ADSL i OS X
Fra : Jan Mølbæk

Dato : 27-09-01 21:07

Jeg har fået ADSL (fra TDC) til min iMac SE/DV med G3 processor og OS X som
styresystem.

I systemindstillingen “Netværk” har jeg under “Konfigurer” valgt “Indbygget
Ethernet”. På fanebladet “TCP/IP” har jeg under “Konfigurer” valgt “Bruger
DHCP”. Men når jeg åbner “Internet Connect” står “Konfiguration” på “Internt
modem” og der er ikke andre valgmuligheder.

Hvis jeg i systemindstillingen “Netværk” under “Konfigurer” i stedet vælger
“Avanceret” og herunder kun har flueben i “Indbygget Ethernet” viser “Internet
Connect” et vindue hvor der ud for “Konfiguration” slet ingen valgmuligheder
er.

Jeg synes, det virker som om, “Internet Connect” slet ikke kan se
Ethernet-porten
Hvad gør jeg forkert??

--
Posted from port20.cvx1-rd.ppp.cybercity.dk [217.157.105.21]

Fra : macsteen

Dato : 27-09-01 21:43

in article 8f64c22dea313e76605852f31dc6de47.28705@mygate.mailgate.org, Jan
Mølbæk at zugen@email.dk wrote on 27.09.2001 22:06:

> [...]
> er.
>
> Jeg synes, det virker som om, “Internet Connect” slet ikke kan se

Du skal slet ikke bruge internet connect. Hvis du bare sætter
network/built-in ethernet til DHCP og glemmer alt om modem så skal du bare
klø på med Internet Explorer, Mail o.s.v.
Easy does it!

Fra : Niels Hunniche

Dato : 30-09-01 18:12

Korrekt