uploade via HTTP - Hvilken software...
Fra : J.C. Voss

Dato : 01-10-01 16:45

....og er det muligt? Jeg skal oploade nogle dokumenter til instituttets
hjemmeside [html og pdf-dokumenter], og jeg fik at vide at min chef at
jeg var oprettet som bruger på deres server. Dernæst sagde han at jeg
kun kunne oploade via http, og jeg tænkte det klarer Interarchie sikkert
fint, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan man gør, og om det i det
hele taget er muligt. Nogle der frivilligt melder sig som orakel?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 17:21

In article <1f0m0k7.1t3hrllhas4l6N%macaddict2k@operamail.com.ugyldig>,
macaddict2k@operamail.com.ugyldig (J.C. Voss) wrote:

> men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan man gør, og om det i det
> hele taget er muligt. Nogle der frivilligt melder sig som orakel?

Get via HTTP, og så er det naturligvis kune listing du skal have.
Derefter er det bare at trække filerne derhen du vil have dem.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-10-01 17:47

> Get via HTTP, og så er det naturligvis kune listing du skal have.
> Derefter er det bare at trække filerne derhen du vil have dem.

Arh, det Edlichske Orakel, så er man i gode hænder...(-;
Hvis jeg gør det som du foreslår, med Get via HTTP, så kan jeg fint
navigere mig frem til stedet hvor jeg skal dumpe et læs filer, men der
sker ikke en hujende fis når jeg trækker filer/mapper hen over vinduet,
de "svirper" bare tilbage på skrivebordet hvor de kommer fra. Jeg logger
heller ikke på, på nogen måde, selv om jeg skal logge på for at kunne
skrive i mappen.

?

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 18:14

In article <1f0m3oj.wvjay111oykaoN%macaddict2k@operamail.com.ugyldig>,
macaddict2k@operamail.com.ugyldig (J.C. Voss) wrote:

> Arh, det Edlichske Orakel, så er man i gode hænder...(-;

Tak. Lige det man trænger til at høre en dag man har været til
tandlægen, og fået at vide at man har knækket en tand mere end man
troede, samt skal have hevet 4 visdomstænder ud.

> [...]
> de "svirper" bare tilbage på skrivebordet hvor de kommer fra. Jeg logger
> heller ikke på, på nogen måde, selv om jeg skal logge på for at kunne

Du skal da lige har username og password ind i URL'en:

3.1. Common Internet Scheme Syntax

While the syntax for the rest of the URL may vary depending on the
particular scheme selected, URL schemes that involve the direct use
of an IP-based protocol to a specified host on the Internet use a
common syntax for the scheme-specific data:

":<port>", and "/<url-path>" may be excluded.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-10-01 22:13

> Tak. Lige det man trænger til at høre en dag man har været til
> tandlægen, og fået at vide at man har knækket en tand mere end man
> troede, samt skal have hevet 4 visdomstænder ud.

Damn, så må det jo være sidste chance for vise ord fra Greve-distriktet.

> [...]
> common syntax for the scheme-specific data:

> ":<port>", and "/<url-path>" may be excluded.

Som det delfiske af samme, skuffer det Edlichske orakel sjældent --
takker, desværre får jeg blot beskeden om, at "the virtual directory
does not allow contents to be listed". Det var da et forsøg værd.
Masser af sympatismerte til dig fra det Frederiskbergske, stadig med tre
intakte visdomstænder.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 22:27

In article <1f0mf80.pz1ng6p4sao8N%macaddict2k@operamail.com.ugyldig>,
macaddict2k@operamail.com.ugyldig (J.C. Voss) wrote:

> Damn, så må det jo være sidste chance for vise ord fra Greve-distriktet.

Overhovedet ikke, jeg er en mand - ergo sidder min visdom betydeligt
længere nede.

> Som det delfiske af samme, skuffer det Edlichske orakel sjældent --
> takker, desværre får jeg blot beskeden om, at "the virtual directory
> does not allow contents to be listed". Det var da et forsøg værd.

Så skal du vist snakke med personen, der står for serveren. Du er sikker
på at du har skrevet URL'en rigtigt?

> Masser af sympatismerte til dig fra det Frederiskbergske, stadig med tre
> intakte visdomstænder.

Takker.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-10-01 22:56

> Overhovedet ikke, jeg er en mand - ergo sidder min visdom betydeligt
> længere nede.

Aaha, tandlægen hiver altså dem i overmunden ud først?

