Konvertering af MIDI til WAVE
Fra : Rune

Dato : 27-09-01 18:01

Jeg skal bruge noget underlægningsmusik til en musical og har skrevet
musiken i Musicator som midi-fil.

Nu kommer problemet bare, da jeg skal brænde musikken ned på en cd. Den
eneste metode for at få konverteret det på, der har virket ind til videre er
gennem winamp.
Desværre er det kun Microsoft Synthesizer, giver virker. Den har en utroligt
flad lyd, men hvis jeg vælger midi-mapper eller mit eget lydkort, får jeg
kun en wav-fil med stilhed...

Er der nogen der kan hjælpe mig???

nielsrune@vip.cybercity.dk

Fra : Michael Jessen

Dato : 27-09-01 18:34

Hvad så med at gøre det på en "gammeldags"/fysisk måde, sæt din audio
optager til at optage og afspil så midi-filen...

Ellers kan du jo optage midi filen på fx minidisc og så optage det ind
igen....

der er mange muligheder...prøv dig frem og find frem til den bedste kvalitet
(eller hvad du nu stiller dig tilfreds med)

Fra : Elmer Music

Dato : 27-09-01 19:45

Hvad med at få fat i cubase 5, den kan vist nok, eller cool edit 2000. Jeg
er nu ikke sikker... men jeg TROR de kan.

-Elmer

Fra : Tue Linder

Dato : 27-09-01 21:20

Elmer Music <elmer.fjot@x-bytes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ovs78$1p8b$1@news.cybercity.dk...
> Hvad med at få fat i cubase 5, den kan vist nok, eller cool edit 2000. Jeg
> er nu ikke sikker... men jeg TROR de kan.
>
> Det kan de men det er ikke bare sådan at gøre,har jeg oplevet..
Rent teknisk er det let,men hvis du stiller krav til en vis lydkvalitet,
kan du få problemer.
Der sker noget i brændingen ,f.eks flad lyd,manglende bund og bas,
instrumenter der er gledet i baggrunden.
I Cubase 5.0 er der en effekt der hedder insert og jeg har ikke prøvet
endu,
men har hørt at denne effekt er det der skal til for at gøre lyden
nogenlunde
professionel.
Er der nogen der kan bekræfte dette?Insert er en lille effekt der er i
VST-channel mixeren.
Mvh Mr T,The Richard Richard Memorial Ensemble.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-01 04:20

Hej Rune

Hm, Jeg tror faktisk, Cubase VST versionen er det bedste, du kan bruge her. Du
skulle prøve, om du kan finde en plug-in, der hedder Q10 Wave. (jeg har
desværre ikke link til den). Det er en slags equalizer, der kan rette på
forskellige frekvenser og kurver.

Og såvidt jeg véd findes ProTools 5 også i en gratis version til Windows, men
rent faktisk kan jeg ikke huske det. Jeg bruger selv Mac til lyd, og det er
ganske fremragende. Her bruger jeg bl.a. Cubase VST, Peak, Deck II, og især et
forholdsvis nyt program, der hedder Amadeus II, som også kan bruge VST
plug-ins. - Men jeg vil give dig ret i, at det er tit, noget af dynamikken
forsvinder ved en konvertering, men her er Amadeus fx. enestående god til at
bevare og gengive musik i dens oprindelige form.

Har du mulighed for at gemme din lydfil som mp3 fil/filer istedet for midi? -
Brænd dem så ud på en CD i ISO-9660 format, og så må du gerne sende det til
mig, så skal jeg konvertere det til AIFF eller WAVE for dig og brænde det ud på
almindelig musik CD, hvis det kan hjælpe dig. Og det skal ikke komme til at
koste dig en 'herregård', som man siger...-) - Normalt tager jeg 35kr. pr CD
for den slags arbejde + evt. PostDanmarks laveste takster til forsendelse.

mvh. Erik Richard

Rune wrote:

> [...]
> flad lyd, men hvis jeg vælger midi-mapper eller mit eget lydkort, får jeg

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Jesper Holck

Dato : 28-09-01 10:06

Jeg har mange gange gjort præcis det du gerne vil - lavet CD'er
med indspilninger af Musicator-musik. Jeg sætter Musicator til
at afspille og et optage-program (SoundBlaster's Recorder eller
Windows' Sndrec32.exe) til at optage.

Hvis du kun får stilhed, så start programmet Sndvol32.exe, vælg
Options / Properties / Recording og check indstillingerne her.

Jesper

Adjunkt, ph.d. Jesper Holck
Institut for Informatik
Handelshøjskolen
Howitzvej 60, 3. sal
2000 København F

Tlf. 3815 2431
Fax 3815 2401
Mobil 2946 7652
Mail jeh.inf@cbs.dk

Fra : Ingolf

Dato : 28-09-01 20:36

Se også efter programmer ud der kan "beregne" lyden, endda med langt bedre
instrumenter. Så behøver man ikke at optage fra lydkortet...

Check :
http://planeta.clix.pt/acesteves/MidiSyn/MSynMain.htm

eller søg på www.google.com efter "wav2mid"

Regards
Ingolf

Fra : Ingolf

Dato : 28-09-01 21:05

http://www.maz-sound.com/convert.html

Fra : Ingolf

Dato : 28-09-01 21:19
Fra : Rasim Durakovic

Dato : 29-09-01 10:06

Jeg har gjort det på følgende måde (med en sound blaster live)

Jeg åbnede samtidig cubase og cool edit pro, i cubase åbner du midi fil og
trykker play,
og i cool edit trykker du på record. Men husk at i sound blaster's mixeren
skal det være
flueben ved "what you hear" (tror jeg det hedder).
Det her kan lade sig gøre også med andre APP. Bare en til midi afspilning og
den anden til WAV.

Håber det hjælper
RASIM