window.open
Fra : Rene' Godskesen

Dato : 21-09-01 17:22

Jeg har lavet flg..

Det virker, men tør dog ikke sige om der er syntaksfejl..

<a
Onclick="NEWWIN=window.open(this.href,'link','height=400,width=230,top=50,le
ft=50,scrollbars=no,
resizable=no');return false;" class="hvid"
href="http://www.toyotaextreme.dk/online.asp"
>ONLINE</a>

Der åbnes et nyt vindue og dette vises forrest i browseren.
Problemet er hvis jeg på hovedsiden trykker på linket igen.
Så kommer mit lille popup-vindue ikke i fokus, men bliver bagerst.

Hvad gør jeg?

Jeg er nemlig ingen ørn til javascript

Det kan prøves på www.toyotaextreme.dk hvor der klikkes på ONLINE for at få
popup'en frem.

På forhånd tak

Rene'

Fra : Verbal

Dato : 21-09-01 19:50

Hej Rene

Prøv i din BODY tag på "onlineno.asp" at skrive onload="window.focus();"

Peace
-Verbal
www.sjokoladeland.dk

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 22-09-01 04:02

"Verbal" <verbal@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rene
>
> Prøv i din BODY tag på "onlineno.asp" at skrive onload="window.focus();"

Tak for hjælpen.

Nu virker det

Rene'

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 24-09-01 21:45

Tillægsspørgsmål...

Når et vindue er åbnet med javascript, kan jeg så ændre størrelsen på det
senere..

F.eks. for at lade størrelse følges ad med indholdet på siden?

Rene'

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-09-01 22:03

> Når et vindue er åbnet med javascript, kan jeg så ændre størrelsen på det
> senere..

Ja, prøv at gøre sådan her:

openedwin = window.open("http://www.domæne.dk/fil.html", "openedwin",
"height=200,width=200");