Tændingstidspunkt og CDI?
Fra : ek01@mailme.dk

Dato : 27-09-01 20:26

Heyson.....

Når ens scooter har CDI tænding, skal/kan man så indstille
tændningstidspunket, når man har sat et cylinderlit på?

mvh Peter

Fra : Mads Jensen

Dato : 27-09-01 21:48

<ek01@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:3bb37cba.1504798@news.tele.dk...
> Heyson.....
>
> Når ens scooter har CDI tænding, skal/kan man så indstille
> tændningstidspunket, når man har sat et cylinderlit på?
>

> mvh Peter

Nej, det ordner den selv.

Mads

Fra : RpR

Dato : 28-09-01 06:08

> Nej, det ordner den selv.

Ved ikke med scootere, men min GPR kan der drejes på ankerpladen på, så
tidspunktet kan indstilles.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 29-09-01 13:18

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Ved ikke med scootere, men min GPR kan der drejes på ankerpladen på, så
> tidspunktet kan indstilles.

mener at have hørt at der på scootere sidder en pick'up der kan stilles på..
ellers kan de fleste racing CDI'er indstilles, f.eks pederzini, malossi og
italy racing, til honda

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 65 Km/t

Fra : RpR

Dato : 29-09-01 14:04

> [...]
på..
> ellers kan de fleste racing CDI'er indstilles, f.eks pederzini, malossi og

CDI'en er jo stadigvæk kun en erstatning for de gammeldags platiner, ellers
er der jo ingen forskel på de tændinger der er idag og så dem for 20 år
siden.
Det eneste du gennem CDI'en kan er at forsinke tidspunktet, ved at jage
strømmen gennem nogle modstande.
Så kan man jo også vende det lidt om og sige, at hvis nu en given knallert
har "så og så meget" modstand i CDI'en, så kan tidspunktet skubbes en anelse
frem ved skift af CDI.

Men "rigtig" justering foregår via ankerpladen, eller pickup'en som du
siger. Bare ikke særligt mange hvor pickup'en kan rykkes på.