Back-up løsning med SuperDrive !!!??? elle~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-01 16:06

Hvad er det nu det der specielle drev til iMac'en hedder ? Det er vist
nok på 120 MB.

Jeg mangler en back-up løsning til en kunde, som tager en ca. 30 MB back
-up fil hver dag ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Karen Seiersen

Dato : 22-09-01 16:53

Jesper Haaber Gylling wrote:

>Hvad er det nu det der specielle drev til iMac'en hedder ? Det er vist
>nok på 120 MB.
>
>Jeg mangler en back-up løsning til en kunde, som tager en ca. 30 MB back
>-up fil hver dag ?

Imation Super Disk Drive .......120 MB er korrekt.... er det denne Du
mener ???

M.v.h. Karen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-01 17:15

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:

> Imation Super Disk Drive .......120 MB er korrekt.... er det denne Du
> mener ???

Ja lige præcis.

--
Ciao Jesper )

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 22-09-01 17:02

> Hvad er det nu det der specielle drev til iMac'en hedder ? Det er vist
> nok på 120 MB.
>
> Jeg mangler en back-up løsning til en kunde, som tager en ca. 30 MB back
> -up fil hver dag ?

Imanation Superdrive. Hvad med at overveje Zip istedet, det er lidt mere
standard.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-01 17:15

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Imanation Superdrive. Hvad med at overveje Zip istedet, det er lidt mere
> standard.

Ja det er den, men vi er ved at lave et komplet iMac farvet
skrivebordsmiljø med printer, lampe, blyantsholder og så videre.

Kunden har 2 iMac'er - en privat samt den på jobbet og har ikke behov
for at kunne udveksle medier med andre. Desuden sakl løsningen være
transportabel.

Zip er også en fin ide, men findes den i bondi/blueberry ?
--
Ciao Jesper )

Fra : Karen Seiersen

Dato : 22-09-01 17:35

> [...]

>transportabel.
>
>Zip er også en fin ide, men findes den i bondi/blueberry ?

Hvis drevet skal være BondiBlue...... er jeg ikke klar over om Imation
stadigvæk har denne farve...... det sidste jeg købte (december 2000)
var mælkehvid..... til de nye iMac's

Mvh. Karen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-01 17:41

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:

> Hvis drevet skal være BondiBlue...... er jeg ikke klar over om Imation
> stadigvæk har denne farve...... det sidste jeg købte (december 2000)
> var mælkehvid..... til de nye iMac's

Jeg har set det i bondi på en af MacBrugers workshops, men om det fås i
dag i den farve ved jeg ikke.

Hvad koster medierne egentligt ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Karen Seiersen

Dato : 22-09-01 17:57

Jesper Haaber Gylling wrote:

>Jeg har set det i bondi på en af MacBrugers workshops, men om det fås i
>dag i den farve ved jeg ikke.
>
>Hvad koster medierne egentligt ?

Priser pr. 27/12-2000..... Imation SuperDisk-drev 120 MB kr.
1495,-incl. moms

Imation kr. 99,- incl. moms pr. stk.

Hos Office line

Mvh. Karen

Fra : N/A

Dato : 22-09-01 19:06

Fra : Pete

Dato : 22-09-01 19:06

in article 1f05fvc.1xynjllhdbdarN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 22/09/01 18:41:

1. Det BondiBlue er udgået af produktion for 1 års tid siden.

2. Jeg tror jeg har et liggende. Du kan få det for en plovmand hvis jeg kan
finde det.

--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-01 19:40

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> [...]
>
> 1. Det BondiBlue er udgået af produktion for 1 års tid siden.
>
> 2. Jeg tror jeg har et liggende. Du kan få det for en plovmand hvis jeg kan

Lad os handle privat - send mig lige en mail på:

jesper@gylling.net

--
Ciao Jesper )

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-09-01 21:32

On Sat, 22 Sep 2001 18:15:15 +0200,

> Zip er også en fin ide, men findes den i bondi/blueberry ?

Har selv et Zip250-drev, altså en drev der bruger Zip-disketter i
formaterne 100 mb og 250 mb. Ved ikke lige om det er bondi eller
blueberry, men det har en ganske nydelig farve, der rimer på iMac. Såvel
drev som strømforsyning er i øvrig ganske kompakt og let og
transportvenligt; en de federe end Imations LS120/"SuperDrive".

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-09-01 03:34

Hej Jesper

Det har den ihvertfald kunnet fås i, men prøv at kigge på www.iomega.com, - dér
kan du finde alle oplysninger om drevet.

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Zip er også en fin ide, men findes den i bondi/blueberry ?

mvh. Erik rihcard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-09-01 03:28

Hej Jesper

Ja, SuperDrive kan bruges, hvis kunden i forvejen har et sådant, men ellers
vil jeg hellere anbefale et zip drev. Zip er væsentlig hurtigere end SD og
også mere stabil. - Og så er zip-diskene faktisk også lidt billigere end SD
diske (målt pr. mb.).

Det rent softwaremæssige... Her kan jeg faktisk anbefale Synchronize!
3.9.4. Det er et meget stabilt system, og den er hurtig, - des mere RAM,
den får tildelt, des hurtigere er den. Og så er den forholdsvis billig, -
ca. $30USd, (hvis jeg ikke husker helt galt). En demo kan hentes på
<http://www.qdea.com>. Jeg har selv brugt den siden ver. 1.5, og den har
_aldrig_ svigtet en eneste gang. Der findes også en 'pro' version, men den
er dyr! - Til gengæld kan den en masse ekstra ting som fx. interval backup,
scheduled backup, auto-backup, speed-share backup m.m.m..

> [...]

> nok på 120 MB.
>
> Jeg mangler en back-up løsning til en kunde, som tager en ca. 30 MB back

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)