> Så skal du vist snakke med personen, der står for serveren. Du er sikker
> på at du har skrevet URL'en rigtigt?

tjaeohjo -- så'rn næsten sikker. Han sagde godt nok at der alligevel
kunne være nogle problemer, men jeg forstod aldrig helt hvilke. Manden
er, udover at være fantastisk dygtig til sit job, ikke den bedste til at
formidle sin viden til netværksanalfabeter som jeg selv.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 23:10

In article <1f0mhue.1cxz9c0qn8emcN%macaddict2k@operamail.com.ugyldig>,
macaddict2k@operamail.com.ugyldig (J.C. Voss) wrote:

> Aaha, tandlægen hiver altså dem i overmunden ud først?

> tjaeohjo -- så'rn næsten sikker.

Du kunne jo prøve at poste URL'en her, naturligvis med username og
password ertattet af noget ligegyldigt.

> [...]
> jeg forstod aldrig helt hvilke. Manden er, udover at være fantastisk
> dygtig til sit job, ikke den bedste til at formidle sin viden til

Den type kender jeg godt. Vi har en på arbejdet, der mener at halve
sætninger må være nok, og den første halvdel består af øehmnønnønja, man
kunne jo..... resten skal som regel presses ud af ham.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 09:48

> Du kunne jo prøve at poste URL'en her, naturligvis med username og
> password ertattet af noget ligegyldigt.

Jeg har skrevet følgende:

http://ligegyldigt:ugyldigt@www.geogr.ku.dk/eduinf/gamle_exa/

Mit problem kan have noget at gøre med, at jeg ikke ved hvilket
portnummer jeg skal skrive. Er der nogle standardporte man plejer at
benytte til den slags trafik, eller skal jeg tildeles en bestemt?

> Den type kender jeg godt. Vi har en på arbejdet, der mener at halve
> sætninger må være nok, og den første halvdel består af øehmnønnønja, man
> kunne jo..... resten skal som regel presses ud af ham.

Havde det blot været halve sætninger, næh, det er snarere hans
insisteren på at bruge ovenud tekniske termer på at forklare rimelig
simple ting. I går var der en meritstuderende der gerne ville høre om
hun kunne oprettes som bruger på instituttet hvilket hun af tekniske og
administrative årsager ikke kunne. I stedet for at fortælle hende den
simple version fik hun den tekniske hvor ordene brugerpuljer,
Novell-klienter, og application launcher var de tre nemmeste.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 00:09

> resten skal som regel presses ud af ham.

prøv med en god hvidløgspresser, efter første finger skal han nok få
tungen på geled...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 00:42

In article <1f0ofww.1hx9uqd1yfj1jkN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> prøv med en god hvidløgspresser, efter første finger skal han nok få
> tungen på geled...

Det var måske en ide....

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-10-01 23:44

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> Aaha, tandlægen hiver altså dem i overmunden ud først?

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> Aaha, tandlægen hiver altså dem i overmunden ud først?

I overmunden? Nej, J.C., det er først, når han når til dem i undermunden
(underkæben), at det begynder .... at trække manddom - nå, nej, visdom
ud. Dem i overmunden sidder jo lidt nærmere .... nyren, tror jeg det
hedder, den oppe mellem ørerne .... ? Men det véd Martin jo ikke endnu.
Fortæl ham det ikke, endelig ikke, for så svigter han nok tandlægens
venlige invitation
Har selv fået trukket alle fire xxxxxxtænder (der var vist ikke flere,
hvilket undrer mig, for jeg var meget vis dengang !) Men af den visdom
der sidder i maven, er der stadgivæk en del tilbage - efter volumen at
bedømme. Går vi endnu længere ned, er det måske så-som-så. Helt ned til
bentøjet ... tjah, jeg har stor medfølelse med en vis hr. Knudsen, der
har lagt knæet på ice(Book), husk dog at varme også kan være helende
(he-he).
Dyb medfølelse (kender selv turen, men dog ikke via en vejbom).
Til Gud-Erlich, må alle tandlægers beskyttelse være med dig. Og med mig
for jeg har osse to knækkede (plomber?). Men jeg går ikke til min
tandlæge i nærheden af feriesæsonnen (det koster erfaringsmæssigt en del
mere !)
Bed ham /bid ham/ om ikke at trække for hårdt og for længe. Det kunne gå
ud over din visdom, som vi slet ikke kan undvære her i edb.mac gruppen.
Jeg slår ud efter min tandlæge .... efter et eller andet
gammeltestamenteligt noget: Øje for øje og tand for tand .... [vold for
vold? nej, det her er da ikke www.dk.politik/invandring, vel?] Du kan
måske låne en brugt krykke som værktøj et sted ?....
Det hjælper på mængden af gratis bedøvelse og ofte også på regningen :)

