Gødning??
Fra : Henrik Schwarz

Dato : 25-09-01 20:21

Er det nødvendigt med gødning og hvordan bruger man det?? Har set på det i
min forretning

Fra : Steen Suder

Dato : 25-09-01 22:38

Henrik Schwarz wrote:

> Er det nødvendigt med gødning og hvordan bruger man det?? Har set på det i
> min forretning

Sådan et akvarie med planter er et ligevægtssystem, der balancerer på
værdier for lys, CO2, temperatur, gødning etc.
Det er typisk sådan at er nogle værdier for høje og de andre ikke følger
med, vil du se mangelsymptomer i form gule blade, "smeltning", død,
stoppet vækst etc.

Eks.:
Har du "for meget" lys, men ikke tilsvarende CO2 går planternes
fotosyntese i skoven, da det høje lysniveau vil afstedkomme øget
fotosyntese, der igen kræver CO2 (som der er for lidt af) og vand (det
er der typisk nok af .

Derfor:
Svaret afhænger af dit akvarie og dets værdier.

Personligt:
Jeg arbejder meget med kraftigt lys og stor tilsætning af CO2 og derfor
bruger jeg også gødning (bl.a. Tropica Mastergrow).

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running