Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Raster
Fra : Peter Sloots

Dato : 21-11-00 00:02

Ved nogen hvorledes at man kan lave raster ud af indscannede billeder?

Billederne skal kopieres i en fotokopieringsmaskine, hvilket sker
bedst udfra raster.

mvh. P. Sloots

Fra : Flemming Qvist

Dato : 21-11-00 19:29

På nogle printere er det muligt at indlægge et raster når billedet
udprintes.
Det er muligt på min HP 930C. Det foregår ved at krydse af i feltet:
"Optimer til fotokopi eller fax.
Det giver en lille forbedring ved fotokopiering, men kvaliteten er alligevel
ikke imponerende.

mvh. F. Qvist

Peter Sloots <sloots@forum.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a19ac25.10321739@news.get2net.dk...

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 24-11-00 08:38

On Mon, 20 Nov 2000 23:02:12 GMT, sloots@forum.dk (Peter Sloots)
wrote:

>Ved nogen hvorledes at man kan lave raster ud af indscannede billeder?
>
>Billederne skal kopieres i en fotokopieringsmaskine, hvilket sker
>bedst udfra raster.
>
>mvh. P. Sloots

Programmet Paint Shop Pro (shareware) kan lave tricket, forklaringen
er nok lidt for omfattende at bringe her, især når man kan henvise til
et website hvor det hele står forklaret.
http://www.pro-soft.dk/htdocs/paintshop_res/index_java_dk.htm
paint shop pro / PSP-vejledninger / billeder

Med venlig hilsen
Brian S. Nielsen

Fra : Peter Sloots

Dato : 25-11-00 02:57

wrote:

>Ved nogen hvorledes at man kan lave raster ud af indscannede billeder?......
>mvh. P. Sloots

Den virkede desværre ikke på min printer

Den virkede næsten, men desværre kommer der et let gittermønster i
udskriften.

mvh. P .Sloots

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-11-00 22:58

Peter Sloots wrote:

> Den virkede næsten, men desværre kommer der et let gittermønster i
> udskriften.

Den eneste *RIGTIGE* løsning er, at bruge et rigtigt
sideombrydningsprogram (DTP-program), f.eks. QuarkXPress, PageMaker
eller InDesign, disse programmer har det til fælles, at de kører
PostScript, og så kan man i deres udprint menu'er vælge helt præcist,
hvor fint/groft raster man ønsker i billederne, det virker dog kun 100%,
når der printes ud på en rigtig PostScript laserprinter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 26-11-00 14:09

Hvis du ikke har en PS-printer, kan du udskrive til PDF (i hvertfald fra
PM og InDesign). De installerer en printer, der hedder CreatePDF. Og PDF
filer kan udskrives på alle printere.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Peter Sloots

Dato : 28-11-00 20:24

On Sun, 26 Nov 2000 14:08:51 +0100, "Jens Chr. Jensen"
<jcjensen@iname.com> wrote:

>Hvis du ikke har en PS-printer, kan du udskrive til PDF (i hvertfald fra
>PM og InDesign). De installerer en printer, der hedder CreatePDF. Og PDF
> [...]
Det var en interessant metode - den vil jeg prøve at forske videre i.

Det har jeg også fået at vide fra anden side, men måske skal jeg lige
prøve PDF-metoden ovenfor

mvh og tak til alle P. Sloots