chokolatecherry
Fra : Kim Juul

Dato : 23-09-01 12:11

Jeg har modtaget en mail fra en i Los Angeles som har nogle problemer. Er
der nogle her der kan hjælpe hende med dem ?

"Jeg arbejder i en ny restaurant her i Los Angeles og er
blevet sat til at staa for bagvaerk. Jeg synes selv det gaar
ok men kan da og kommer ud for saa noget som chokolatecherry
cookies kan komme noget fladt faerdig bagt ud. Min boss siger at
det enten er fordi der er for lidt mel i selv om jeg synes jeg
prover at vaere praesis mht opskriften eller ogsaa er det
luftfugtigheden . Hun har ogsaa sagt at det er en god ide at inden
de bliver bagt saa kan de klare at vaere inde i vort kaempe store
koleskab natten over da har jeg saa formet dem til noget ala
krebinetterform. Mit sporgsmaal er hvorfaar kan de eller bliver de
saa flade nogle gange?? Plus et andet hurtigt ?? Hvordan smelter
man hvid chokolade saa det bliver let cremet. Jeg har gjort det
utallige gange over bain marie men uden held endnu. Jeg syns det er
saa rart at designe nogle chokolate meltaway som de nu hedder .
Tusind Tak paa forhaand. Hilsen Sara"

Er der nogle der vil hjælpe hende ?

Jeg har givet hende nogle råd, men om de er de rigtige ved jeg ikke.

--
Kim Juul
kim-juul@mail.dk

www.bager-kim.dk www.kim-juul.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 24-09-01 03:44

"Kim Juul" <kim-juul@mail.dk> skrev i meddelandet...

> kommer ud for saa noget som chokolatecherry cookies kan
> komme noget fladt faerdig bagt ud. Min boss siger at det enten
> er fordi der er for lidt mel i

Måske, - har man glemt at komme "rigtig" bagepulver i.

> [...]
> Jeg har gjort det utallige gange over bain marie men uden held
> endnu. Jeg syns det er saa rart at designe nogle chokolate meltaway

Kan "chokolate meltaway" mon være chokoladetrøffel...?...

1 dl piskefløde
4 dl hvide eller mørke chokoladepastiller
evt. farve el. smagsstoffer

1. Hæld piskefløde i en rustfri gryde, sæt gryden over varmen, og lad
det varme op til lige inden fløden koger - den må *ikke* koge.
2. Sæt gryden til side, hæld lidt af chokoladen ned i den varme
piskefløde og rør rundt i cirkelbevægelser, mens resten kommes i.
3. Når al chokoladen er tilsat og helt smeltet, tilsættes evt. farve-
smagstoffer.

Håber det kan bruges.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Gå efter duften - besøg/spørg din lokale håndværksbager!

Fra : Kim Juul

Dato : 24-09-01 19:59

Hej Peter W. Bosse.

Jeg har sendt mailen videre til Sara i LA og venter på svar hende.

Tak for hjælpen.