"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> wrote in message
news:3BB3A0BF.31D9CDF0@city.dk...
> Wizeguy wrote:
> > Det er nok ikke helt så realistisk som Aureal's Wavetracing teknologi
(A3D 3.0), men det er da et skridt i den rigtige retning.
>
> En mindre rettelse ... A3D 2.0 - version 3.0 var rent faktisk under
> udvikling, men konkurs-erklæringen gjorde at udviklingen måtte stoppe :(
>
> --
> Med venlig hilsen,
> René Jensen
Hmmm jeg bliver altså nødt til at rette tilbage! A3D 3.0, som er en
videreføring af A3D 2.0s Wavetracing teknologi, nåede faktisk at blive
færdig, inden Aureal lukkede, og de seneste A3D drivere er da også version
3.12. Forskellen mellem A3D 2.0 og 3.0 er, at version 3.0 også understøtter
reverb presets (EAX 1.0 og Averb), geometrisk reverb (baseret på polygoner),
mp3 playback (plugin) og Dolby Digital support. Desværre virker geomtrisk
reverb ikke i ret mange spil (svjv kun Heretic 2), idet det kræver at
spiludvikleren definerer hvilket materiale hver polygon består af (metal,
træ, cement etc.) som derefter sendes til A3D driverne, der så igen beregner
geometrisk reverb (2.+ ordens reflektioner) - alt sammen i real-time. Det
jeg tror du tænker på er Aureal SQ3500 lydkortet som aldrig kom i handelen.
Dette lydkort skulle være i stand til at foretage alle
Wavetracing-beregninger on-board, således at A3D ikke nedsatte ydelsen i
spil for meget, som det ofte var tilfældet med Vortex 2 baserede kort som
SQ2500 og Diamond Monster MX300. Desuden skulle SQ3500 understøtte Dolby
Digital dekodning on-board. Det ville have været mit drømmekort
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen