potter og andet tilbehør til planter???
Fra : Jesper Bohmann

Dato : 27-09-01 10:02

Hejsa,

Hvor kan man købe potter og andet tilbehør til planter, f.eks det
mineraluld planterne står i? (hvad hedder det egentlig?

Hvad koster det, nogle ideer?

Mvh.
Jesper

Fra : Sofie

Dato : 27-09-01 12:12

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kan man købe potter og andet tilbehør til planter, f.eks det
> mineraluld planterne står i? (hvad hedder det egentlig?

Hej Jesper.

Når du køber planter er det faktisk en god ide at fjerne det "uld"
som planterne står i.
Dels for st fidkene ikke skal spise og blive syge af det, men
også for at rødderne kan udvikle sig bedst muligt.
Det gør det også nemmere at dele planter efterhånden som de bliver større.
Hvad angår potter kan man købe bittesmå urtepotter i planteforretninger.
Bare vær helt sikker på at de ikke er behandlet med et eller andet.
(Lak, imprægnering osv.)

Håber det hjalp.
Mvh.
Sofie

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 27-09-01 13:01

aah det var faktisk fordi jeg skulle bruge det uld og de plastic
potter til videre salg af planterne

planterne i mine egne akvarier er uden uld osv *SS*

Jesper

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 27-09-01 13:26

Ulden er sandsynligvis grodan agurkegartnerier bruger masser af grodan prøv
at kontakte sådan et.

Mvh Tina

Fra : Simon.......

Dato : 27-09-01 18:19

> Hvor kan man købe potter og andet tilbehør til planter, f.eks det
> mineraluld planterne står i? (hvad hedder det egentlig?
ulden kaldes stenuld hvis jeg husker rigtigt.... og det gør jeg :)

> Hvad koster det, nogle ideer?
tror ikke det vilde, jeg så om ulden på tropicas hjemmeside... tror det er
tropica.dk men du må ikke hænge mig op..
ring til den lokale pusher og spørg om priser... anyways, hvilke planter, og
hvad tager du ?

og min egen lokale pusher har ikke planter i de potter der, men med en lille
jern tingest forneden til at holde dem nede og samlet, så får man dem bare
pakket ind i en fugtig avis og ned i en pose, det kunne du jo gøre, det er
lidt mere overskueligt.
mvh.Simon

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 28-09-01 09:53

On Thu, 27 Sep 2001 19:19:04 +0200, "Simon......." <guden@iname.com>
wrote:

>ulden kaldes stenuld hvis jeg husker rigtigt.... og det gør jeg :)

selvsikker? det kan jeg lide *SS*

> [...]
>tropica.dk men du må ikke hænge mig op..
>ring til den lokale pusher og spørg om priser... anyways, hvilke planter, og

Det er på planlægnings fasen endnu Hvis der bliver til noget vil
du måske høre om det.

> [...]
>pakket ind i en fugtig avis og ned i en pose, det kunne du jo gøre, det er

Jeg bryder mig ikke om de jern dimser der, oftest har planterne bedre
rødder når de er i potter, også selv om man river en hel del af dem
når ham hiver dem ud. Og så slipper man også for jern i baljen,
plastik kan lige gå med bryder mig ikke om metaller og andet krims
krams der

Jesper