Mac på pc-netværk
Fra : Zorilla

Dato : 19-09-01 11:44

Andelsforeningen hvor jeg bor etablerer fælles ADSL forbindelse via en
pc-server en af de nærmeste dage.

Jeg sidder med en iBook som jo har indbygget Ethernetkort.
Er der nogen problemer med at koble denne på dette pc-netværk?
Hvordan gøres det ?

mvh
Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-01 11:54

Zorilla <zorilla@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg sidder med en iBook som jo har indbygget Ethernetkort.
> Er der nogen problemer med at koble denne på dette pc-netværk?

Når I laver jeres netværk rundt i foreningen, så skal I bare købe en
switch med et tilstrækkeligt antal porte, og så sætter du bare et patch
kabel kat. 5 mellem switchen og din iBook, vælger DCHP server og åbner
din browser - så kører det.

--
Ciao Jesper )

Fra : Zorilla

Dato : 19-09-01 12:11

Tak for hurtigt svar.
Det lyder godt nok let

Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-09-01 17:03

Zorilla <zorilla@bigfoot.com> wrote:

> Andelsforeningen hvor jeg bor etablerer fælles ADSL forbindelse via en
> pc-server en af de nærmeste dage.

Hvis det er en NT server så skal den ikke også køre MS proxy. Jeg har
selv en del bøvl med at få ftp, news og mail til at gå igennem denne
proxy, mens http køre fint.

/Martin

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-09-01 22:52

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:
> Hvis det er en NT server så skal den ikke også køre MS proxy. Jeg har
> selv en del bøvl med at få ftp, news og mail til at gå igennem denne
> proxy, mens http køre fint.

Ja, suk! MS har jo været så venlige at fremstille en Proxy Client til
Win, som håndterer alt det her transparent.

På Mac er kodeordet SOCKS port 1080 og en masse sure oplevelser.

FTP (upload): Adresser nås via IP-nummeret. Go'e gamle Fetch 3.0.3 kan.
Husk passive mode. Har ikke fået Anarchie/Interarchy til at virke.

FTP (download): Få browseren til at klare det. Det er nemt

News: SOCKS sucks! Andre klienter end OE/Entourage, der understøtter
S....???

Mail: Virker med OE og Entourage. Har ikke testet andet.

RealPlayer er sur, men kan overtales til at fungere, hvis RTSP og PNA
tvinges til at bruge HTTP og proxyen sættes til at køre HTTP via port
1080.

Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-09-01 22:55

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> var lidt for hurtig:

> RealPlayer er sur, men kan overtales til at fungere, hvis RTSP og PNA
> tvinges til at bruge HTTP og proxyen sættes til at køre HTTP via port
> 1080.
^^^^

Læs: 80

Thomas Tvegaard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-09-01 23:40

Tak for det!

Jeg tror da lige jeg skal se om jeg kan "finetune" min Mac igennem min
NT server og ud i "virus helvedet"

/Martin