Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lang rejse...
Fra : Emil

Dato : 27-11-00 23:14

Da jeg til april skal på en 4 måneders rejse til USA, har jeg et par
spørgsmål af praktisk karakter.

Jeg planlægger at tager dels sort/hvid-film og farve dias. Men hvad
med fremkaldelse. Jeg tænker her på, om jeg skal fremkalde filmene
derovre, eller sende dem hjem og fremkalde dem når jeg selv kommer
hjem. Det er under alle omstændigheder for farligt at køre rundt med
alle de eksponerede film i bilen.

Hvordan med tolden (gennemlysining)??

Og hvad med filmkøb? Er der nogen grund til at købe film med hjemme
fra? Til sort/hvid bruger jeg Kodak T-Max400.

Håber på lidt gode råd fra folk, som har være i den samme
situation.... eller bare kan hjælpe

Emil,
Odense

Fra : Paul Nilsson

Dato : 03-12-00 22:20

Hej
Du kan altid ta`dine film med som håndbagage.........
Det er normalt kun et problem med kuffertbagage, som bliver gennemlyst af
røntgen (som skader film) Kun visse lufthavne (brændpunkter) Israel/Usa m.v.
Hvis du er i lufthavne; står der " X-Rays" ved håndbagage = røntgent
Spørg hvis du er i tvivl.
Fremkald kun film i lande du er tryg ved. Jeg prøvede en i USA/Texas.
og tog resten med hjem til Danmark (nye film holder norm. 1 år uexp. og ca.
1/2 år el. mere normalt/køligt exp.)
Kvaliteten er norm. højere i nord EU, end øvrige verden..........
mvh..........Paul.... (Herlev Fotoklub/Sorgenfri Foto)