Dug frit visir på hjelmen
Fra : jabbe

Dato : 17-09-01 18:48

Jeg kom til at tænke på det for nu er det begyndt at dugge når man kører om
morgnen

Jeg fandt det på Leth hjemmesiden

Dugfrit styrthjelmsvisir:

Der er råd for styrthjelme, hvis visir dugger.

Hvad skal du bruge
· Opvaskemiddel
· Klude
· Autovoks

Sådan gør du
1. Tør visiret af
2. Giv ydersiden af visiret autovoks, så regndråberne lettere glider af
3. Polér efter
4. Hæld opvaskemiddel på en klud
5. Puds indersiden af visiret med kluden og lad det tørre. På den måde
modvirker du, at der kommer dug på visiret
6. Polér efter

--
Jabbe

Aprilia AREA51
Heroshima 46, Tjernobyl 86 Windows 98

Fra : Søren Nielsen @ Bull~

Dato : 17-09-01 20:53

"jabbe" <jabbe1@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kom til at tænke på det for nu er det begyndt at dugge når man kører
om
> morgnen

Man kan også købe noget antifog spray, det bruger man meget inden for
ishockey fx.

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-01 20:17

> Man kan også købe noget antifog spray, det bruger man meget inden for
> ishockey fx.

True true, men hvorfor bruge flere penge end højst nødvendigt? :)

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : RpR

Dato : 18-09-01 06:04

> True true, men hvorfor bruge flere penge end højst nødvendigt? :)

Man kunne også én gang give 149,- for et "fog shield" der så klæbes på
indersiden af hjelmen.
Mit har holdt i 1½ år nu, og ligemeget hvor meget man puster og pruster, så
kan det ikke dugge til.
Det kan mine briller til gengæld... argh!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 18-09-01 10:57

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Man kunne også én gang give 149,- for et "fog shield" der så klæbes på
> indersiden af hjelmen.

149 for ET? Hvor finder du det? MC biks?

> Mit har holdt i 1½ år nu, og ligemeget hvor meget man puster og pruster,

> kan det ikke dugge til.

Lækkert...

> Det kan mine briller til gengæld... argh!

Fiks kontaktlinser eller "fog shield" på brillerne ;-P

--
Best Regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : RpR

Dato : 18-09-01 12:04

> 149 for ET? Hvor finder du det? MC biks?

Yap, Kaj's MC sælger nogle af mærket "Fog City"

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 18-09-01 13:07

> Yap, Kaj's MC sælger nogle af mærket "Fog City"

Cool, så burde det være til at fínde =)

--
Best Regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : jabbe

Dato : 18-09-01 16:57

Oki så lader det til at det ikke kun er mig der har problemet med
brillerne.....

Der kunne man vel købe det der som Ishockey gutterne bruger...

We have joy
We have fun
We have muslims on the RUN

Fra : Elbarto

Dato : 19-09-01 11:34

Brillerne kan klares med en daglig tur opvaskemiddel ..
gør det selv hverdag da jeg arbejder på et frysehus hvor jeg køre ud og ind
mellem 5 graders varme og
25-30 graders frost hvor dug er et stort problem opvaskemiddlet virker
har næsten aldrig problemer med duggede briller andet som når det regner
den med antifog på brillerne ...tror det skal prøves på mine gamle briller
for det kan da umuligt gå værre end galt

mvh Erik "Elbarto

"Suzuki street magic"