

Nu vil jeg ikke pisse nogle op a' ryggen, og uden geografisk kendskab til
dit opland vil jeg gerne kommentere kørslen for knallerter i det område jeg
bevæger mit legeme i. Her i Farum er der utallige fartbøller der ikke fatter
det der med at køre efter forholdene. Så hurtigt som muligt konstant, helst
2 på dyret, uden hjelm selvfølgelig, det kunne jo gå ud over frisuren. Og
hvis de for en gangs skyld kører på cykelstien ( sjælden ) er det med hornet
i bund for ligesom at skræmme livet af almindelige mennesker. Jeg afleverer
hver dag 2 børn i henholdsvis skole og børnehave have på cykel. Og jeg er
hver dag ved at blive kørt ned af brorlort drenge med omvendte kasketter og
alt for stor bukser. Ikke engang ved skolen er der tid til at sætte farten
ned. Næ nej lad os se hvor forskrækkede folk bliver når jeg kører 50 i timen
over et fodgængerfelt fyldt med skrigende børn der flygter for deres liv.
Tit og ofte har jeg ønsket at stå med verdens største boldtræ og så pande
sådan et fjols en på bærret ( og tro mig jeg kommer nok til det ). Tun dog
gladeligt på jeres zip,jog,maxi,buxy og hvad de nu ellers hedder. Pral
gladeligt overfor vennerne over at den mindst kører 130+ i timen men lad for
helvede jeres fart-udgydelse foregå hvor der ikke er andre folk.
Og nej det er ikke nok med : jamen jeg var jo helt alene. Fætter pophår har
ikke så meget bremseevne her i verden at han kan stoppe hvis der kommer en
kørende ud fra en indkørsel. Så kom lidt ud af byen og blæs så gerne for min
skyld dyret af, så det både brænder dæk og stempler af. Men hold jer fra
steder hvor der er andre mennesker eller kunne finde på at komme det. Jeg
gider nemlig ikke se mine børn ende som invalide fordi en eller anden
bebumset grønskolling er blevet for kåd på gashåndtaget og kører en af mine
børn ned. Hvis du slår dig selv er du selv ude om det og det rager mig en
fjer. Jeg gider ikke engang at skubbe din rullestol ind i elevatoren på
hospitalet. Iøvrigt samme mening som om spritbilister og det kan vi vist
alle blive enige om. Eller hva'??
Så hold jer til warpspeed steder i kan se hvad der sker ( mindst ) 200 meter
foran jer, og ikke på villaveje hvor andre folk er.

Anders

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 04-10-01 16:49

Anders Sune Jensen wrote:

> Her i Farum er der utallige fartbøller der ikke fatter det der med at køre
> efter forholdene.

Det er sq helt det samme her i Århus, dog oplever jeg det kun sjældent efter jeg
er skiftet til knallert, og har fået lidt skub i den. Har i to år cyklet den
indre by i Århus tynd og oplevet det "sjov" jeg ska. F.eks. en kvinde der ikke
ser sig for, og åbner sin dør lige ud foran min cykel. Det resulterer i en
flyvetur ind i et skilt = AV!

> Så hurtigt som muligt konstant, helst 2 på dyret, uden hjelm selvfølgelig, det
> kunne jo gå ud over frisuren.

Er bange for du generaliserer lidt for meget i det her tilfælde. Personligt er
jeg ikke 16, og har lige fået mit kort. Jeg har derimod fornøjelsen af at fylde
20 om et par måneder - tydeligvis ikk den du tænker på her.

> Og hvis de for en gangs skyld kører på cykelstien ( sjælden ) er det med
> hornet i bund for ligesom at skræmme livet af almindelige mennesker.

Personligt kan jeg sige at en hver overhaling af en cykel foregår med max 30km/t
som det nu engang er foreskrevet. Hvis det ser ud til at være en usikker
trafikant (mindre børn eller ældre), sker det ikke sjældent farten bliver nedsat
yderligere. Det værst tænkelige ville være at vedkommende blev ramt af et
vindpust eller andet, og svingede ud foran en.

> Jeg afleverer hver dag 2 børn i henholdsvis skole og børnehave have på cykel.
> Og jeg er hver dag ved at blive kørt ned af brorlort drenge med omvendte
> kasketter og alt for stor bukser.

Kender det udemærket, sådan var det oxo da jeg gik i folkeren. Dengang havde jeg
dog min fremragende Marin mountainbike, og kunne faktisk ikke se det fede i en
knallert/scooter. Det værste jeg til dato har oplevet, er på cykelstien på vej i
skole for et par år siden. Kommer cyklende med ca. 25km/t, og kan høre en dyb
"rumlen" bag mig - Regner med der kommer en halv hidsig scooter eller noget
forbi. Jeg bliver dog overrasket da der kommer en, hold nu fast, 900Kb Ninja
"hamrende" forbi mig med over 50km/t - Den er EDDERMAME større end en
gennemsnits knallert! Kan vidst roligt sige jeg lidt af en overraskelse!

