Mercury Rev
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 16:30

Er der nogen der kender Mercury Rev og kan fortælle lidt om dem ?
De kommer til Amager o jeg har fået en billet, men jeg har kun hørt ca 30
sekunder med dem!
Hvad går jeg i møde ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : JEL

Dato : 19-09-01 22:31

Michael Lund Sørensen <sletdette-milux@image.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender Mercury Rev og kan fortælle lidt om dem ?
> De kommer til Amager o jeg har fået en billet, men jeg har kun hørt ca 30
> [...]

Dejlig indie/alternative :)
Jeg har ikke fulgt dem de sidste par år, men jeg har 2 albums med dem og det
er meget syret og psykedelisk.
Navne der ku' minde om (selvom det jo aldrig er det samme) : Sonic youth,
Radiohead, My bloody valentine.
Der er sådan lidt 60'er, 70'er flipper/flowerpower over dem. Ikke den
lalleglade slags, men mere mørkt og neurotisk. Indimellem kommer så nogle
rigtige 'college-drivere'...he-he, det er gængs 'normal' 'cheerleader'
indie/alternative.
De er ikke aggresive på samme måde som Hole eller Nirvana, men mere som
psykonauter på rejse i eksperimentelle lydlandskaber (dog uden at det bliver
alt for esoterisk)
Det lydbillede jeg kender indeholder 2 fyre på trommer og guitar og en pige
på fløjte, he-he. Der er lidt øveband over dem til tider, forstået på den
måde at det til tider lyder som om de ikke rigtigt kan spille deres
instrumenter. Men det bliver aldrig plat eller uholdbart, for det virker
meget ægte og overbevisende. Og særligt når de så pludselig indhyller dig i
et symfonisk landskab på størrelse med noget John Williams har lavet...SÅ
taber man mund og briller (det gjorde jeg ihvertfald)
Det er på ingen måde heavy eller metal eller i den dur. Naivt er vist også
et godt ord på noget af deres materiale.
De er ikke mainstream, de er deres egne, men en 'mainstreamer' der havde
forvildet sig ind til en koncert med dem, ville sandsynligvis ikke gå før
tid :)
Men som sagt ved jeg ikke hvad de har lavet de sidste par år, så billedet
kan ha' ændret sig.
Men anywayz; jeg anbefaler dig dem med det jeg ved om dem :)

jacob.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 23:03

Takker - det var en fyldig omgang, og den satte faktisk mit humør lidt i
vejret!
Indie har vist aldrig været mig, men symfonisk er mig. Jeg glæder mig!
To trommeslagere lyder interessant, hvis de kan moderere deres spil, og det
må de kunne, når du ikke kalder det heavy.

Hvis andre har en mening er I stadig velkommen.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Erik

Dato : 19-09-01 23:14

Michael Lund Sørensen <sletdette-milux@image.dk> wrote:

> Hvis andre har en mening er I stadig velkommen.

Du må da kende deres store hit Goddess On A Hiway fra Deserter's Songs?
En rigtig ørerhænger på et genialt album, der blev kåret som bedste i
1998 af diverse anmeldere/blade verden over.
Det skal dog siges, at netop omtalte nr. ikke er specielt typisk for
gruppen. De er alt andet end mainstream...

Erik

Fra : JEL

Dato : 19-09-01 23:58

>men symfonisk er mig.

Symfonisk arrangement for at være mere præcis. De har dejligt højt til
loftet i mange passager, men det er stadig elektriske guitarer og uden
pingvin dress :)

> To trommeslagere lyder interessant, hvis de kan moderere deres spil, og
det
> må de kunne, når du ikke kalder det heavy.

Nej ikke 2 trommeslagere, men 2 fyre ialt hvor den ene spiller guitar og den
anden trommer (det kan være ændret nu, mind you)
Jeg ved som sagt intet om hvor de har bevæget sig hen de sidste par år, så
jeg ta'r lige et lille forbehold for eventuelle ændringer, he-he.

jacob.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-09-01 19:45

Mercury Rev er et meget originalt band, og titlen på det nye album ("All Is
Dream") er velvalgt, for musikken og teksten er meget drømmende. For mig er
forgængeren "Deserter's Songs" deres bedste skive - en ægte klassiker, og
jeg nød bandets koncert i Odense for et par år siden. Den helt specielle lyd
skyldes i høj grad produceren Dave Fridman, som også har produceret blandt
andet Flaming Lips og Wheat, der varmt kan anbefales.

Fra : peet_dk

Dato : 20-09-01 20:21

jeg har skrevet om dem på min gamle hjemmeside:

http://www.geocities.com/BourbonStreet/Inn/3573/uden/mev.html

hvis du har hørt P3 i 98-99 har du helt sikkert hørt dem i radioen.

jeg regner med du har tjekket http://www.mercuryrev.net/ ud?

Tag også at downloade en napster klon, det er ulovligt. Men hvis man skal
udvide sin musik horrisont er det sundt.

Fra : Jacob

Dato : 20-09-01 21:51

> Er der nogen der kender Mercury Rev og kan fortælle lidt om dem ?
> De kommer til Amager o jeg har fået en billet, men jeg har kun hørt ca 30
> [...]

Hvis du er heldig kan du høre dem i Det Elektriske Barometer som P3 sender
Søndag kl. 18.03 - 21.00. De var nemlig Tester i sidste uge med sangen Nite
and Fog. Ellers kan du checke www.amazon.com hvor du kan finde anmeldelser
og høre brudstykker af deres sange hvis du laver en search på mercury rev

God fornøjelse med koncerten, bare det var mig

--
Jacob