Realtime-opdatering af variabler
Fra : Christian Flintrup

Dato : 18-09-01 21:30

Hej

Jeg har et dokument, lad os kalde det agge.html
Dette dokument skal så indeholde noget JavaScript, som inkluderer noget
eksternt kode (der i øvrigt generes af php, men det er ligemeget).

Det kunne gøres med <SCRIPT SOURCE="hent_herfra.php">

Problemet er blot, at jeg ønsker en realtime-opdatering af nogle
variabler. Således at så snart hent_herfra.php opdateres, skal en
variabel i agge.html også opdateres (og outputtes til brugeren).

Jeg havde tænkt mig noget med settimeout(), men den skal jo kalde en
funktion.

Det er til en chat.

Altså: Findes der andre måder at inkludere eksterne ting på end <SCRIPT
SOURCE>?

--
På forhånd tak,

Christian Flintrup

Fra : Rune Glerup

Dato : 19-09-01 19:15

Christian Flintrup skrev bl.a.:

> Problemet er blot, at jeg ønsker en realtime-opdatering af nogle
> variabler. Således at så snart hent_herfra.php opdateres, skal en
> variabel i agge.html også opdateres (og outputtes til brugeren).

Du kunne have en skjult frame, der opdateredes via. noget meta-tag-
refresh, hvor siden var php-output:

[...]
<script type="text/javascript">

aggevar = somethingclever;

</script>
[...]

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Christian Flintrup

Dato : 22-09-01 08:47

Rune Glerup <rune@kaboom.dk> wrote:

> Du kunne have en skjult frame, der opdateredes via. noget meta-tag-
> refresh, hvor siden var php-output:

Jep. Sådan har vi også gjort indtil nu - men vi funderede blot over, om
man kunne gøre det anderledes uden brug af en ekstra frame.

Men tak for hjælpen, Rune.

--
Christian