> Tit og ofte har jeg ønsket at stå med verdens største boldtræ og så pande
> sådan et fjols en på bærret ( og tro mig jeg kommer nok til det ).

Tjah, når du har styrketrænet nok, for verdens største boldtræ på EDDERMAME være
tungt

> [...]
>
> gladeligt overfor vennerne over at den mindst kører 130+ i timen men lad for
> helvede jeres fart-udgydelse foregå hvor der ikke er andre folk.

Enig enig, der er faktisk oxo ved at danne sig såkaldte striber osv. hvor unge i
biler oxo køre ræs. Her kan man ligge og trille om kap osv. uden at være til
fare for andre end sig selv. Hvor vidt det så er smart kan vi jo diskutere, men
det er sq bedre end at fru Jensen blir overhalet med 80km/t på en knallert, og
er ved at stille træskoene pga. chokket.

> Og nej det er ikke nok med : jamen jeg var jo helt alene. Fætter pophår har
> ikke så meget bremseevne her i verden at han kan stoppe hvis der kommer en
> kørende ud fra en indkørsel.

Er det noget vi skal væde om? Jeg fik bremset min scooter ned fra 50-stop MEGET
hurtigt da den rød hovedede alkoholiker kom flyvende. Havde desværre ikke
måleband med så jeg kan sige præcist hvor langt, men jeg kan love dig for vi
snakker under fire meter. Min knallert ryger faktisk til 5000km service imorgen,
og der får jeg sat SBS bremseklodser/bakker i foran og bagpå - Det er ca. det
bedste du kan få til henholdsvis scooter og Mc. Jeg vil selv vove og påstå jeg
kørte efter forholdende, og det er bevist ved at jeg fik bremset ned INDEN jeg
torpederede drankeren.

> Jeg gider nemlig ikke se mine børn ende som invalide fordi en eller anden
> bebumset grønskolling er blevet for kåd på gashåndtaget og kører en af mine
> børn ned.

Er det muligt vi kan blive enige om generalisering er en ret elendig ting? Det
er langt fra alle brugere i denne gruppe, der er som du beskriver dem der. Jeg
kender da selv et par stykker, og de kører da oxo på en pågældende måde. At de
gør det kan jeg ikke gøre meget ved, men jeg har heller ikke synderligt ondt af
dem når de har torpederet en lygtepæl, og derved har fået mast de ædlere dele
til en go omgang pølsemix.

> Hvis du slår dig selv er du selv ude om det og det rager mig en fjer.

Fair nok, men der skal da nok være en anden til at køre mig på skadestuen hvis
jeg sq møde spritteren igen. Der er ingen tvivl om jeg nok skal opleve det igen,
da det er et sted jeg kører igennem forholdsvis ofte. Næste gang vil jeg dog
ikke love han får lige så blid behandling. 1,87cm og 80kg er trods alt istand
til at slå fra sig, hvis han absolut mener vi skal afgøre det på den måde.

> Iøvrigt samme mening som om spritbilister og det kan vi vist alle blive enige
> om. Eller hva'??

Selvfølgelig, selvom jeg må tilstå jeg har kørt et par sprittere på min gamle
scooter. Dog i ret så lavt et tempo, da det primære mål bare var at få den med
hjem. Det gør mig dog ikke til nogen helgen, for spritkørsel er nu engang
spritkørsel, ligemeget om farten er 15 eller 120km/t.

> Så hold jer til warpspeed steder i kan se hvad der sker ( mindst ) 200 meter
> foran jer, og ikke på villaveje hvor andre folk er.

Jeg gør som sagt hva jeg finder passende, og kører efter forholdende. Hvad andre
gør har jeg svært ved at kontrollere, og ønsker heller ikke på nogen måde at
lege politimand overfor andre i trafikken.

Bare tænk over hva i kører og laver, og lad for guds skyld vær med at gi fuld
øre i tæt befolkede områder.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 05-10-01 10:47

Du lyder nu meget fornuftig Simon. Held og ikke ulykke ude i trafiken.

MVH Anders

Fra : RpR

Dato : 05-10-01 13:14

> [...]
jeg
> kørte efter forholdende, og det er bevist ved at jeg fik bremset ned INDEN

Der er jo stor forskel på de forskellige knallerters bremseevne. Ville
personligt ikke køre mere end 50km/t på noget uden skivebremse idag.
Min Neo's kunne lave stoppies ved 50km/t, så bremserne fejlede intet her.
Min GPR trænger seriøst til nyt bremsebakker, helt klart SBS.

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 04-10-01 16:12

Anders Sune Jensen wrote:

> Åh nej ikke igen. AREA51 pilot der mente det som humor med glimt i øjet.

Sorry, men det er sq svært at afkode fra dit indlæg. Oftest kommer de
kommentarer fra Mc'ister der mangler 10cm manddom, og så ska de herind og spille
store.

> Men kør ikke en af mine små piger ned på cykelstien med 50 i timen så rejser
> du
> dig ikke igen.

Har jeg skam heller ikke planer om, det var jo ikke for sjov jeg bremsede for
spritteren.