Undskyld at jeg er vildt off-topic, men jeg kunne ikke lade være.
I er så hjælpsomme og dygtige i denne NG, men I har osse så meget lune,
at jeg regner med at blive tilgivet (eller får den tilbage i smasken med
en godmodig bemærkning)

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - hvis varmen kan kurrere dårlige

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 23:51

In article <1f0mkmd.4kf3vqrauhz4N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> [...]
> I er så hjælpsomme og dygtige i denne NG, men I har osse så meget lune,
> at jeg regner med at blive tilgivet (eller får den tilbage i smasken med

Dit navn er noteret....

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 09:48

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> hedder, den oppe mellem ørerne .... ? Men det véd Martin jo ikke endnu.
> Fortæl ham det ikke, endelig ikke, for så svigter han nok tandlægens

Hvornår mon Dr. Monster blander sig i dette indlæg? Som læge bør han
være professionelt bekymret over den benægtelse af anatomiske fakta der
optræder her...(-;

> [...]
> bentøjet ... tjah, jeg har stor medfølelse med en vis hr. Knudsen, der
> har lagt knæet på ice(Book), husk dog at varme også kan være helende

Den i maven er jeg kun i besiddelse af omkring juletid hvor
indtagelsesfrekvensen af flæskesteg er højere end habituelt. Om sommeren
betragter jeg derfor mig selv som værende en smule mavedum.

> [...]
> I er så hjælpsomme og dygtige i denne NG, men I har osse så meget lune,
> at jeg regner med at blive tilgivet (eller får den tilbage i smasken med

Mich. Ottosen. Noteret for 2 point for at vedkende sige hans OT-hed. I
alt 3 point. Resterende point opnået således:
1 stk. For at nævne ice(Book) i passende kontekst (Reippuert, vejbom).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 00:09

> [...]

> (he-he).
> Dyb medfølelse (kender selv turen, men dog ikke via en vejbom).

tak, tak, men ægte medfølelse vises som jeg flere gange har pointeret
bedst ved overdragelse af chokolade og rødvin...

> [...]
> Jeg slår ud efter min tandlæge .... efter et eller andet
> gammeltestamenteligt noget: Øje for øje og tand for tand ....

ROTFL, vidunderligt, velformuleret og visuelt velargumenteret...

> Du kan måske låne en brugt krykke som værktøj et sted ?....

Et styk krykke kan afhentes næste uge ved indgangen til
holmegaardsskolen klokken 8:00 - det er alligevel bisset at tæve selv
store elver med begge to.

> [...]
> I er så hjælpsomme og dygtige i denne NG, men I har osse så meget lune,
> at jeg regner med at blive tilgivet (eller får den tilbage i smasken med

det går nok... (hvis du husker cho........)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 00:09

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> Damn, så må det jo være sidste chance for vise ord fra Greve-distriktet.

nej, i næste uge skal jeg i praktik på holmegaardskolen... en god grund
til at holde eventuelle børn og pap-børn (hvis man kan li' dem) i 6
klasse hjemme.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 00:09

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> Masser af sympatismerte til dig fra det Frederiskbergske, stadig med tre
> intakte visdomstænder.

one down, one to go... denne stilling har holdt sig i snart 5 år

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 00:09

> Tak. Lige det man trænger til at høre en dag man har været til
> tandlægen, og fået at vide at man har knækket en tand mere end man
> troede, samt skal have hevet 4 visdomstænder ud.

fy for pokker, jeg når højst derind hver anden gang jeg indkaldes.
skiltet hos naboen tager oftest modet fra mig:

"tandlægen, den næste dør"

af ovenstående årsag er min tandlæg efter samråd med undertegnede
beygndt at indkalde mig til "vedligeholdelses eftersyn" 4 gange om året,
mod de normale to...

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 00:44

In article <1f0ofai.1606u091a6fkebN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> fy for pokker, jeg når højst derind hver anden gang jeg indkaldes.
> skiltet hos naboen tager oftest modet fra mig:
>
> "tandlægen, den næste dør"

Jeg overvejer at gøre tandlægen opmærksom på at hendes fingre er ganske
tæt på min mund, og så måske klassikeren "det her kommer til at gøre
mere ondt på dig, end på mig".

