Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor 75-300
Fra : Kim Østrup

Dato : 29-11-00 16:19

Hej alle

Så skete det endelig - nyt udstyr til at fodre min interesse. F90X med MB10,
Sigma 28-70/2,8, SB28, Nikkor 75-300 /4,5-5,6, Nikkor 28-70/3,5-4,5 med
tilhørende modlysblænder og filtre.

Bortset fra Nikkor objektiverne er det hele kun 15 mdr. "gammelt". Spørg
lige om man er en glad mand - kommer lige fra en F50 med 35-80/4-5,6... - en
verden til forskel. Bare lyden

Men Nikkor 75-300 har en lille knap, hvor man kan vælge mellem Limit eller
Full. Er der nogen der ved hvilken fiúnktion den har ?

På forhånd til for hjælpen.

Med venlig hilsen

Kim Østrup

Fra : Martin B Hebsgaard

Dato : 29-11-00 16:58

Hej Kim

Først lige tillykke med sagerne.

Jeg mener at knappen med "limit / full" er en "focus limiter" er den på full
kan du fokusere over hele fokus området på limet kan du vælge om fokus skal
være begrænset til enten nær eller fjer fokus. Jeg kender ikke det omtalte
objektiv, men kender knappen fra andre nikkor objektiver.

Med venlig hilsen
Martin