Problemer med stofanet
Fra : Søren Straszek

Dato : 29-09-01 20:08

Davs

Min søster, som bor i Aalborg, har fået nogle mystiske problemer med sin
stofanet forbindelse. Fra at hun skriver adressen på signon siden,
signon.stofanet.dk, til den kommer frem går der 2-3 min, og resten af
turen på internettet går lige så langsom.

Jeg fået hende til at prøve både i IE og NS, uden forskel, og tcp/ip
indstillinger lyder også fornuftige.

I følge stofanets overvågningsider, så skulle der ikke være noget i
vejen med forbindelse i Aalborg, og der er heller ingen problmer, når
stofaforbindelse bliver koblet på hendes kærstes pc ( han er ikke blevet
omvendt endnu!).

Er der nogen der har en fiks idé til en løsning på problemet, inden jeg
kaster hende for de "intet-om-mac-vidende" stofa-supportere?

M.v.h. Søren

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-01 05:16

Hej Søren

- Det er ikke bare i Ålborg, der er/har været problemer med at komme på
nettet med Stofanet. Jeg har de sidste 2-3 uger haft de samme
besværligheder her i Brabrand. - Det kan tage op til 5 min. at få etableret
forbindelse. (- - Men når så forbindelsen er etableret, er der ingen
problemer med hastigheden.

Hvorfor det er sådan, véd de ikke hos Stofanet Support i Horsens (7564
1734), men de er klar over det. Jeg har snakket med dem om det, og ham, jeg
fik fat på, mente, at det kunne være fordi kapaciteten i deres routere er
for lille i forhold til antallet af brugere.

Men jeg vil foreslå hende, at hun får fat i Chr. Ginnerups lille program
'Stofanet SignOn', så kan hun logge sig direkte på udenom deres log-in
side. Jeg kan desværre ikke huske adressen, men det er der nok en anden,
der kan. Den er meget let at sætte op, - kunde-ID/Signon-ID, xxxxxxxsxxx, -
password, xxxxxxxx (8-cifret standard, bør ændres), - Kunde IP-adresse og
port-nr......

- Og så er deres supportere slet ikke så 'Mac-uvidende'. De har faktisk
folk, der udelukkende tager sig af Mac-brugere dernede. De folk er selv
Mac-brugere, og de véd faktisk noget om Mac.....

mvh. Erik Richard.

Søren Straszek wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har en fiks idé til en løsning på problemet, inden jeg
> kaster hende for de "intet-om-mac-vidende" stofa-supportere?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Søren Straszek

Dato : 30-09-01 08:51

> [...]
> besværligheder her i Brabrand. - Det kan tage op til 5 min. at få etableret
> forbindelse. (- - Men når så forbindelsen er etableret, er der ingen
Jeg bor i Århus og har ingen problemer, min søster kærste har ingen
problemer når han bruger den samme forbindelse på sin pc. Så jeg tror
ret hurtigt at mistanken retter sig mod mac'en. desuden er hastigheden
uændret efter logon.
> [...]
> password, xxxxxxxx (8-cifret standard, bør ændres), - Kunde IP-adresse og
Det bruger hun normalt - men det virker heller ikke mere, det står bare
i meget lang tid og forsøger at tisluttet unden resultat
> - Og så er deres supportere slet ikke så 'Mac-uvidende'. De har faktisk
> folk, der udelukkende tager sig af Mac-brugere dernede. De folk er selv
> Mac-brugere, og de véd faktisk noget om Mac.....
Så er der sket ting siden jeg sidst havde brug for at snakke med dem -
glædeligt.

Søren Straszek

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 06-10-01 10:07

> [...]
> password, xxxxxxxx (8-cifret standard, bør ændres), - Kunde IP-adresse og

http://home1.stofanet.dk/ginnerup/

- kør svinet! Det fung'er.

Carsten

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 06-10-01 10:07

Jeg har også problemet her i Århus centrum. Ofte når jeg klikker Sign-on
på Ginnerups program går der meget længe før forbindelsen rent faktisk
etableres. Det er stærkt irriterende. Andre gange kører det fint. Men
desværre er den lanfge sign-on tid blevet en ny norm. Ellers må jeg sige
ligesom dig ERS; når først jeg er på, så er der ingen problemer med
hastigheden.

Well, om en måned er jeg tvunget over på TDC WebSpeed, og så er det nok
nogle helt andre problemer jeg skal slås med.

Er der i øvrigt nogle der har hørt nyt fra Dixa-fronten?

venligst
Carsten

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-10-01 12:21

In article <1f0us11.chw82rsvxi7qN%vousortmann@mail1.stofanet.dk>,
vousortmann@mail1.stofanet.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> Er der i øvrigt nogle der har hørt nyt fra Dixa-fronten?

Lukket og slukket.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : N/A

Dato : 30-09-01 12:06

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-09-01 12:06

> [...]

> problemer når han bruger den samme forbindelse på sin pc. Så jeg tror
> ret hurtigt at mistanken retter sig mod mac'en.

Det lyder da godt nok lidt som om det er maskinen - jeg bor også i Aalborg
og kører Stofanet uden problemer. Det er ved at være meget længe siden jeg
har oplevet problemer med at logge på/hastighed (tilbage engang i sommer
hvor de skiftede noget hardware og havde en del efterfølgende bøvl).

Anyway - jeg har længe brugt BetterTelnet og et lille Applescript til at
logge på med (istedet for det 'manuelle' SignOn program) - det ligger bare i
"Startemner" henholdsvis "Luk ned" emner og logger så på/af helt automatisk
når jeg starter/slukker maskinen. Det virker kanon og på den måde er jeg
'på' hele tiden uden selv at skulle have besvær med noget. Det er
selvfølgelig ikke sikkert det ændrer noget, men hvis du vil prøve kan du
lige sende mig en mail direkte, så skal jeg maile dig scriptet og
programmet.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Pete

Dato : 01-10-01 00:17

in article 1f0il4s.qrr8v3ba3cn4N%straszek@stofanet.dk, Søren Straszek at
straszek@stofanet.dk wrote on 29/09/01 21:08:

> [...]
>
> Er der nogen der har en fiks idé til en løsning på problemet, inden jeg
> kaster hende for de "intet-om-mac-vidende" stofa-supportere?

Lyder lidt som om at der er nogen DNS servere der ikke svarer længere. Prøv
at ændre din primære DNS til f.eks 193.88.44.22. Dette gøres i TCP/IP
kontrolpanelet.
--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Martin Bech

Dato : 01-10-01 16:02

In article <B7DD74A6.B159%pete@hldns.com>, Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Lyder lidt som om at der er nogen DNS servere der ikke svarer længere.
> Prøv
> at ændre din primære DNS til f.eks 193.88.44.22. Dette gøres i TCP/IP
> kontrolpanelet.

Eller prøv med stofanets egne: 212.10.161.252 og 212.10.10.4 , fungerer
fint for mig.

/Martin