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-10-01 17:25

> Tak. Lige det man trænger til at høre en dag man har været til
> tandlægen, og fået at vide at man har knækket en tand mere end man
> troede, samt skal have hevet 4 visdomstænder ud.

Shit man !!!!!!!!

> [...]
> common syntax for the scheme-specific data:

> ":<port>", and "/<url-path>" may be excluded.

Ciao Jesper )

Fra : Jesper

Dato : 01-10-01 18:53

> [...]

> de "svirper" bare tilbage på skrivebordet hvor de kommer fra. Jeg logger
> heller ikke på, på nogen måde, selv om jeg skal logge på for at kunne

Interarchy understøtter /ikke/ upload via HTTP /kun/ via FTP.

Du kan bruge Netscape, den understøtter HTTP upload, eet dokument med
tilhørende billeder, filer mm ad gangen.

Hvis det er WebDAV (også kendt som webfolders) upload via HTTP skal du
have fat i Goliath 0.8 som kan hentes på http://www.mindvision.com/

--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 19:26

In article <1f0m6x6.h46a10fv4pb0N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Interarchy understøtter /ikke/ upload via HTTP /kun/ via FTP.

Anarchie gør, har de fjernet muligheden i Interarchy?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-10-01 19:39

> Anarchie gør, har de fjernet muligheden i Interarchy?
Jeg har ganske enkelt aldrig hørt om eller læst om i dokumentationen at
HTTP upload skulle være mulig. Har du prøvet det?

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 20:27

In article <1f0m99t.1hmqotpd1sbqwN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Jeg har ganske enkelt aldrig hørt om eller læst om i dokumentationen at
> HTTP upload skulle være mulig. Har du prøvet det?

Prøvet det har jeg ikke, men dokumentationen praler med det:
<http://spellbook.interarchy.com/>

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-10-01 22:13

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Du kan bruge Netscape, den understøtter HTTP upload, eet dokument med
> tilhørende billeder, filer mm ad gangen.

Hvordan helt præcist gør man det? Har navigeret mig frem til stedet jeg
skal lægge filen, URL'en er den sjove med en kombination af login,
password og stien til destinationen, men jeg kan dæleme ikke helt
gennemskue hvordan jeg får den til at oploade makværket.

Fra : Jesper

Dato : 02-10-01 03:28

> [...]

> password og stien til destinationen, men jeg kan dæleme ikke helt
> gennemskue hvordan jeg får den til at oploade makværket.

Du skal ned i instillingerne og skrive stien og serveren på filerne der
skal uploades.

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 21:32

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Du skal ned i instillingerne og skrive stien og serveren på filerne der
> skal uploades.

Bliver det så ikke noget med at jeg overskriver et helt dir? Jeg skal
kun smide nogle pdf-filer op i nogle forskellige mapper, og overskrive
enkelte html-filer. Stadigvæk ikke helt med på hvor jeg skal skrive
hvad. Kan umiddelbart kun komme på at jeg skal skrive noget herinde
<http://www.mobilixnet.dk/~wai30886/dumps/nn478.gif>, men hvad så
derefter...?

Fra : Jesper

Dato : 02-10-01 22:18

> [...]

> enkelte html-filer. Stadigvæk ikke helt med på hvor jeg skal skrive
> hvad. Kan umiddelbart kun komme på at jeg skal skrive noget herinde

Kun filer i samme directory med samme navn som dem du uploader bliver
slettet.
Netscape indstillingerne:
Publish to FTP or HTTP:
http://www.uploadserver.com/minhjemmeside/mappen_jeg_vil_uploade_i/

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 22:43

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Kun filer i samme directory med samme navn som dem du uploader bliver
> [...]

Hold op hvor er det smart. Tusind tak for hjælpen (-:. Nu viser det sig
så bare, at ham sysadmin'en derinde alligevel ikke har givet mig
rettigheder til at skrive i de mapper, jeg får en fejl pålydende:

HTTP Error 403

403.3 Forbidden: Write Access Forbidden

This error can be caused if you attempt to upload
to, or modify a file in, a directory that does not
allow Write access.

Please contact the Web server's administrator if
the problem persists.

- - Flot. - -

Endnu en gang, tusind tak for hjælpen Jesper - yderst værdsat (-;