Den omvendte verden Netscape vs. Explorer
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-01 14:24

Normalt bruger jeg Netscape som min primære browser, og det er jeg
egentlig ganske tilfreds med, men jeg ved jo også af erfaring at der
findes sites, som få den til at gå i koma/crashe. Nørdet som man nu er,
så åbner man bare det samme site i Explorer og vupti, så spiller det.

Jeg skulle købe en printer hos Electronic World i dag, og da jeg ikke
har telefonnummeret ved hånden, søger jeg dem på Google, men de er der
ikke. What ? Intet site !

Imidlertid finder jeg ud af at Merlin ejer Electronic World via Merlins
site, som næsten kan vises korrekt i Netscape - amatører tænker jeg. En
kæmpebiks som EW med 3 varehuse i Danmark, men uden website - Merlin som
moderselskab, men med et site som ikke virker ordentligt............

Jeg åbner den da bare lige i Explorer og så ruller det, men nej den
virker OVERHOVEDET ikke i Explorer. Det tror jeg dælme aldrig jeg har
set før.

Jeg kontakter Merlin og gør dem opmærksom på problemet, hvorefter de
nedladende spørger mig om jeg bruger Netscape for deres site er ikke
Netscape kompatibelt.............. )

At jeg så også sad 20 minutter i deres telefonsluse, hvoefter jeg opgav
er en helt anden snak.

Merlin rulez !!

http://www.merlin.dk/ (Bemærk at Explorer 5.0 skal force quittes for at
slippe ud af den hvide side)

Testet på en Wall Street PowerBook G3 med OS 9.1 i 1024 x 768 på en 2
MBit

--
Ciao Jesper )

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-09-01 21:48

> Merlin rulez !!

ARRRGHHH! Du må ALDRIG nævne M***** i nærheden af mig

Lidt flere "dejlige" oplevelser i den pis-biks:

http://www.thomas.boelskifte.dk/min_mening/editorial_190899.html

Mojn, Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-01 22:25

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> http://www.thomas.boelskifte.dk/min_mening/editorial_190899.html

Helt enig! ..de eneste oplevelser jeg har haft med M******LIN er
dårlige. inkompetente ansatte, fejl, brok og bøvl over hele linien!

fdb skulle holde sig til at sælge mælk og mel (men det kan de jo heller
ikke tjæne penge på ...hmmm)

/thomas

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-09-01 23:23

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> ARRRGHHH! Du må ALDRIG nævne M***** i nærheden af mig
>
> Lidt flere "dejlige" oplevelser i den pis-biks:
>
> http://www.thomas.boelskifte.dk/min_mening/editorial_190899.html

Ganske morsomt og underholdende beskrevet!
Merlin? Så har du selv bedt om det!!

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-09-01 22:52

Jesper Haaber Gylling skrev i

> Normalt bruger jeg Netscape som min primære browser, og det er jeg
.... [snip]

> Testet på en Wall Street PowerBook G3 med OS 9.1 i 1024 x 768 på en 2
> MBit

merlin.dk virker fint her (WinXP, IE6). Problemet er nok nærmere IE _til
Mac_.

--
Kasper Damkjær - http://www.damkjaer.net

Outlook Express er _ikke_ en newsreader!
http://xnews.3dnews.net

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-01 22:57

Kasper Damkjær <usenet@damkjaer.net> wrote:

> Jesper Haaber Gylling skrev i

> ... [snip]

> merlin.dk virker fint her (WinXP, IE6). Problemet er nok nærmere IE _til
> Mac_.

hmm, problemet er nok mere en web udvikler der laver det for indviklet
så det ikke ser godt ud på alle platforme.

/thomas

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-09-01 10:51

Thomas von Hassel skrev i news:1f00ai9.140t6v71vap4qeN%t@garbage.dk:

> hmm, problemet er nok mere en web udvikler der laver det for indviklet
> så det ikke ser godt ud på alle platforme.

Jeg er absolut enig i, at det er dårligt håndværk, at lave sider, der ikke
er stort set platformsuafhængige.

Et andet eksempel er http://bigbrother.dk der _kun_ virker i IE. Se min
hjemmeside for screenshots af den side i NN og Opera.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-09-01 14:23

> [...]

> Et andet eksempel er http://bigbrother.dk der _kun_ virker i IE. Se min
> hjemmeside for screenshots af den side i NN og Opera.

Korrektion. Big Brother virker kun i Explorer og hvis du har Real Player
installeret.

Ak ja ?!

--
Ciao Jesper )

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-09-01 21:24

> Korrektion. Big Brother virker kun i Explorer og hvis du har Real
> Player installeret.

Det er rigtigt. Det er dog IMO den manglende understøttelse af andre
browsere end IE, der er det værste. At man teknologisk set vælget eet
streaming format er IMO fint nok. Selve siden er vel OK uden Real Player, så
længe du ikke vil se video(?)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-01 21:36

> [...]
> streaming format er IMO fint nok. Selve siden er vel OK uden Real Player, så

andre browsere? Det virker da også fint med Netscape 6.1 (og realplayer
8). at man ikke vælger at understøtte en oldsag som 4.x kan sagtens
forsvares.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-09-01 10:54

Kasper Damkjær <usenet@damkjaer.net> wrote:

> merlin.dk virker fint her (WinXP, IE6). Problemet er nok nærmere IE _til
> Mac_.

Ja, det er da klart, hvis det virker hos dig, så må det jo være en fejl
hos brugeren - er du supporter? For det er sguda de eneste, der kan
komme op med så afstumpet en argumentation.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-09-01 11:19

Stig Leerbeck skrev i news:1f016lw.19iz5u21arm2rkN@[10.1.128.10]:

> Ja, det er da klart, hvis det virker hos dig, så må det jo være en fejl
> hos brugeren - er du supporter? For det er sguda de eneste, der kan
> komme op med så afstumpet en argumentation.

Klap lige hesten. Mit argument er mere udtryk for udelukkelsesmetoden. Når
siden ikke virker hos Jesper i IE, men er OK ved mig (ligeledes i IE), så må
man se på hvilke forskelle der er på vores konfigurationer - og der er PC-
Mac den tydeligste.

Og nej, jeg er ikke supporter.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-09-01 13:00

Kasper Damkjær <usenet@damkjaer.net> wrote:

> Og nej, jeg er ikke supporter.

pyha

Nå, godt ord igen, men din udelukkelsesmetode har altså heller ikke
udelukket at siden dårligt bygget op, hvilket indebærer at nogle
browsere og eller platforme ikke kan se den.

Fra : *nico*

Dato : 20-09-01 21:55

Hvad er der nu galt med dem ??
> pyha
>
> Nå, godt ord igen, men din udelukkelsesmetode har altså heller ikke
> udelukket at siden dårligt bygget op, hvilket indebærer at nogle
> browsere og eller platforme ikke kan se den.
Sagde han da heller ikke noget om?

men den virker på min tibook med ie5
og ligeledes på min XPwin med ie 6

Nicolai

Glad for begge

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-09-01 23:40

> Jeg åbner den da bare lige i Explorer og så ruller det, men nej den
> virker OVERHOVEDET ikke i Explorer

Hvis man går ind på Merlins site via FDB's site så virker det med IE 5.0
til Mac.

/Martin