Indbagte retter
Fra : Denver

Dato : 20-09-01 13:00

Hej

Jeg søger hjælp til opskrifter på eksempelvis indbagte rejer el.
kyllingestykker.

Jeg har søgt diverse steder, og fundet nogle gode opskrifter. Men jeg tænkte
at der måske var nogen af jer som har et par gode råd i lommen eller
erfaringer med emnet?

Ligeledes om det ville være en god ide at nedfryse de indbagte stykker, før
tilberedning i evt. friture?

/Allan

Fra : Afroman

Dato : 20-09-01 17:12

> [...]
> erfaringer med emnet?
>
> Ligeledes om det ville være en god ide at nedfryse de indbagte stykker,

Prøv www.thai-food.dk der er en ret under forretter "Taud man goong/Gai" det
er indbagte rejer/Kylling , og den ret smager himmelsk.... tror nu ikke det
er en god ide` at fryse dem bagefter, da jeg vil tro at de bliver bløde !!!

Fra : Augustenborg

Dato : 23-09-01 00:52

Her er en opskrift på indbagte rejer (Rejeboller) - som kan serveres som en
forret.
Der anvendes : Til 4 personer

a.. 500 gram friske rejer
b.. 125 gram hvedemel
c.. 125 gram majsmel (kan erstattes af kartoffelmel)
d.. ½ tsk. bagepulver
e.. 1 1/4 dl. vand
f.. Fritureolie til stegning
g.. salt og peber
Fremgangsmåde :

1 : Dup rejerne helt tørre, drys dem med salt og peber og lad dem stå og
trække i 10 minutter.

2 : Rør en frituredej af hvedemel, majsmel, bagepulver og vand. Dejen skal
være temmelig tyndtflydende. Tilsæt lidt salt og lad dejen hæve 30 minutter
i køleskab.

3 : Varm olien op i en frituregryde. Bland rejerne i dejen, kom en skefuld
ad gangen i den hede olie og lad dem bage til små boller.

Tip : Man kan piske 1-2 æggehvider stive og vende dem i frituredejen. Det
gør de små boller fastere.

http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk

Fra : Psyman

Dato : 24-09-01 10:34

> 2 : Rør en frituredej af hvedemel, majsmel, bagepulver og vand. Dejen skal
> være temmelig tyndtflydende. Tilsæt lidt salt og lad dejen hæve 30
minutter
> i køleskab.

Sikker på at det hæver?